انقلاب در توسعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی خراسان جنوبی/تجهیز ۶۷۷ کانون مسجد


ساعت: 15:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۱
کد خبر: 1807648

توسعه کمی و کیفی ویژگی‌های فرهنگی، هنری و قرآنی در استان خراسان جنوبی پس از پیروزی انقلاب افزایش چشمگیری یافت و به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمود رمضانی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار कاورستان وی با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام مبارک دهه فجر گفت: .

وی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری باید راه مقدس و آرمان های انقلاب اسلامی را با خون هزاران شهید صورتی و استقامت و فداکاری های استوار مردم در پرتو نصایح حکیمانه و رهنمودهای مردمی ادامه دهیم. مقام معظم رهبری.من خامنه ای دارم.مدظله العالی)به دست آمده است،برای رشد و کمال این کشور تلاش کنیم.همگام با مقام معظم رهبری برای تکمیل برنامه های انقلاب و تبیین دستاوردهای انقلاب گام برداریم. انقلاب به مردم عزیزمان

رمضانی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی، هنری و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، گفت: در استان فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با 60 چاپخانه و 77 مرکز تبلیغاتی ادامه داد: این استان دارای 44 آموزشگاه آزادی هنر، 23 انجمن ادبی و 14 انجمن هنری است.

وی با بیان اینکه 32 ناشر در خراسان جنوبی دارای مجوز هستند، گفت: هم اکنون 134 نشریه و پایگاه خبری در استان، 14 خبرگزاری، 44 خبرگزاری و خبرگزاری فعال هستند.

رمضانی با بیان اینکه در حال حاضر 677 کانون فرهنگی هنری در جوار مساجد استان فعال هستیم، افزود: راه اندازی کانون های فرهنگی هنری در مساجد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برپایی 50 نمایشگاه برای توانمندسازی کانون های مساجد خبر داد و پیشنهاد کرد: توزیع 50 هزار بسته بهداشتی و حمایتی در استان در ایام تاج گذاری، اجرای برنامه های قرآنی در بیش از 5000 مسجد، ایجاد 318 مسجد. سوره های کتابخانه ای، ایجاد 46 باب خانه نور، اهدای سخت افزار، نرم افزار و تجهیزات کتابخانه ای مسجد و برگزاری 15 دوره مسابقات قرآن مدهامتان در سطح کشور از جمله فعالیت های کانون های فرهنگی هنری است.

وی بیان کرد: علاوه بر برگزاری کلاس های تفریحی با عنوان بهشتی برای بچه های مساجد در تمام سال ها، اجرای طرح کسب و کار در جوار مساجد به منظور اشتغالزایی کودکان مساجد، برگزاری اردوهای آموزشی، زیارتی، تفریحی و ویژه کودکان از مساجد. به منظور جذب مساجد جهت اجرای برنامه های مختلف ملی و مذهبی در تمامی مناسبت ها (دهه فجر، دهه کرامت، دهه ولایت، هفته وحدت و …) و اجرای برنامه های متنوع در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، ایثار و شهادت. ، نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اقدامات مراکز فرهنگی هنری است.

رمضانی با اشاره به وجود 10 گالری، 14 سالن برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، 9 شرکت تولید ویدئو و هفت سینما در استان، گفت: برگزاری 32 جلسه شورای اطلاع رسانی، 95 جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی کرونا، برگزاری 7 جلسه. نمایشگاه های کتاب، 5 دوره از روز صنعت چاپ، 9 دوره از روز خبرنگار، 8 دوره اختتامیه جام باشگاه های کتابخوانی، 8 دوره از جشنواره شعر فجر، 7 دوره از هفته کتاب، 43 مراسم افتتاحیه کتاب ، 62 سری مجلات علمی، فرهنگی و فرهنگی اجتماعی هراسان جنوبی یکی از فعالیت های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این سال ها است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با برگزاری جشنواره ملی رضوی، جشنواره گوربن تا گدیر، جشنواره شعر رضوی، جشنواره ملی شعر آب، مطبوعات منطقه ای شرق، حمایت و خرید سالانه کتاب های استانی را ادامه می دهد. جشنواره ملی شعر رستاخیز، جشنواره روستاها و عشایر عاشق کتاب با رتبه برتر کشوری، جشنواره مطبوعات استانی، جشنواره کالاهای فرهنگی در خراسان جنوبی و روز فرهنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه کتاب تهران از مهمترین فعالیت های فرهنگی ..

وی به برگزاری 18 جشنواره تئاتر، 2 جشنواره سراسری خوشنویسی رضوی و 3 جشنواره خوشنویسی اشاره کرد و گفت: هم اکنون در این سال ها 2 جشنواره استانی موسیقی سنتی، یک جشنواره موسیقی نواحی شرق، 5 جشنواره موسیقی استانی برگزار شده است. 2 دوره جشنواره موسیقی جوان استان در سه بخش منطقه ای، جهانی و ایرانی، 2 دوره جشنواره کشوری و 2 دوره منطقه ای جشنواره مجسمه های نمکی در تالاب نبندان، 8 دوره جشنواره فیلم فجر، 5 دوره استانی. جشنواره فیلم و عکس و 5 دوره از هفته فیلم و عکس: 3 جشنواره منطقه ای و کشوری فیلم کوتاه و عکس کویر و زندگی، 4 جشنواره استانی مد و لباس اسلامی ایرانی و یک جشنواره منطقه ای مد و لباس اسلامی ایرانی. .

رمضانی از عضویت 361 نفر در حوزه هنری خراسان جنوبی خبر داد و گفت: از این تعداد 140 عضو تامین شده است.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 12 نمایشگاه بزرگ قرآن کریم در مرکز استان و 24 نمایشگاه قرآن کریم در شهرستان ها در حوزه های مختلف برگزار شده است. فعالیت های قرآنی، گفت: بررسی قرآن و عترت و ارائه 30 هزار گواهی حفظ، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به شرکت کنندگان.

وی به تأسیس 50 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت و اخذ موافقت اصولی و مجوز مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 1800 محفل انس با قرآن انجام شده است. و 3 اعیاد ماه مبارک رمضان در قالب فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت قرآن و عترت.

رمضانی با بیان اینکه طرح های قرآنی مصوب شورای فرهنگ عمومی با 2 میلیارد و پانصد میلیون ریال وام حمایت شده است، افزود: همچنین طرح های موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی برای کاهش آسیب های اجتماعی با وام امسال 17 میلیارد ریال حمایت شد.

در پایان هفته اول قرآن و عترت در قالب 24 جشنواره فرهنگی هنری قرآن و عترت و 2 جشنواره قرائت مجلسی در استان و انتخاب برگزیدگان در مسابقات کشوری از دیگر اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید