اربعین نشان داد که نهضت حسینی در دنیا فراگیر شده است / برنامه هفتم توسعه باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد


ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897732

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین مذهبی مذهبی نماز جمعه در شهرستان های آذربایجان غربی برگزار و موضوعاتی پیرامون مسائل روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آروم نیوز، نماز جمعه در شهرها و مناطق آذربایجان غربی اقامه می شود و ائمه جمعه مسائل روز را به شرح زیر بیان می کنند.


اربعین نشان داد که نهضت حسین در جهان فراگیر شده است

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به پیاده روی دسته جمعی اربعین حسینی گفت: اربعین نشان داد که نهضت حسینی در سراسر جهان گسترش یافته است.

امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: میلیون ها نفر در گرمای بیش از 50 درجه و با وسایل ساده در حرم مطهر امام حسین (ع) تجمع می کنند تا ارادت خود را به نظافت امام نشان دهند. ، یک رویداد منحصر به فرد است.

امام جمعه ارومیه با اشاره به روایاتی درباره آخرالزمان گفت: در روایت است که در آخرالزمان نام امام حسین (ع) آنقدر مشهور می شود که امام زمان (عج) نیز شناخته می شود. به نام امام حسین (ع).

وی با بیان اینکه مرگ ملکه انگلیس می تواند بهانه ای باشد برای بازگویی کل ماجرای استعمار و ظلم و ستم این کشور به جهانیان گفت: انگلیس مدعی دموکراسی است که بیش از 70 سال است که خودکامه و ارث بر آن حکومت می کند. سال‌ها، اما کشورهای دیگر را در ظلم و ستم مقصر می‌داند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: حتی پارلمان انگلیس نیز در برابر تصمیمات شاه یا ملکه ناتوان است و چاره ای جز اجرای دستورات ندارد. اگر ملکه یا پادشاه آن کشور بخواهد فردی را زندانی کند، دستورات بدون محاکمه اجرا می شود.

وی با بیان اینکه بالاترین مرجع دینی در انگلیس باید مورد تایید پادشاه یا ملکه باشد، تصریح کرد: در نظام اسلامی، مرجعیت به تایید رهبری نیاز ندارد و نشانه آزادی در جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بیان کرد: سرمایه ها و رهبری امام (ره) را با ملکه انگلیس مقایسه کنید; ببینید چقدر برای مراسم خاکسپاری ملکه در انگلیس هزینه شده است.

وی با اشاره به جنایات انگلیس در ایران گفت: بلایای زیادی از سوی انگلیسی ها بر کشور تحمیل شده است. مرگ حدود نیمی از جمعیت ایران بر اثر گرسنگی پس از جنگ جهانی اول یکی از دشمنی های انگلیسی ها بود.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: انگلیس نه تنها در ایران بلکه در کل جهان از جمله هند باعث مرگ میلیون ها انسان شد که متاسفانه امروز توسط رسانه ها زیر و رو شده و انگلیس به عنوان مهد تمدن معرفی می شود.

وی در ادامه سخنان خود تشکیل کمیته امداد را یکی از اقدامات راهبردی و بصیرتی امام (ره) دانست و افزود: اسلام برای علم و آموزش جایگاه ویژه ای قائل است و مردم باید در ضیافت عاطفه ها حضور یافته و از آموزش و پرورش حمایت کنند. از نیازمندان دانش آموز باشند فعال باشند

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین به ابلاغ برنامه هفتم توسعه از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این برنامه باید مورد توجه جدی نمایندگان مجلس و دولت برای توسعه کشور قرار گیرد.


مراسم پیاده روی اربعین تبلور آداب، فرهنگ و تاریخ شیعه است

حجت الاسلام حجت قاسم خانی امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مراسم پیاده روی اربعین تبلور آداب، فرهنگ و تاریخ تشیع است که همبستگی اجتماعی عظیمی را تشکیل می دهد که بزرگترین همبستگی اجتماعی است. کنگره بین المللی در جهان امروز

وی بیان کرد: این کنگره عظیم جهانی ابعاد بسیاری دارد که یکی از مهمترین آنها حرکت به سوی وحدت جهان اسلام است. اندکی تأمل در آیات قرآن و روایات نشان می دهد که اسلام تا چه اندازه بر وحدت میان مسلمانان تأکید داشته است.

امام جمعه هوی گفت: در قرآن به مسلمانان سفارش شده است که مشترکات خود را در ارتباط با پیروان سایر ادیان الهی سرلوحه قرار دهند و از دشمنی و تفرقه بر اساس این مشترکات پرهیز کنند. اندکی تأمل در نتایج منحصر به فرد وحدت برای جامعه یک و نیم میلیاردی مسلمان جهان نشان می دهد که چرا دشمنان اسلام همواره به دنبال شعله ور کردن آتش تفرقه در میان این ملت بزرگ بوده اند.

وی تصریح کرد: اکنون بیش از هر زمان دیگری استکبار و دشمنان اسلام به هر طریقی سعی در تفرقه افکنی در دل مسلمانان دارند و با دامن زدن به آتش تروریسم به نام اسلام و علیه مسلمانان سعی در نابودی مذاهب مختلف اسلامی دارند. . امروز ملت بزرگ اسلام درد و رنج تفرقه را بیش از هر زمان دیگری احساس می کند، عراق، سوریه، یمن، بحرین، افغانستان و بسیاری از کشورهای اسلامی از تفرقه و اختلاف بین مسلمانان رنج می برند.

وی یادآور شد: احیای راهپیمایی و این تجلی در کنگره اربعین به مقوله وحدت مذاهب در اسلام و وحدت مذاهب در جهان رنگ و جان تازه ای بخشید. در اینجا باید از برادران عراقی که نقش برجسته ای در احیای این عظمت دارند، تشکر کرد.


امام حسین (ع) به ما احترام و شجاعت و مقاومت را آموخت


حجت الاسلام عادل گل حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار داشت: مکتب امام حسین (ع) مدرسه افتخار، شهادت، ایثار و ایثار بود. ایثار و امام حسین (علیه السلام) به ما درس مقاومت داد.


امام جمعه موقت میاندوآب با بیان اینکه امام حسین(ع) در باطل نبود و به ما درس احترام داد، افزود: موضع ما در برابر آمریکا و استکبار نیز نشأت گرفته از مکتب عاشورا است.


وی با اشاره به اینکه کشورهایی که در مقابل آمریکا تسلیم شدند مانند لیبی، مصر و… الگوی درخشانی برای ما هستند، گفت: تسلیم شدن در برابر آمریکا برای ما عزت ندارد، مایه ذلت است.


گل حسینی با اشاره به راهپیمایی دسته جمعی اربعین حسینی تصریح کرد: دشمنان تلاش می کردند از حضور مردم در راهپیمایی دسته جمعی اربعین حسینی بکاهند اما دیدیم هرکس با این حرکت مخالفت کند به شدت مورد ضرب و شتم قرار می گیرد.


امام جمعه موقت میاندوآب افزود: عشق به امام حسین (ع) در دل مردم جاری است و هرگز ذره ای از آن محبت کم نمی شود.


وی همچنین به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس نماد مقاومت ملت ایران در برابر استکبار است و امروز این مقاومت مردم ایران جهانی شده و جبهه مقاومت گسترده شده و همه دفاع می کنند. نظام جمهوری اسلامی

وی همچنین به درگذشت ملکه انگلیس اشاره کرد و افزود: مرگ ملکه انگلیس می تواند بهانه ای باشد برای بازگویی کل تاریخ استعماری و مظلومیت این کشور در جهان.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید