تفکر جهادی به عنوان ناجی کشور برای غلبه بر مشکلات


ساعت: 17:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887439

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، واژه جهاد به فرهنگ و تفکری برای کشور تبدیل شد تا بر بسیاری از بحران ها از جمله تهاجم وحشیانه دشمن بعث، پیشرفت و سازندگی و خدمت به مردم در حوادثی مانند سیل، عبور کند. زلزله و ویروس کرونا.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ جهاد کلمه ای مقدس با رنگ الهی است. جهاد در قرآن كريم سه قسم است. از جان و مال و جهاد یاد شده و شاید حدود 400 آیه از این کتاب آسمانی به جهاد اختصاص دارد. این واژه در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تبدیل به فرهنگ و تفکری برای عبور از بسیاری از بحران ها از جمله آن دوران دفاع مقدس شده است. ملت ایران با روحیه و تفکر جهادی در برابر تهاجم ناجوانمردانه دشمن بعثی ایستادگی و ایستادگی کرد و به پیروزی رسید.

در دوران سازندگی کشور، همین تفکر جهادی در عرصه های دیگر از جمله پیشرفت های علمی و فناوری، ارتش ایران را در زمره کشورهای پیشرو جهان قرار داد و امروز در بحران ها و حوادث طبیعی و غیرطبیعی مانند سیل، زلزله و بیماری کرونا، همچنین این طرز فکر و روحیه جهادی است که یاور و دست قدرتمندی برای نجات و غلبه بر مشکلات سخت و دشوار است.

کمک های جهادگران استان اصفهان به حوادثی مانند سیل و زلزله محدود نمی شود. در طول سال حتی در روزهای تعطیل به نیازمندان مناطق فقیرنشین خدمات رسانی می کنند.100 گروه جهادی استان اصفهان بی توجه به لذت فصل بهار لباس خدمت به تن کرده و در 5 اردوگاه سازندگی در مناطق فقیرنشین مستقر شده و به خدمت مشغول می شوند. .


d1a4c9c5 08c7 4ff2 927d cc337dc074c2 خبر خاکستری


* در ایام نوروز 100 گروه جهادی در 5 قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی در استان اصفهان مشغول خدمت شدند.

سرهنگ پاسدار حسن عجمی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز; وی از فعالیت گروه های جهادی در ایام نوروز در مناطق فقیرنشین خبر داد و اظهار داشت: اسفندماه سال گذشته ستاد حمایت از گروه های جهادی در سپاه صاحب الزمان(عج) با محوریت فرمانده و جانشین تشکیل شد. نیروی زمینی ارتش و اقدامات خوب و موثری از جمله تشکیل 5 قرارگاه بازداشت در استان های کرمان، خوزستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان پیگیری و اجرا شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان افزود: مناطق محروم این استان ها و استان اصفهان با اولویت مناطق روستایی، ابتدا توسط تیم های رصد و گروه های جهادی پس از استقرار در این مناطق شناسایی می شود، زمینه عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، مکان های اشتغال زایی و خدمات پزشکی.

سرهنگ عجمی به حضور و فعالیت مستمر گروه های جهادی در مناطق فقیرنشین در تمامی ایام سال حتی در تعطیلات نوروزی اشاره و خاطرنشان کرد: از 29 اسفند ماه سال 1400 تاکنون بیش از 100 گروه جهادی با بیش از هزار جهادگر مستقر هستند. در این مناطق فقیرنشین و تا پایان در تعطیلات نوروزی با 10 هزار نفر در روز مشغول خدمات رسانی به مردم این مناطق هستند.

وی حمایت دولت از فعالیت گروه های جهادی را بسیار مهم می داند و می افزاید: در راستای حمایت از گروه های جهادی برای افزایش خدمات رسانی بیشتر به مردم مناطق محروم، قبل از تعطیلات نوروزی ستادی زیر نظر عنوان گروه های ستاد پشتیبانی جهادگران در نوروز 1401 در استانداری اصفهان با محوریت استاندار تشکیل و قول مساعد همکاری و حمایت به گروه های جهادی داده شد.


a22d2980 790f 4932 ad8e 9cb794543cd0 خبر خاکستری

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: در 27 اردیبهشت ماه به مناسبت هفته بسیج سازندگی برنامه های خوبی را در مناطق کم برخوردار داخل و خارج استان برگزار می کنیم تا از ظرفیت گروه های جهادی برای خدمت رسانی به مردم استفاده کنیم. مردم .

وی با اشاره به وقوع سیل سال گذشته در بهمن ماه در جنوب استان کرمان گفت: جهادگران بسیج دانشجویی استان اصفهان از سال گذشته در منطقه سیل زده کلاغنج استان کرمان حضور یافته و مشغول خدمات رسانی به سیلاب هستند. مردم منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

سرهنگ عجمی افزود: گروه جهادی سیدالشهدای استان اصفهان از دیرباز در این منطقه ستادی ایجاد کرده و خدمات مختلف عمرانی، پیراپزشکی و فرهنگی را به نیازمندان این منطقه ارائه می کند.

وی در ادامه با قدردانی از حمایت های سردار فدا، سردار مکواساز، اعضای شورای استانداری استان و اقدامات متعاقب آن مسئولان جنبش جهادی، نیروهای جهادی و افسران بسیج حوزه مقاومت از جهادگرانی که احتمال را نادیده گرفتند، گفت: از تعطیلات نوروز برای خدمت رسانی. همچنین تشکر و قدردانی کنید.


2a916d5b 9c1e 4bc3 a7de 21ee177af13b خبر خاکستری


* گذار شریف ایران اسلامی از بحران کرونا به تفکر و روحیه جهادی

در ایام کرونا که دشمنان از روی بدخواهی واکسن و تجهیزات پزشکی به ما نمی دادند، دانشمندان جوان با روحیه و تفکر جهادی برخاسته از ایمان و تلاش شبانه روزی توانستند چندین نوع واکسن کرونا بسازند. و کیت های تشخیصی، ونتیلاتور، لباس های ایزوله و ماسک و مواد ضدعفونی کننده و غیره. ساخته و به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفت و اعزام به آستان نیازمندان و مبتلایان به کرونا به کشور تحریم شده ایران اسلامی کمک کرد تا حتی بر خلاف کشورهای اروپایی این بحران را نجیبانه پشت سر بگذارد.


80f6b17c 120d 4886 b70d 1fd272d337a8 خبر خاکستری


2baba026 d6b0 4c1f 9032 9f3843749101 خبر خاکستری


48c6fceb 8232 4af9 8c28 6d1d8fd222bd خبر خاکستری


* فعالیت جهادی 650 دانش آموز از استان اصفهان در مناطق فقیرنشین 3 استان

سیدهادی انوری مسئول بسیج دانشجویی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز با اشاره به پیشینه فعالیت های جهادی بسیج دانشجویی گفت: در 2 سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، دانش آموزی فعالیت‌های جهادی بسیج در حوزه بهداشت، کمک‌های دینی و اقدامات به‌ویژه به کادر پزشکی کمک کرد تا با بیماری کرونا مقابله کنند و فعالیت‌های هجرت و سازندگی اگرچه تعطیل نشده بود، اما کاهش یافت.

وی ادامه داد: امسال با توجه به تضعیف بیماری کرونا به دانشجویان جهادگر فرصت داده شد تا از ظرفیت خود در قالب اردوهای جهادی برای خدمت رسانی به اقشار کم برخوردار استفاده کنند و در واقع روند گذشته به نوعی احیا شد.

انوری تصریح کرد: در همین راستا قرارگاه جهادی دانشجویی حضرت بقیه الله (عج) سپاه استان با دو هدف ایجاد فرصت برای کمک به مناطق محروم و همچنین تربیت نیرویی مؤثر، مؤمن، انقلابی و جهادی در اصفهان تشکیل شد. بسیج دانشجویی استان 1 بهمن 1400 برگزار شد

مسئول بسیج دانش آموزی استان اصفهان افزود: طی فراخوانی با گروه های دانش آموزی برای جذب دانش آموزان متقاضی شرکت در این اردوها مشخص شد و طی مصاحبه ای با این افراد بر اساس توانمندی هایشان در قالب گروه های ویژه سازماندهی شدند. و علاقه


cfb9161c 7bad 4d59 b7aa 94c9cbe2b431 خبر خاکستری

وی افزود: همچنین این اردو پس از بررسی، شهرستان مردهک را از توابع شهرستان عنبرآباد واقع در جنوب استان کرمان به عنوان مرکز اصلی فعالیت های جهادی در تعطیلات سال 1400 و نوروز 1401 برگزید. و نظام سوالات این منطقه با رویکرد. موضوع محوری بر اساس نیاز مردم محاسبه شد.

انوری تصریح کرد: گروه های ساماندهی شده در 2 دوره 10 روزه از 3 اسفند لغایت 12 فروردین و همچنین از 13 تا 22 فروردین به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، علمی و آموزشی، عمرانی و عمرانی و فرهنگی در این منطقه خواهند پرداخت.

مسئول بسیج دانشجویی استان اصفهان به فعالیت دانشجویان جهادگر در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و ادامه داد: در این اداره کل گروه های پزشکی، دندانپزشکی، مامایی و پرستاری از جمله گروه های دندانپزشکی در 5 روستا بازدید و خدمات ارائه کردند. . همچنین جراحی عمومی، فعالیت های عمومی زنان و زایمان و مشاوره بهداشتی و اجتماعی با توجه به نیازهای عمومی این بخش توسط متخصصین این گروه ها انجام می شود.

وی به خدمات عمرانی و عمرانی این دانش آموزان اشاره کرد و افزود: ساخت 2 مدرسه با 2 کلاسه در 2 روستای این منطقه از سوم اسفندماه در دستور کار گروه های جهادی اعزامی به این منطقه قرار گرفته است و به دلیل اینکه تحت نظارت جدی قرار دارد. این موضوع یکی از نیازهای مردم است.این منطقه بود. همچنین تعدادی دیگر از مدارس این بخش توسط گروه های جهادی اعزامی بازسازی و زیباسازی شدند.

انوری تصریح کرد: در زمینه های علمی و آموزشی، گروه های دانشجویی متخصص در بخش های علمی و آموزشی، کلاس های بازآموزی ویژه دانش آموزان بازمانده از تحصیل را به دلیل شرایط ویروس کرونا برگزار کردند و علاوه بر ارائه مشاوره تحصیلی و ایجاد خیاطی، گلدوزی. کارگاه های آموزشی و برخی فعالیت های دیگر هزینه فنی دیگری می پردازند.


7861c162 1406 4769 a61f 58a98952b9d0 خبر خاکستری

رئیس بسیج دانشجویی استان اصفهان فعالیت های فرهنگی را از دیگر اقدامات گروه های جهادی برشمرد و افزود: در این راستا بخشی از فعالیت های گروه های اعزامی در قالب طرح خانه به خانه به این امر اختصاص یافت. همچنین برنامه هایی مانند جشن نیمه شعبان، جشن آغاز سال نو، جلسات ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، سرکشی از خانواده شهدا در منطقه و مانند آن به دستور این گروه ها

وی خاطرنشان کرد: به غیر از این منطقه تعدادی دیگر از گروه های دانش آموزی استان اصفهان در مناطق فقیرنشین استان های خوزستان و سیستان و بلوچستان حضور یافته و برنامه های مشابهی را اجرا کردند.

انوری بیان کرد: در مجموع حدود 650 دانش آموز از استان اصفهان در این سه استان مشغول به کار هستند که از این تعداد 350 دانش آموز در استان کرمان، 150 دانش آموز در استان خوزستان و 150 دانش آموز در استان سیستان و بلوچستان شرکت کردند که در واقع یک تمرین آموزشی برای تقویت بود. این ظرفیت و استفاده از آن در تعطیلات تابستانی در مناطق فقیرنشین استان اصفهان.


2a6a61ca a6e5 4893 b940 0c771c228c09 خبر خاکستری

در سیل روزهای گذشته جهادگران استان اصفهان علیرغم اینکه مناطقی از استان پهناور اصفهان درگیر سیل و آبگرفتگی شده بود به کمک سیل زدگان شتافتند و به کمک و امدادرسانی به مردم استان یزد رفتند.


c19a6d0c e298 4b14 88fd ecea677a6070 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید