انتقاد امام جمعه یاسوج به عدم ساماندهی بازار پوشاک/ تاکید امام جمعه چرام بر عدم فروش مواد اولیه معدن بوکسیت


ساعت: 16:13
تاریخ انتشار: 1401/04/17
کد خبر: 1881742

آیت الله حسینی با انتقاد از ساماندهی لباس و لباس گفت: برای یافتن لباس مناسب باید ساعت ها در شهر وقت بگذارید و در این راستا صنف و مسئولان بر شکل لباس نظارت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، امام جمعه شهر یاسوج در اولین خطبه نماز جمعه این شهر نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد و گفت: خداوند متعال در سوره کاف به مردم توصیه کرده است آیه 5 به بعد خداوند متعال خطاب به پیامبر فرمود: ای پیامبر برای مردمی که دنیا آخرت را انکار می کنند مثال بزن که خداوند بر زمین باران می فرستد که انواع گل و میوه و رنگ های مختلف می روید اما پاییز. و زمستان آغاز می شود و همه رنگ ها و سبزی ها ناپدید می شوند، به طوری که تمام جهان به پایان می رسد.

آیت الله حسینی با بیان اینکه پس از مرگ باید در قبال اعمال خود مسئول باشیم، گفت: بنابراین باید مراقب اعمال خود باشیم. بعثت 124000 پیامبر و کتب آسمانی برای هدایت مردم بوده است، پیامبران در گفتار و رفتار و کردار خود با اخلاص سعی در رشد و هدایت مردم داشتند تا افراد عاقل و خردمند به دستورات پیامبران و امامان عمل کنند. .

وی افزود: در آیات الهی از مال و مادیات به عنوان زینت دنیا یاد شده اما استراحتی نیست و بقیه اعمال صالح مانند ذکر، نماز، یاد اهل بیت علیهم السلام. آنها و حسنات و حجاب بقیه اعمال صالح است و پاداش او برای متذکران است. نوشته شده است

وی به بیان ارزش حجاب و عفاف پرداخت و ادامه داد: پیامبر اسلام می فرمایند: زنان را در جهنم به موهای خود آویزان دیدم زیرا آنها بودند که بدن و موی خود را از حرام نمی پوشاندند.

آیت الله حسینی با تأکید بر اینکه هزینه کردن برای فرزندان باید بر اساس عقل، شرع و نیازهای او باشد، ادامه داد: باید از توزیع درآمدی که موجب بی توجهی و انحراف فرزند می شود، پرهیز کرد و مراقب بود.

امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه در روز ثبت بهای اقدامات و خود اعمال، تمام لحظات زندگی یک فرد ثبت و به او منتقل می شود، گفت: در این روز مجرمان از اعمال خود می ترسند و نگران هستند. و رفتار را سرکوب نکنید، بلکه مردم نتایج اعمال خود را می بینند.

امام جمعه شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه به روز عرفه و زیارت حضرت اباعبدالله اشاره کرد و گفت: یکشنبه کربان بایرام به روزی گفته می شود که انسان خود و فرزندان و مال خود را فدای آن کند. خدایا حضرت ابراهیم فرزند عزیزت را فدا کرد و فرمان پروردگارش را برای فدای فرزندش به جا آورد و با همه مکر شیطان فرمان حق را به جا آورد.

وی به حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد در سال 1314 و روز عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در آن زمان تا امام هشتم بیش از هزار نفر از شیعیان کشته شدند، جرمشان اعتراض به این بود که مجبور شدند. بی حجاب برو و با آنها مقابله کن.» دین بود.

این مسئول با بیان اینکه حجاب و عفاف در دین مبین اسلام واجب است، گفت: هر زنی باید خود را در مقابل مجردان بپوشاند و واجب است و شرایط فعلی مناسب نیست زیرا خواست دشمن داخلی و خارجی است و به نظر می رسد مثل یک چیز عادی و دشمن بیرونی یعنی غرب و رسانه های غربی برهنگی و بدحجابی را ترویج می کند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه لباس تنگ، پاره، پوشاندن بدن، شأن انسان نیست، گفت: امروزه آرایش غلیظ و رنگارنگ بدون توجه به اشکالات مختلف دنبال می شود، آرایش مرسوم خوب است، اما آرایش زشت و همه. انواع پوشش در شأن نیست، پس زیبایی فقط ظاهر نیست، بلکه شخصیت نیز باید زیبا باشد.

وی با بیان اینکه حضور بی مورد در خیابان، اتلاف وقت و گذراندن وقت بی مورد در خیابان از دیگر مشکلات بود، گفت: دشمن قبلاً اعلام کرده که دیگر از موشک استفاده نمی شود، بلکه باید به فساد و فحشا دامن زد.

امام جمعه شهر یاسوج از عدم ساماندهی لباس و پوشاک انتقاد کرد و گفت: برای یافتن لباس مناسب باید ساعت ها در شهر جستجو کرد.

آیت الله حسینی با بیان اینکه برخی افراد دین دارند اما برخی از آنها پوشش مناسبی ندارند، اظهار داشت: فردی در شهر با سرعت بیش از 100 کیلومتر جان خود و دیگران را به خطر می اندازد اما جریمه ممکن است سبک باشد. بنابراین باید قوانین لازم الاجرا باشد و همه بخش ها طوری طراحی شوند که ارتکاب جرم هزینه بالایی داشته باشد.

این مسئول گفت: پذیرش جریمه های کلان در امور مختلف باعث عدم جسارت در تکرار تخلف می شود.

وی افزود: بدحجابی و بی حجابی جرم است و باید با آن برخورد شود زیرا فردی که بدحجاب می‌پوشد باعث تحریک همه می‌شود، برخی آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق ناشی از همین پوشش‌های نامناسب است و باید مجازات شدید مالی در این زمینه اعمال شود. در این راستا قانون حجاب و عفاف تصویب شده و ادارات باید بر پوشش کارکنان خود نظارت داشته باشند.


فروش مواد اولیه بوکسیت باید ساماندهی شود

حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار در خطبه های این هفته شهرستان چرام گفت: معدن بوکسیت سرفاریاب (چرام) می تواند نقش بسزایی در مسیر رشد و توسعه منطقه داشته باشد. اما تاکنون استان چندان از آن دریافت نکرده است.

وی افزود: مطالبه مردم از این تریبون نماز جمعه از استاندار، نماینده مردم و فرماندار چرام این است که معدن بوکسیت سرفاریاب به نفع مردم باشد و این موضوع حل شود و از خام فروشی جلوگیری شود.

افشار گفت: به گفته برخی آگاهان سنگ استخراج شده از معدن سرفاریاب مهمترین منبع آلومینیوم است. از این ماده معدنی در تولید آلومینیوم، سیمان، آجر نسوز و فولاد استفاده می شود.

خطیب جمعه چرام گفت: در کشور ما این سنگ فقط در چند استان وجود دارد. معدن بوکسیت سرفاریاب (چرام) یکی از معدود معادن کشور است. اما متاسفانه بوکسیت سرفاریاب برای استان خوب نیست، نقش آلودگی هوا و صوتی، تردد کامیون های سنگین سهم شهرستان چرام از این معدن شد.

افشار گفت: استاندار محترم جناب آقای احمدزاده در مقطعی از نرفتن و احداث کارخانه بوکسیت در اطراف سرفاریاب حمایت کردند اما این سخنان محقق نشد و بر اساس مستندات و شاهدان این معدن از استان خام خارج می شود اما جوانان. این منطقه باید برای خرید نان حلال به استان های همجوار مراجعه کند که این امر آسیب جدی به خانواده ها وارد کرده است.

وی افزود: صادرات بوکسیت سرفاریاب به شهرستان چرام چه مزایایی دارد؟ بعد از معدن کارخانه بسازند تا برای مردم شغل ایجاد شود یا اگر امکان ساخت کارخانه وجود ندارد مردم را توجیه کنند و دلیل عدم ساخت کارخانه را بیان کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید