جشن انقلاب در منطقه مرزی/ 500 برنامه در کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اجرا می شود.

ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۱
کد خبر: 1804858

مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی:

حجت الاسلام سبزه کار از اجرای 500 برنامه توسط کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان و کانون های فرهنگی هنری در ایام الله دهه فجر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار امروز در نشست خبری گفت: آذین بندی مساجد و محلات، غبارروبی مزار شهدا، اجرای طرح تکریم سه شنبه ها (تجلیل از خانواده شهدا)، دیدار با خانواده شهید راستگو، بازخوانی وصیت نامه سیاسی الهی. امام راحل، برگزاری مجالس بزرگداشت در مساجد، بازنشر و بازپخش وصیت نامه شهدا و برگزاری مسابقه فرهنگی تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله برنامه های پیش بینی شده مساجد فرهنگی هنری استان است.

مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: برگزاری جشن انقلاب در منطقه مرزی دره و جشنواره بازی های بومی و محلی و غذاهای محلی، برگزاری دوره آموزشی صنایع دستی خانگی، اجرای آموزش لعاب کاری و تزئینات. دوره های آموزش سفالگری و طراحی، آموزش برای کودکان، آشنایی با کتاب های مناسب ایام در قالب برنامه شنبه با کتاب و برگزاری محافل “10 شب 10 مسجد” از دیگر برنامه ها است.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، انتشار سرودهای انقلابی از سخنرانان مسجد قبل و بعد از اذان، برپایی میز خدمت با حضور شهردار بیرجند، برگزاری شب شعر انقلابی، برگزاری زیارت اردوی خاتم الانبیاء و شهید حججی بیرجند در مشهد و شرکت در نمایشگاه دستاوردهای روستائیان از دیگر برنامه های اجرا شده توسط مساجد استان در ایام الله دهه مبارک فجر امسال است.

وی گفت: جلسات قصه گویی با فعالان و مبارزان انقلابی در مسجد، تولید سرود نوجوان آینده ایرانی، ساخت کلیپ ملک سلیمانی، برگزاری انس باقران کریم با حضور قاریان کشوری، برگزاری مسابقه 40 ساله. صعود به کتابخوانی، نگارش و ویرایش پوسترهای دهه فجر و بازخوانی موفقیت های جمهوری اسلامی ایران و بازنشر آنها در فضای مجازی و مساجد از دیگر برنامه هاست.

حجت الاسلام سبزه کار همچنین به اجرای مشترک برخی از برنامه ها با همکاری سایر اعضای کمیته مساجد در ستاد دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: ارسال ارز به مناطق روستایی عشایری با محوریت نماز و مهدویت، برگزاری اجلاس های تخصصی نماز برای طلاب. و اولیا در مدارس، برگزاری 20 اجلاس تخصصی دعا برای خانواده ها در روستاها، گردهمایی مناجات و یاوران مهدویت، نشست های دانش آموزی نمازگزار در شهرستان های استان، جشن های خانگی در مدارس روستایی و کم برخوردار، مسابقات کتابخوانی با عنوان دعا از نگاه امام خمینی(ره) ، نمایشگاه عکس و پوستر با دعا، توزیع بسته های غذایی و غذایی به مهدوی، اهدای کتاب دعا و مهدوی به همت ستاد اقامه نماز استان برپا می شود.

وی اشغال اماکن انقلابی، محافل قرآنی در سطح الحرمین و برگزاری مسابقه بصیرت انقلابی را از جمله برنامه های اداره کل نذورات و امور خیریه استان برشمرد و گفت: کتاب در نماز جمعه از جمله برنامه های این اداره کل است. برنامه های اداره کل کتابخانه های استان.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشن انقلاب، برگزاری جشن با حضور هنرمندان استان در بوستان های بیرجند، آذین بندی شهر و برگزاری مسابقات فرهنگی در خانه معلم از جمله برنامه های شهرداری بیرجند است.

مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اجرای بیش از 100 برنامه در سطح استان، برگزاری محافل جزء خوانی قرآن و محفل انس با قرآن را از جمله برنامه های بسیج محلات اعلام کرد و گفت: مساجد و روستاها، حرکت اهالی محلات. ائمه جماعات در مساجد، برگزاری سمینارهای آموزشی در دوران عقد و اعزام روحانیون به مناطق یکپارچه از جمله برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی استان در این ایام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید