تمار با بیان ویژگی های مرثیه/میتم، فضایل حضرت علی (ع) را بدون ترس بیان می کند.


ساعت: 12:29
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884404

حجت الاسلام چاشی آشتیانی با بیان اینکه مرثیه چند قسمت است گفت: عبادت، روایت، موت، شعر، جملات عاطفی و عاطفی و هر مرثیه ای که این ویژگی ها را داشته باشد مرثیه علمی می گویند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; ظهر امروز به مناسبت ایام شهادت میشم تمار و روز مداحی سمینار توانمندسازی مذاهب کرمانی به همت سازمان بسیج مذاهب استان کرمان با حضور حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام والمسلمین کرمانی برگزار شد. و چاشی آشتیانی در بیت الزهرا سلام الله علیها در شهر کرمان.

منصوری با تبریک میلاد امام موسی کاظم (علیه السلام) و ذکر شهادت میثم تمار و روز آن مرحوم، گفت:
میثم تمار یکی از صحابه باوفایی بود که روان صحبت می کرد.

مسئول سازمان بسیج مداگان استان کرمان ادامه داد: میشم تمار فضایل امیرالمومنین علی (علیه السلام) را برای هر فردی بیان می کرد و بدون ذره ای ترس به بیان فضایل پرداخت و روز بزرگداشت آن حضرت را گرامی داشت. شهادت او را روز مدا می نامند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حقانی، مدیر اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: بسیار مهم است که مردم همیشه دنبال تحصیل باشند.


64b7570b 870a 41c5 82cd 4fcf24094290 خبر خاکستری

وی ادامه داد: رشد انسان در گرو تربیتی است که در مسیر تزکیه دنبال می کند و این کار بسیار خطیری است زیرا دغدغه مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین حقانی خطاب به ذکرهای حاضر در جلسه تصریح کرد: حمد و ذکر امری بسیار ارزشمند است که خداوند متعال بر دوش شما قرار داده است.

حجت الاسلام و المسلمین چاشی آشتیانی نیز با بیان اینکه مداحی دارای چند قسمت است، گفت: عبادت، روایت، مرگ، شعر، جملات عاطفی و عاطفی و هر مداحی که این ویژگی ها را داشته باشد، مداحی علمی نامیده می شود.

وی با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: امروزه مردم این ویژگی های مرثیه را دوست دارند و سطح مرثیه با این ویژگی ها بالا می رود.

آشتیانی گفت: وقتی زیارت نامه ای از معصوم داریم و برای ما زیارت نامه صادر شده چرا این زیارت نامه را نمی خوانیم؟ لذا توصیه می کنیم برای زیارت شهدای کربلا از زیارت نامه امام حسین (علیه السلام) استفاده کنید.

وی با تاکید بر اینکه عبادت عاشورا برای این روز است، گفت: عادت کنیم به آنچه پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرموده است عمل کنیم و بدانیم این مهم است که نماز و عبادت گنجینه است.

چاشی آشتیانی با بیان اینکه ایام عبادت و نماز باید متنوع باشد، گفت: احادیث در حرم خوانده شود، احادیث عاطفی که در مورد عزاداری و گریه آمده است خوانده شود.

وی گفت: کتاب های شهید اشک و کامل الزیارات از جمله کتاب هایی است که مطالب آن در حوزه حدیث با عزاداری و گریه منطبق است.

چاشی آشتیانی با تاکید بر اینکه مرگ در مداحی محوری است که مهمترین بخش مداحی است، گفت: اولین کسی که مداحی سیدالشهداء علیه السلام را نوشت، عسقبة بن نباته از دوستان شفیق و دوست بود. امیرالمومنین علی روحش شاد باد.

وی ادامه داد: توصیه می شود از کتاب های شهید عشق، کامل الزیارات، کتاب ابن طاووس، کتاب نفس الاحموم، شهادت سیدالشهدا علیه السلام و شهادت سیدالشهدا علیه السلام استفاده شود. سید الشهدا علیه السلام به مطالعه کتب سید مهدی شجاعی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید