مرکز جامع راهنمایی، مشاوره و آموزش تخصصی خانواده در استان کرمان افتتاح شد


ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806716

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و حضور مجازی وزیر آموزش و پرورش، «مرکز جامع توجیهی، مشاوره و آموزش تخصصی خانواده در استان کرمان» افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس انجمن اولیا و مربیان استان کرمان گفت: با توجه به حمایت خانواده ها از ارتقای سلامت روان و چالش های تغییرات سریع اجتماعی و دشواری های سازگاری با آن. نیازهای جدی وجود دارد که ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره خانواده را بسیار بسیار مهم کرده است.

ابراهیم روحی افزود: در 21 شهر و منطقه استان کرمان بیش از 120 مدیر و مشاور مجرب و توانمند برای کمک به تعادل و تحکیم خانواده، مشارکت بهینه در امر تربیت فرزندان و کمک به آسیب دیدگان و نیازمندان مشاوره به ویژه در شرایط فعلی. جایی که ویروس کرونا باعث کمبود آموزش در مدارس و محیط خانه شده است و والدین علاوه بر تربیت فرزندان، مسئولیت سنگین آموزش را نیز بر عهده گرفته اند. راهنمایی و مشاوره خانواده از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی گفت: در حال حاضر در راستای اجرای طرح های وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد مراکز جامع توجیهی، مشاوره و آموزش تخصصی خانواده در استان، مرکز جامع آموزش خانواده استان کرمان نیز با هدف هدایت، ارتقای کیفی و پشتیبانی مراکز دیگری را در استان راه اندازی می کند که از آن جمله می توان به ارائه خدمات تکمیلی تخصصی، برگزاری سمینارهای تخصصی و ارتقای مهارت های مشاوران و کادر اداری و اجرایی، مدیریت و برنامه ریزی برای افزایش دانش و توانمندسازی معلمان آموزش خانواده در استان و سایر موارد مرتبط اشاره کرد. مسائل و باز است.

رئیس انجمن اولیا و مربیان کرمان خاطرنشان کرد: مراکز خانواده راهنمایی و مشاوره در 21 شهر و منطقه استان کرمان در 7 حوزه مشکلات خانوادگی 10 واحدی، مشکلات تربیتی فرزندان 7 واحدی، مشکلات تربیتی فرزندان. با 5 واحد، اختلالات روانشناسی با 9 زیرمجموعه، اختلالات شخصیت با 7 زیرمجموعه، جرائم اجتماعی با 5 زیرمجموعه و مشکلات جنسی با 5 زیرمجموعه به خانواده ها و دانش آموزان خدمات ارائه می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید