مسایل فرهنگی باید توسط مسئولان استان یزد در کنار کار ساخت و ساز/ برنامه ریزی دشمن برای همه ابعاد زندگی ما به ویژه بنیان خانواده مورد توجه قرار گیرد.

ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1789035

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: اقدامات عمرانی و اقتصادی برای استان و شهرستان ها نیاز است اما مسائل فرهنگی نیز نیازمند رسیدگی مسئولان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در جمع مردم بافق در مسجد جامع این شهر با بیان اینکه مردم بافق در مسائل مختلف با مردم صبور بوده اند، اظهار داشت: مردم این شهر همیشه کارهای مهم و سختی را در سازندگی کشور انجام می دهند. وارد شده و در این زمینه مشکلات زیادی را متحمل شده است.

وی با اشاره به اینکه بافق سرزمین علما و فرهیختگان بزرگ بود، افزود: یکی از روحانیونی که در مقابل رضاشاه قلدر ایستاد و بر اثر آن صدمات فراوانی دید، اهل شهرستان بافق بود.

ناصری با اشاره به مشاهیر، مبارزان و انقلابیون در این شهرستان گفت: جوانان خوب و انقلابی باف در هر برهه ای از انقلاب در همه عرصه ها حضور موثر و سازنده ای داشتند و در عرصه های مختلف فرهنگی، جهادی، اجتماعی، مدنی حرکت های بسیار خوبی داشتند. و … انجام داد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه باف اکنون زیربنای بسیار خوبی برای رشد و توسعه دارد، گفت: مسئولان کمک و حمایت مردم، جدیت و تلاش برای توسعه مدنی و فرهنگی استان بافق و یزد را افزایش دهند و شاهد باشیم. حرکتی جهادی برای آبادانی این شهر.

* نظام آموزش و پرورش باید فرزندان صالح و مؤمن به کشور تحویل دهد

ناصری در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: امیدواریم شاهد حرکت انقلابی و تحولی اساسی در آموزش و پرورش باشیم و مسئولان در تربیت فرزندان صالح، مؤمن و مجرب تلاش و برنامه ریزی بیشتر و بهتری داشته باشند. “

وی ادامه داد: اکنون زمانی است که دشمن از هر جهت به سنت ها و فرهنگ حسنه ما تعرض می کند و از سوی دیگر تمام تلاش خود را برای ماندگاری ما در عرصه علم، فناوری و صنعت به کار گرفته و این موضوع از 100 سال قبل شروع شده است. با تحصیلات، عاری از تفکر، تعقل و دینداری.

ناصر با بیان اینکه شهرستان باف دارای جوانان و فرزندان مستعد و آینده داری است، گفت: مسئولان آموزش و پرورش و فرهنگیان باید با ایجاد تحول در آموزش و توانبخشی در این زمینه تلاش کنند.از سه اصل تفکر، تعقل و دین به نظام آموزشی، زمینه را برای پیشرفت جوانان و کشور فراهم کند.

* لزوم دقت در استخدام مربیان در مهدکودک ها

وی همچنین بر اهمیت استخدام مربیان در مهدکودک ها تاکید کرد و گفت: مسئولان باید در شهرستان ها روی این موضوع با جدیت کار کنند و تلاش کنند نیروی آینده را که باید ویژگی های تخصص و دینداری را داشته باشد تقویت کنند و از کودکی از فرزندانمان محافظت کنند. «قطار اختصاصی و مذهبی است.

امام جمعه یزد تاکید کرد: کشور ما نیازمند نیروی متخصص، متدین و متعهد است و همه مسئولان آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی از مهدکودک تا دانشگاه در این زمینه مسئولیت دارند.

ناصری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه جمعیت کشور و استان ما رو به پیری است، گفت: همه باید برای ترویج ازدواج به موقع، زایمان و تربیت فرزندان بر اساس سبک زندگی اسلامی تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: امور عمرانی و اقتصادی در جای خود بسیار ضروری است اما نباید جایگزین فعالیت های فرهنگی و مذهبی شود و مسئولان باید در این زمینه با جدیت تلاش کنند.

* برنامه ریزی دشمن برای همه شئون زندگی به ویژه بنیان خانواده

امام جمعه یزد بیان کرد: دشمن برای همه ابعاد زندگی ما برنامه ریزی کرده است و باید مراقب باشیم که به اهداف خود نرسد و خانواده ها سعی کنند مقاومت در برابر تحرکات و حملات دشمن را از خانه و خانواده آغاز کنند.

ناصری افزود: اگر به فکر مسائل فرهنگی، دین و آینده و آبادانی کشور نباشیم آسیب جدی خواهیم دید، اکنون شرایط مهیا است و دولت برای اجرای این برنامه ها تلاش می کند و با توجه به اینکه مسائل فرهنگی همیشه مطرح است. درست است، همه ما باید در زمینه مسائل فرهنگی و مذهبی تلاش کنیم و نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید