حماسه 9 دی ظرفیت و توانایی ملت ایران را در پرتو ولایت فقیه نشان داد.

ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1796307

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی:

کریمی با بیان اینکه مهمترین دستاورد 18 دی اقتدار، امنیت و وحدت ملت ایران است، گفت: ملت ایران با حضور حماسی خود به جهانیان ثابت کرد که مردم و نظام در ایران اسلامی دارای چنین ریشه و ظرفیتی است. و اقتدار هر توطئه و شورشی را به‌موقع و هوشمندانه خنثی کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; در آستانه 18 دی روز میثاق امت با ولایت و برای تبیین ابعاد مختلف شکل گیری حماسه 18 دی مردم ایران در سال 88 میزگرد تخصصی سلوک فرهنگی و سیاسی برگزار شد.

در این میزگرد تخصصی، سرهنگ گلمرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی، دکتر محمد جواد جاری، از اساتید برجسته دانشگاه، دکتر عباس خسروانی، از اساتید برجسته سیاسی کارشناس و فعال رسانه ای، ابوالفضل ربیعی صحرانورد، مسئول بسیج هنرمندان استان مرکزی، داود کرمی، فعال فرهنگی و رسانه ای استان، بابک روزبه، فعال فرهنگی استان، سرکار خانم زهرا مرادی، فعال فرهنگی استان، علی امید کریمی فعال استانی اکبر فرن، فعال رسانه ای استان و تعدادی از فعالان فرهنگی و دیگر رسانه ها حضور یافت.

حماسه 9 دی ظرفیت و توانایی ملت ایران را در پرتو ولایت فقیه نشان داد.

سرهنگ گلمرضا کریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در این میزگرد با اشاره به جایگاه ولایت فقیه و مردم در انقلاب اسلامی گفت: فقیه و حضور مردم و هر جا که به روستا و حضور مردم در صحنه اعتماد کردیم، پیچ و خم های تاریخی را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و هر جا که از دهات سرکشی کردیم و مردم را نادیده گرفتیم، خسارات و خسارات زیادی را متحمل شدیم..

وی افزود: در ایجاد قیام 1367، خواص و عده ای از یاغیان، زمانی که از سخنان ولایت فقیه سرپیچی کردند، دشمنان داخلی و خارجی به دنبال تحریک مردم و کشاندن آنها به خیابان ها با ایجاد شبهات و عملیات روانی بودند. که در نهایت موجب بی‌احترامی شد.» به ارزش‌های اسلامی روی آوردند و این بی‌احترامی به ارزش‌های اسلامی، مردم را بیش از پیش متوجه شورشیان و جدایی‌شان از آن کرد.

مردم با حضور حماسی نهم خود ضربه محکمی به دهان شورشیان زدند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: نهم به الله. ضربه محکمی بر دهان یاغیان زدند و با آرمان های نظام اسلامی و ولایت فقیه و شهدا تجدید میثاق کردند.

وی ادامه داد: ملت ایران با حضور حماسی، بصیرتی و معنادار خود در 20 دی ماه، بیش از ده سال تمام نقشه ها و توطئه های دشمن را نقش بر آب کرد و راه انقلاب اسلامی را از انحراف نجات داد. حضور ملت، آمریکایی ها را ناامید کرد، حضور او روی صحنه به جهانیان نشان داد که هیچ تعارفی از ارزش های اسلامی و آرمان های اساسی انقلاب اسلامی ندارد.

deb998ce b177 4fc4 ae8f ae83e44774bd خبر خاکستری

وی گفت: حضور باشکوه مردم دیه نهم نشانه حسینی بودن ملت و عاشورا بودن امت است و بزرگترین درسی که از دیه نهم می توان گرفت راهگشای ولایت است و این بزرگی است. نعمت الهی همیشه مثل چراغ و ستاره درخشان است «راه را به ملت نشان می دهد.

کریمی با بیان اینکه مهمترین دستاورد 18 دی اقتدار، امنیت و وحدت ملت ایران است، گفت: ملت ایران با حضور حماسی خود به جهانیان ثابت کرد که مردم و نظام در ایران اسلامی دارای چنین ریشه و ظرفیتی است. و اقتدار هر توطئه و شورشی را به‌موقع و هوشمندانه خنثی کنید.

وی تاکید کرد: حماسه و یوم الله 20 دی، سرمایه اجتماعی نظام اسلامی یعنی همین مردم را به نمایش گذاشت و در 20 دی حمایت عظیم مردم به خوبی نشان داده شد. تعیین کننده ماندگاری سرمایه اجتماعی در این سالها وجود ولایت در کنار معنویت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: کسانی که تریبون دارند نیاز به تبیین ابعاد مختلف وقایع و حماسه های انقلاب اسلامی و در اینجا اهمیت و جایگاه تبیین جهاد دارند. که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، واضح است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید