مسئولان باید تلاش کنند تا مردم با عزت و آبرو زندگی کنند/ توسعه در کار و تولید باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

ساعت: 12:36
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796595

وی با بیان اینکه کارمندان باید تلاش کنند مردم با عزت و عزت زندگی کنند، گفت: توسعه کار و تولید باید مورد توجه جدی قرار گیرد، کشور این ظرفیت را دارد، تولیدکنندگان را تشویق کرد و دولت باید آنها را رهبری و مراقبت کند. . به آرامی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار با رئیس جمهور در بنیاد بین المللی تبعیدگاهان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار داشت: خداوند مردم را «معظم» آفرید. ؛ بَنی آدَمَ «، بر این اصل کشور توسط کمیته حمایت اداره می شود، برخلاف فرهنگ آفرینش، خداوند انسان را با کرامت آفرید و به حفظ کرامت انسان دستور داد.
وی ادامه داد: به همین دلیل اسلام بر حفظ کرامت انسان تاکید دارد که مزدوران در اسلام منع نشده اند، علما این ممنوعیت را به نفرت منتقل کرده اند اما برخی می گویند کینه اسلام این است که باید سر سفره خود بنشینی. پیامبر صلی الله علیه و آله دست کارگری را می بوسد که برای خود کار می کند نه کارگری را که برای دیگری کار می کند.
در این مرجع تقلید آمده است: مسئولان باید تلاش زیادی کنند و بدانند حکومت داری و اقتصاد کار علمی است، همه باید تلاش کنند که مردم با عزت و آبرو زندگی کنند، زیرا فقر به معنای داشتن و نداشتن نیست، اسلام بی شخصیت، فقیر است. . نمی گوید!
وی افزود: در فرهنگ اسلامی فقیر به کسی گفته می شود که ستون فقراتش شکسته باشد، چنین فردی به کسی اعتماد نخواهد کرد. از نظر قرآن اقتصاد عامل قیام و مقاومت جامعه است، اگر اقتصاد بد باشد و ستون فقرات جامعه دچار مشکل شود باید به دیگران باج بدهد.
آیت الله جوادی آملی ضمن تاکید بر خودکفایی کشور در عرصه های مختلف، گفت: ما هیچ گاه در را بر روی خود نمی بندیم، با کسی قهر نداریم و با همه طرف ها تعامل داریم. آنها هم باید با ما مودب و مودب باشند، اما بعد از اینکه آنها را از دست دادیم باید انگشتان خود را بشماریم، این یعنی استقلال.
وی افزود: باید به توسعه کار و تولید توجه جدی شود، کشور این ظرفیت را دارد، باید تولیدکنندگان را تشویق کرد و دولت هدایت و رسیدگی کند.
همچنین در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گزارشی از اقدامات دولت به ویژه در بخش های اقتصادی و همچنین اقدامات انجام شده در سفر استانی به شهر مقدس قم ارائه کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید