مردم زمان پهلوی ظلم و ستم زیادی را متحمل شدند

ساعت: 13:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805116

خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با حمایت ملت ایران و با تکیه بر موازین اسلام و ارزش های اسلامی توانستند انقلاب را به ثمر برسانند، گفت: مردم در دوران پهلوی ظلم و ستم فراوانی را متحمل شدند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین عسگر مدتی است با خبرنگار گفتگو می کند فردا پدرخوانده وی با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر با اشاره به اینکه مردم خود پاسدار انقلاب اسلامی هستند، گفت: اجرای خودجوش بسیاری از برنامه ها در دهه مبارک فجر نشان از خودجوش بودن مردم در دفاع از انقلاب دارد.
وی ادامه داد: حاکمیت رژیم طاغوت بر کشور و ابزار دست آمریکا، انگلیس و کشورهای اروپایی بودن خاندان پهلوی باعث عقب ماندگی بسیاری در کشور شده است.
این کارشناس رهبری با اشاره به اینکه در دوران پهلوی سرکوب زیادی بر مردم وارد شد، گفت: دشمنان ایران به دنبال حذف اسلام از صحنه زندگی بشر و جامعه بودند و در این راستا برنامه های ضد دینی زیادی طراحی کردند. .
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) به نقشه های طاغوت و شاه اعتراض کردند و این اعتراضات مردمی شد که منجر به تبعید امام خمینی و سپس مبارزه ملت ایران گسترده و عمیق شد و ادامه یافت و در نهایت با نقش اصلی امام خمینی، پیروزی انقلاب اسلامی پایان یافت.
حجت الاسلام با اشاره به مردمی بودن انقلاب اسلامی ادامه داد: امام خمینی (ره) با حمایت ملت ایران و با تکیه بر احکام اسلامی و اسلامی از تجربه مشروطیت و ملی شدن صنعت نفت بیشترین استفاده را کرده است. ارزش‌ها، توانستند انقلاب را رهبری کنند، مثمر ثمر باشند و در این راستا شاگردان امام و کسانی که پیرو درس امام بودند و ایشان را از هر نظر می‌شناختند، نقش بسیار ارزنده‌ای داشتند.
وی گفت: در واقع اینها شاگردان امام خمینی (ره) بودند که در تمام استان های کشور پراکنده بودند و هر کدام به نوبه خود مظلومیت طاغوت و بی دینی و اقدامات پهلوی را افشا می کردند و مردم را با خبر می کردند.
رئیس دانشگاه کوم گفت: پس از انقلاب نیز همین یاران امام خمینی (ره) به رهبری مقام معظم رهبری با کمک مسئولین نسبت به تغییر حوزه های علمیه و توسعه علمی، عملی و معنوی حوزه های علمیه برای رفع مشکلات اسلامی اقدام کردند. نظام هم در بعد نظری و نظری و هم در بعد عملی و اجرایی کمک کردند و وارد میدان شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید