تکمیل 5 ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان در انتظار تخصیص 35 میلیارد تومانی


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: 05/06/1401
کد خبر: 1886086

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی اعلام کرد.

مهدی رحمدل گفت: تکمیل پنج ساختمان مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای در استان نیازمند اعطا و دریافت 35 میلیارد تومان اعتبار استانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی رحمدل مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک، به مناسبت روز ملی آموزش فنی و حرفه ای اظهار کرد: در خراسان شمالی ساختمان های مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای در حال ساخت است. در شهرستان های بجنورد، اسفرین، جاجرم، آشخانه، راز، فاروج و شیروان البته به استثنای شهرستان گرمه مورد بهره برداری قرار گرفته و فعال هستند.

رحمدل گفت: دو مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی در شهرستان بجنورد فعال است و همچنین شهرهای ذکر شده هر کدام دارای یک مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی هستند.

وی افزود: داوطلبان در 250 رشته شغلی در این مراکز دولتی آموزش می بینند.

این مسئول در ادامه به شهرستان گرمه اشاره کرد و گفت: در این شهرستان احداث مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ناتمام مانده است.

وی با بیان اینکه تکمیل این ساختمان آموزشی نیازمند سه میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استان برای تکمیل و بهره برداری است، خاطرنشان کرد: فرماندار شهرستان گرمه برای تکمیل آن در سال مالی 1400 اعتباری در نظر نگرفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: در سال مالی 1401 اعتباری برای تکمیل این ساختمان تعلق نگرفت.

وی اعلام کرد: در هفته جاری مجوز ساختار تشکیلاتی مرکز مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گرمه صادر شد که ساختمان آن هنوز تکمیل نشده است.

رحمدل گفت: شش رده سازمانی در این مجوز صادر شده شامل یک مدیر، چهار مربی و یک مدیر تعریف و اعلام شده است.

وی در ادامه درباره ساخت سایر مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای در حال ساخت در استان گفت: مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای نیز در شهرستان اسفرین در حال بهره برداری ناتمام است که البته باید تکمیل شود. .

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی افزود: مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای شهرستان راز 90 بهسازی فیزیکی دارد که واحدهای آموزشی و اداری آن در حال استفاده است که البته این ساختمان باید تکمیل شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی خواهران آشخانه 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان شهرستان بجنورد نیز بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ساخت آنها در حال انجام است.

رحمدل گفت: فرمانداران شهرستان های اسفرین، مانه، سملقان، بجنورد، راز و جرگلان هنوز از تخصیص اعتبار در سال مالی 1401 برای تکمیل این ساختمان های ناتمام خبر نداده اند.

وی اعلام کرد: برای تکمیل ساختمان این مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای 34 تا 35 میلیارد تومان اعتبار استانی در قالب اعتبار نقدی نیاز است تا این ساختمان ها تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی همچنین بیان کرد: در صورتی که اعطای اعتبار برای تکمیل این ساختمان های ناتمام در قالب اوراق خزانه در دستور کار قرار گیرد با توجه به اینکه ارزش واقعی این اوراق به یک سوم رسیده است. بعد از سه سال

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید