فعالیت بیش از 8000 کارمند رضوی در قالب 20 مرکز تخصصی در استان کرمان/ دادگستری مرکزی در تخصیص منابع و آموزش از اهداف کانون های رضوی است.


ساعت: 10:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855290

سعید کاظمی پور از فعالیت بیش از هشت هزار خادمان رضوی در قالب 20 مرکز تخصصی رضوی در استان کرمان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید کاظم پور دبیر ستاد مرکزی خدمات رسانی رضوی با حضور در پایگاه خبری آرمان کرمان با تاکید بر اینکه در 44 سال عمر خود و تداوم انقلاب اسلامی دو شعار “نه شرق و نه غرب جمهوری اسلامی” بود، گفت: «استقلال جمهوری اسلامی» دو هدف مهم جمهوری اسلامی است، گفت: نظام جمهوری اسلامی صرفاً به معنای قوانین و دستورات اسلامی است که باید در جامعه اعمال شود.

دبیر ستاد مرکزی خدمات رسانی رضوی در کرمان گفت: در جامعه اسلامی پیروی از سیره و روش ائمه در همه ابعاد زندگی شخصی تا فعالیت های اجتماعی ضروری است و در مراکز رضوی نیز هدف ما ترویج فرهنگ و روش است. اهل بیت (ع) در جامعه.

وی افزود: فعالیت خادمان رضوی در راستای کاربرد اخلاق و فرهنگ رضوی در جامعه است. .

دبیر ستاد مرکزی خدمات رسانی رضوی تاکید کرد: تلاش ما بهره گیری از سبک زندگی معصومین در زندگی است که امیدواریم بتوانیم آن را عملی کنیم و به ایجاد جامعه و محله اسلامی متاثر از فرهنگ رضوی کمک کنیم و قدمی هر چند کوچک باشد. در زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج).

کاظمی پور گفت: حدود 20 مرکز تخصصی داریم و هر مرکز یک جامعه هدف را بررسی می کند و متناسب با اهداف خود فعالیت می کند.


IMG 9736 خبر خاکستری



وی در خصوص فعالیت های کانون خانواده افزود: این مرکز در حوزه هایی مانند جامعه زنان، خانواده و فرزندپروری و… فعال است. البته آنچه در بین 20 مرکز تخصصی مورد توجه قرار می گیرد، هدف و روشی است که بسیار کمک کننده است. جامعه اسلامی را می گیرد.

وی در ادامه به تشریح فعالیت های کانون خانواده اشاره و بیان کرد: این کانون دو هدف اصلی را دنبال می کند: پیوندهای فاطمیه و تشکیل زندگی بر اساس سنت رضوی که هسته اصلی خانواده است و تربیت فرزندان فاطمه در تربیت فرزندان. برای معارف اسلامی و من سرباز زمان دارم. در دستور کار خود قرار دارد.

دبیر ستاد مرکزی خدمات رسانی رضوی گفت: در حوزه ورزش با ایجاد یک مرکز ورزشی با محوریت نگاه عادلانه به جامعه گام های مهمی در جهت تحقق این امر در عرصه ورزش برداشته ایم و از این رو شعار «ورزش» مطرح شد. برای همه ما 1401 را در دستور کار خود قرار داده ایم.

کاظمی پور با تاکید بر لزوم رعایت عدالت در ورزش تصریح کرد: عدالت در زمینه های مختلف ورزشی مانند تخصیص بودجه به همه رشته های ورزشی یا دسترسی به ورزش برای همه اقشار جامعه بر اساس موازین و چارچوب های اسلامی و یا ورزش فقط برای روزهایی غیر از معین. برای اهداف مرکز ورزشی

ما به دنبال ترویج فرهنگ و سبک سنت رضوی در کرمان هستیم

وی افزود: همچنین در مرکز فرهنگ و هنر رضوی به هنر معنوی نگاه می کنیم و در این زمینه گام های خوبی برداشته ایم.

دبیر ستاد مرکزی خدمات رسانی رضوی در کرمان تاکید کرد: مرکز خدمات رضوی با توزیع گسترده و استقبال خوب در این مدت جای خود را در بین مردم باز کرده و با حرکت آرام و پیوسته رو به جلو حرکت می کند و تا حدودی اکثر مردم مطلع و مطلع هستند. او مشتاقان زیادی وجود دارد.


IMG 9709 خبر خاکستری

وی با بیان اینکه ساختار مجتمع خادمیاران رضوی از دو قسمت تشکیل شده است، ادامه داد: بخش اول شامل فعالیت های ستاد است که فعالیت های سیاست گذاری و اجرایی و امضای تفاهم نامه را انجام می دهد و بخش دوم شامل فعالیت های ستاد است. فعالیت های اجرایی مراکز مرتبط با مساجد.

سعید کاظمی پور افزود: با کمک مساجد فعالیت هایی از جمله خدمت رسانی به نیازمندان منطقه تحت تاثیر کانون های محله را انجام می دهند و بر اساس خلأها و کمبودهای موجود با مرکز تخصصی تماس گرفته و حمایت و مشکل لازم را دریافت می کنند. حل کردن در محله.» آنها.

دبیر ستاد مرکزی خدمات رسانی رضوی در خصوص خدمات آموزش و پرورش تاکید کرد: با تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش منعقد کردیم، مقرر شد همه شهرستان ها متناسب با نیاز دانش آموزان یک منطقه مدرسه و فضای فرهنگی همکاری کنند و دانش آموزان از صنف جبرانی و گروه هایی مانند خادمیران و یاوران رضوی و بسیج فرهنگیان در این خصوص اعلام آمادگی کردند.

وی همچنین تاکید کرد: در این مدت با استفاده از ظرفیت مجموعه; والدین دانش آموزان از مشاوره رایگان در زمینه هایی مانند خانواده و فرزندپروری و … برخوردار می شوند و در روز پنجشنبه اردوهای آموزشی برای پرداختن به این جنبه از زندگی دانش آموزان داریم.

بخش اعظمی از عواید صرف کمک های مالی می شود

دبیر ستاد مرکزی خدمات رسانی رضوی در استان کرمان درباره کمک های آستان قدس توضیح داد: سازمان صندوق در مجموعه آستان قدس فعالیت می کند و از نظر هزینه های این مجموعه می توان گفت; بخش عمده ای از هزینه ها صرف نگهداری این ساختمان ها می شود که عموما قدیمی هستند.

جذب یاوران رضوی با اشباع ظرفیت خادمان

کاظمی پور ادامه داد: اخیراً طرحی برای ثبت تمامی ساختمان های اهدایی آستان قدس اجرا شده است. مشخصات کلیه ساختمان ها اعم از مشخصات اهدایی و سال ساخت و … وجود دارد.

وی گفت: طرح جذب خادمیران از دوران ریاست جمهوری آیت الله رئیسی آغاز شد که همچنان کند و پیوسته در حال پیشرفت است. کرمان این است که این افراد با توجه به فعالیت هایی که در این منطقه انجام می دهند، تبدیل پرفیض حرم مطهر را از طریق کل سامانه خادمیران دریافت می کنند و اکنون ظرفیت خادمیران اشباع شده و به سمت جذب یاور رضوی حرکت می کنیم و تلاش می کنیم. ایجاد کردن. ما دستگاه یاور رضوی هستیم.


IMG 9718 خبر خاکستری

سعید کاظمی پور افزود: همچنین از دیگر اقدامات آیت الله رئیسی در زمان برپایی آستان قدس ایجاد و احداث استراحتگاه در مسیرهای منتهی به حرم مطهر امام رضا (ع) است. و این ادامه دارد.

دبیر مرکز خدمات کرمان رضوی به فعالیت های این مجموعه در حوزه اقتصاد و کارآفرینی اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم جایگاه و ارزش بالای نیروی کار، کارآفرینی و اشتغال در جامعه و همچنین کسانی که به دنبال کسب درآمد هستند را به درستی تبیین کنیم. زندگی حلال مجاهد در راه خدا شناخته شدن و بر این اساس فردی که در عرصه کارآفرینی شکست خورده است مانند آزاده ای است که در جهاد در راه خدا آسیب دیده و آستان قدس حسنه گرفته است. اقدامات لازم برای کمک به این افراد

دشمن از طریق رسانه و هنر به دنبال خدشه دار کردن فرهنگ ایرانی-اسلامی است

سعید کاظم پور به جشنواره کن و توهین به ساحت مقدس امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: از دشمن جز دشمنی نباید انتظار داشت.

وی تاکید کرد: فرهنگ غرب و ابرقدرت آمریکا رو به افول است و آنچه مهم است فرهنگ ناب ایرانی اسلامی است که دشمن از طرق مختلف از جمله رسانه در صدد تضعیف این فرهنگ ناب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید