توان غلبه بر همه مشکلات کشور در پرتو فرهنگ علوی/ ولایت فقیه بزرگترین نعمت خداوند برای ماست.


ساعت: 09:05
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1883946

رئیس جمهور دیدار با جمعی از شاعران را مطرح کرد.

آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور در دیدار جمعی از شاعران کشور با بیان اینکه غدیر به معنای واقعی کلمه یکی از نعمت های بزرگ الهی است، تاکید کرد: ما به شدت معتقدیم که در پرتو فرهنگ علوی می توان بر همه مشکلات کنونی فائق آمد. کشور.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله رئیسی شامگاه یکشنبه و در شب عید غدیر خم در دیدار جمعی از شاعران سراسر کشور ضمن تبریک این عید گرانقدر، انتقال فرهنگ غدیر از نسل به نسل و تبیین تعالیم علویان را یکی از رسالت های شاعران و نویسندگان دانست و گفت: شما شاعر و عاشق هستید. اهل بیت به دلیل تلاش مستمر در تبیین معارف اسلام، نقش بسزایی در انتقال فرهنگ غدیر به نسل های آینده دارید.

رئیس جمهور واقعه غدیر را یکی از حقایق تاریخی اسلام برشمرد و ضمن تاکید بر اهمیت فراوان این واقعه در اعتقادات و فرهنگ شیعه، خاطرنشان کرد: غدیر به عنوان واقعه ای است که حضرت علی (ع) به عنوان ولی امر مسلمین از زمان معرفی شده است. امت اسلامی و جانشین پیامبر این به معنای واقعی کلمه یکی از نعمت های بزرگ خداوند است.

رئیسی توسعه معارف و ارزش های علوی را یکی از وظایف مهم اهالی شعر و ادب می داند و می افزاید: ما به شدت معتقدیم که در پرتو فرهنگ علوی می توان بر همه مشکلات و معضلات کنونی فائق آمد. کشور و اولین قدم برای این امر تبیین روشن ویژگی های فرهنگ علوی برای مردم و جامعه است و در این زمینه شما شاعران و بزرگان مسئولیت بسیار مهمی دارید.

آیت الله رئیسی در ادامه سخنان خود بر اهمیت ولایت در اعتقادات اسلامی تاکید کرد و خاطرنشان کرد: بر اساس اعتقادات ما ورود به قلعه ولایت حسین ضامن حفظ مردم در برابر ناملایمات جوی است. خدا را شاکریم که امروز ولایت فقیه در رأس نظام ما حاکم است. ولایت فقیه بزرگترین نعمت خداوند به ماست که با آموزه های دینی و نگاه عادلانه جامعه را هدایت می کند.

رئیس جمهور: ولایت فقیه بزرگ ترین نعمت خداوند برای ما است.

رئیسی نظام جمهوری اسلامی را ثمره خون هزاران شهید می داند و تاکید می کند: این جانفشانی ها و جانفشانی ها مسئولیت بزرگی را بر دوش ما کارمندان نظام و مردم و نیز بر عهده شما نهاده است. دین آفرینان کشور برای حفظ و تداوم این نظام.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود به مطالبات شاعران مبنی بر ایجاد جایگاه قانونی برای حمایت از شعر و شاعر پرداخت و گفت: هیچ هنر دیگری مانند شعر توانایی اعتلای و انتقال مفاهیم و ارزش های اصیل اسلامی را ندارد. من به سهم خود از ایجاد مکانی برای حمایت از شعر و شاعر استقبال و حمایت می کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه باید با همکاری فرهنگیان فضای فرهنگی کشور را به صورت تعاملی مدیریت کنیم، اظهار داشت: باید فضای فرهنگی کشور را به صورت تعاملی مدیریت کنیم.

همچنین عصر امروز 12 شاعر به قرائت اشعار خود در وصف امیرالمومنین(ع)، واقعه غدیر، مسائل اجتماعی و … پرداختند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید