پیش بینی بیش از 520 سمینار تخصصی و آموزش زبان های خارجی از کانون پرورش فکری / فعالیت 250 کتابخانه سیار خراسان جنوبی


ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879506

مدیرکل کانون پرورش فکری استان خراسان جنوبی مطرح کرد؛

حمیدی گفت: بیش از 520 سمینار تخصصی و آموزش زبان های خارجی توسط کانون پرورش فکری خراسان جنوبی برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ طاهره حمیدی مدیرکل کانون پرورش فکری استان خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خاورستان اظهار داشت: برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بیش از 520 سمینار تخصصی و آموزش زبان های خارجی توسط کانون پرورش فکری خراسان جنوبی برگزار شده است.

وی افزود: در راستای برنامه های غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، 256 کارگاه تخصصی فرهنگی هنری، ادبی، علمی و مذهبی و فعالیت های تفریحی برای کودکان و نوجوانان در 12 مرکز فرهنگی هنری منطقه پیش بینی شده است. فعالیت آموزشی این کارگاه ها از شنبه 4 تیرماه آغاز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی گفت: نقاشی، سفال، نویسندگی خلاق، کاردستی، صنایع دستی، رباتیک، خوشنویسی، انیمیشن، ساخت عروسک، تلاوت و تلاوت قرآن، ارتقای خلاقیت، نجاری، آموزش مهارت های زندگی. رسانه سوادآموزی علاوه بر برنامه های کلی مراکز، بخشی از سمینارهای پیش بینی شده است.

حمیدی از برگزاری بیش از 270 دوره زبان خارجی در چهار مرکز آموزشی مرکز زبان استان خبر داد و گفت: در این مراکز آموزشی هشت زبان زنده دنیا مانند انگلیسی، عربی، اسپانیایی، چینی، روسی، مخاطبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی باید به صورت شخصی و مجازی آموزش ببینند.

وی ادامه داد: از ابتدای تیرماه ثبت نام کلاس های کانون زبان آغاز می شود و از 16 تیرماه فرآیند یادگیری مرکز زبان با حضور بالغ بر 3500 زبان آموز انجام می شود.


مسجد مرکزی رویکرد برنامه های کتابخانه سیار کانون پرورش فکری در تابستان است

مدیرکل کانون پرورش فکری استان خراسان جنوبی از مسجد محوری به عنوان رویکردی برای برنامه های کتابخانه سیار کانون پرورش فکری در تابستان یاد کرد و گفت: آنها نوجوان هستند.

حمیدی گفت: کتابخانه های سیار کانون در طول سال تحصیلی با مراجعه به مدارس روستاهای تحت پوشش خود به کودکان و نوجوانان خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارائه می دهند و با توجه به تعطیلی مدارس در فصل تابستان و اوقات فراغت برای پذیرایی از مخاطبان خود به مساجد مراجعه می کنند. . “هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه مسجد محوری یکی از مهم ترین رویکردهای فرهنگی و هنری کانون در استان است، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته بخش مهمی از مراکز سیار کانون مبتنی بر نوآوری، خلاقیت و توجه به تربیت دینی عفاف است. و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و رویکرد پرداختن به ارزش های دینی و ملی و شعائر دینی در دست اقدام است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان خراسان جنوبی گفت: این کانون ها در فصل تابستان در مساجد روستایی، فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی، برنامه هایی مانند امانت کتاب، پخش فیلم، برگزاری بازی های بومی و محلی، قصه گویی با تاکید شرکت می کنند. درباره تاریخ ملی و مذهبی در مناطقی که به مراکز دائمی کانون دسترسی ندارند، کتاب و کتاب برای کودکان و نوجوانان مطالعه کنید.

حمیدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 250 روستا و حاشیه استان تحت پوشش کتابخانه های سیار مرکز هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید