ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای تربت حیدریه استحکام و کارایی لازم را ندارد.

ساعت: 14:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802347

مرکز جدید فنی و حرفه ای تربت حیدریه در انتظار تخریب است.

ساختمان جدید فنی و حرفه ای تربت حیدریه که در شهریور 96 با حضور ربیعی وزیر اسبق کار و رفاه اجتماعی کلنگ زنی شد، همچنان پایه است و به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی. ، است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; ساختمان جدید فنی و حرفه ای تربت حیدریه که در شهریور 96 با حضور ربیعی وزیر اسبق کار و رفاه اجتماعی کلنگ زنی شد، همچنان پایه است و به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی. ، است.

در حال حاضر ساختمان فعلی آموزش فنی و حرفه ای تربت حیدریه در حاشیه شهر و در مکانی نامناسب قرار دارد و نمی تواند به نحو شایسته به شهروندان این شهرستان خدمات رسانی کند.

پروان رئیس اداره فنی و حرفه ای تربت حیدریه در این خصوص به خبرنگار ما گفت: مرکز فعلی مرکز آموزش فنی و حرفه ای تربت حیدریه در سال 1334 در پنج رشته و به مساحت . 6000 متر مربع با زیربنای 1300 متر مربع در 5 کارگاه آموزشی.

وی افزود: زلزله سال 89 این مرکز را به شدت آسیب رسانده است، بنابراین کارشناسان دفتر فنی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و استانداری خراسان می گویند نمی توان از آن به صورت دائمی برای آموزش استفاده کرد.

پروان گفت: از سال 91 تصمیم بر این شد که مرکز جدیدی منطبق با شأن و جایگاه شهرستان احداث شود و با اقدامات بعدی مسئولان استانی و شهرستانی در سال 96، تملک و تغییر کاربری اراضی و حضور خاخام وزیر سابق کار و رفاه اجتماعی می گیرد.

رئیس اداره فنی و حرفه ای تربت حیدریه گفت: این زمین در شهر ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به مساحت 9 هزار متر مربع و زیربنای 3 هزار و 963 متر مربع در قالب 8 متر مربع احداث می شود. کارگاه های آموزشی

احداث مجتمع فنی و حرفه ای جدید در تربت حیدریه به 18 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد.

افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: احداث مجتمع جدید فنی و حرفه ای در تربت حیدریه شهرستان ولی عصر (عج) به 18 میلیارد تن اعتبار نیاز دارد. از این رو دیدار با مسئولان ارشد شهری علاوه بر تزریق بودجه عمومی، از مشارکت خیرین در این حوزه استفاده شد.

وی گفت: ساختمان فنی و حرفه ای فعلی شهر از نظر موقعیت مکانی در موقعیت مناسبی قرار ندارد و از طرفی این بنا به دلیل زلزله استحکام و کارایی لازم را ندارد.

رحیمی بیان کرد: اعتبارات کشوری در سال های اخیر بسیار کم بوده است، بنابراین در جلسه ای با مدیران ارشد شهرستانی مقرر شد کمیسیونی تشکیل شود و علاوه بر تزریق اعتبارات دولتی، با کمک خیرین مرکز مورد نیاز مردم تربت ایجاد شود. حیدریه .

آموزش 9 میلیون نفر در خراسان رضوی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: در سطح استان و در سال 1400 حدود 9 میلیون نفر تعهد داشتیم که با توجه به شرایط خاص تاج و تعطیلی در برخی مقاطع و اینکه دو ماه فرصت داریم. تا پایان سال به درصد تعهدات در حوزه آموزش عمل کرده ایم.

وی افزود: برخی از این آموزش ها در قالب فضای مجازی بود اما از سوی دیگر آموزش های عملی بر اساس دستورالعمل های بهداشتی انجام شد و این به این دلیل است که 30 درصد آموزش ها به صورت تئوری در فضای مجازی و 70 درصد عملی . به این ترتیب آموزش هایی انجام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید