لزوم نهادینه سازی فرهنگ جهادی برای غلبه بر مشکلات کشور


ساعت: 13:32
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894977

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از الزامات عبور از مشکلات اقتصادی کشور، نهادینه سازی فرهنگ جهادی و حکمرانی بر اساس سبک حاکمیت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سردار سلیمانی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، جواد زوانات استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در اجلاس سراسری جهادگران گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدالله العالی) جز با جهاد و انقلاب نمی توانیم به این کشور نظم دهیم. کار کردن

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی این نشست گفتمان سازی فعالیت های جهادی بود، افزود: فعالیت های جهادی نه تنها پس از انقلاب با تشکیل جهاد سازندگی، بلکه از 10 سال قبل از انقلاب با دستان توانمند مقام معظم رهبری وجود دارد. رهبر (مدظله العالی). ) آغاز شد و مردم از برکات این گروه ها بهره مند شدند.

استاندار با اشاره به فعالیت بیش از 1900 گروه جهادی در استان گفت: در دهه چهارم انقلاب اگر می خواهیم در خط مقدم باشیم و بر مشکلات فائق آییم باید فرهنگ جهادی و حکمرانی را نهادینه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بهترین نمونه خدمت، شیوه حکومت داری سردار سلیمانی است، گفت: انتخاب الگوی اقتصاد مقاومتی و ابلاغ سیاست های کلان آن از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و نامگذاری سالی به این عنوان، امری است. گام بزرگ برای اقتصاد عملیاتی این مقاومت است.

زاوانت یادآور شد: بی اعتبار ساختن مفاهیمی چون اقتصاد مقاومتی، فرهنگ جهادی و حکمرانی و تبدیل آنها به یک باور عمومی یک نیاز و اقدام اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اگر مدیریت جهاد و کار و تلاش بر اساس علم و درایت حاکم باشد، در شرایط فعلی و با فشار بیگانگان، مشکلات می تواند حل شود و کشور رو به جلو حرکت کند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: عامل مهم در موفقیت یا شکست هر کشوری شیوه حکمرانی است که اشکال مختلفی دارد بنابراین زمانی می تواند دستاوردهای بزرگی ایجاد کند که با رویکرد و مولفه جهادی همراه باشد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد عدالت و رفع تبعیض در جامعه اسلامی، گفت: داشتن اقتصاد سالم که کالاها را عادلانه بین همه مردم توزیع کند، زیربنای جامعه ای برابر با انقلاب اسلامی است.

به گفته وی؛ حکومت داری یکی از ارکان پیشرفت جامعه است و با حکمرانی جهادی به عنوان سبکی برگرفته از تفکر دینی و اجتماعی می توان به آرمان های انقلاب دست یافت.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور تاکنون به 31 استان سفر کرده است، گفت: این سفرها با گفتمان جهادی و انقلابی همراه بوده است به طوری که شاهد آن هستیم که بزرگترین پروژه های باقی مانده در کمترین زمان ممکن به اتمام رسیده است.

وی به جهش اقدامات عمرانی در کشور اشاره کرد و گفت: استان خراسان جنوبی نیز با این روحیه جهادی شاهد تحول در عرصه های مختلف خواهد بود.

استاندار گفت: در چند ماه اخیر شاهد حضور نیروهای جهادی در استان بوده ایم و اقدامات خوبی در حوزه رهبری و مدیریت جلسه انجام شده است.

وی بیان کرد: برگزاری حدود 50 نشست فشرده در سطح شهر و روستا، نشست های علمی و تخصصی گروه های جهادی، فعالیت های عمرانی و درمانی و مراسم مذهبی از جمله این اقدامات است.

قناعت با اشاره به ضبط خاطرات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اجرای برنامه های فرهنگی گفت: پخش سه برنامه زنده تلویزیونی، راه اندازی تجهیزات رادیویی و تلویزیونی و پوشش کامل برنامه اجلاس سران از جمله این برنامه ها است. سایر اقدامات استان برای پوشش کامل برنامه های اجلاس سران.

وی دعوت از شخصیت ها و نخبگان اجتماعی برای حضور در این نشست را برشمرد و گفت: تشکیل 90 گروه جهادی و اعزام به مناطق خاص در حوزه های پزشکی، دندانپزشکی، اصناف و آموزشی و برگزاری نشست های علمی با دعوت از اساتید برجسته کشور در زمینه های مختلف دیگر دلیل برگزاری این همایش است.

استاندار همچنین از برگزاری نشست بحث و همفکری با نخبگان، نویسندگان، شاعران و علما در خصوص زلزله 47 خبر داد و گفت: در این جلسه با تیم مستند و برنامه های متنوع دیگری همکاری صورت گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد که حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس سازمان بسیج مصطفین و رئیس سازمان بسیج سازندگی منشأ خیر و برکت برای استان باشد.

وی با قدردانی از اقدامات بسیج سازندگی و سپاه انصارالرضا(ع) استان گفت: اقدامات انجام شده در سطح استان و همکاری همه دستگاه ها قابل تقدیر است.

وی همچنین از حضور جوانان جهادی از سراسر کشور برای حضور در این نشست قدردانی کرد.


به همت دولت انقلاب امید در دل مردم زنده شده است

حجت الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه نیز در همایش سراسری جهادگران از حضور تک تک افراد شرکت کننده در این مراسم قدردانی کرد و گفت: طبق دستور رهبر معظم انقلاب راه حل مشکلات کشور تشکیل دولت و حزب انقلابی و جهادی است و این امر الهی است.

وی افزود: امروز می بینیم که در هر نقطه از کشور، در هر نقطه از خراسان جنوبی، در بخش خود، در منطقه غرب استان، در روستاها و شهرها بر روی مسائل مختلف از جمله تامین آب پا گذاشته ایم. ، گازرسانی و خدمات مختلف به صورت جهادی.

به گفته وی امروز شاهد این هستیم و به معنای واقعی کلمه در دل مردم این امید زنده شده است که این زاییده مدیریت جهادی است و برای دولت عزیز و همه قوا و مسئولان آرزوی توفیق بیشتر داریم و امیدواریم پیگیرتر باشند. و متحد و این فعالیت ها روز به روز ادامه خواهد داشت و روز طولانی تر خواهد شد و ارتباطات بیشتری برقرار خواهد شد.


فردوس مهدکودک بزرگان و رهبران انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین شاکری امام جمعه فردوس نیز اجلاس سراسری جهادگران با سلام و خیر مقدم به تمامی مسئولین و بستگانی که در این جلسه حضور داشتند به ویژه وزیر محترم کشور و استاندار گفت: اگر فردوس را تقدیم کنیم. با دو کلمه اینجا شهری است که بعد از زلزله ۴۷ که مردم صدمات فراوانی را متحمل شدند، این شهر نورانی به حضور ولی فقیه در محضر آفتاب تابان و عطر حضرت عالی تبدیل شد. آنقدر در این شهر منفجر شد که قدم های مبارکش از این شهر رفت و کشور را تبعید کنیم و فرماندهان زیادی را تقدیم نظام کنیم.

به گفته وی، اگر می خواهید نماینده خورشید و شیر دلربا باشید، می توانید به سرداران عزیز و سرافراز این دیار بنگرید و اگر می خواهید به دنبال سروهای درخشان کربلای 4 و 5 باشید، می توانید آنها را در میان انقلابی ها بیابید. نیروهای این شهر و دیار و علاوه بر این، علما، بزرگان، حوزه های علمیه این ادعای ما را نشان می دهند.

وی بار دیگر ضمن خیرمقدم به میهمانان در این دیدار تاکید کرد: شهرستان فردوس اگرچه در منطقه ای عقب مانده واقع شده است، اما مانند درختانی که در دل کوه چوبی قوی تربیت کرده و روییده اند، رهبران و بزرگان و شخصیت هایی را پرورش داده اند. در دلهایشان که مثل همان درختان دل کوه سرشان را به سوی بهشت ​​بلند کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید