حمایت از دانشمندان ایرانی برای استقرار استقلال در حوزه امنیت غذایی و دارویی باید مورد توجه قرار گیرد.


ساعت: 14:27
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911137

محمدرضا حسین نژاد گفت: با استفاده از توانمندی دانشمندان و دانشجویان ایرانی می توان برای آینده ایران استقلال در حوزه امنیت غذایی و پزشکی ایجاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرترک از بجنورد، محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در اولین همایش سرمایه گذاری سلامت در استان اظهار داشت: امروز اگر دانش باشد اما تجهیزات نباشد فایده ای ندارد و وجود تجهیزات نیز سرمایه می خواهد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه حرکت ها باید نظام مند و جایگاه علمی حفظ شود، بیان کرد: اگر بتوانیم اکتشافاتی را که در گذشته داشته ایم نظام مند کنیم، استانی مانند خراسان شمالی که پتانسیل بالایی در موضوع دارد. گیاهان دارویی طبیعی می توانند شرایط مساعدی را برای سرمایه گذاری در تولید داروهایی با استانداردهای پزشکی و استفاده از طب سنتی ایجاد کنند.

حسین نژاد به ایجاد پیوند بین طب جدید و سنتی اشاره کرد و گفت: با نظام مندسازی اکتشافات گذشته می توان به طب جدید دست یافت که یکی از این زمینه ها استفاده از ظرفیت های بالقوه کشت گیاهان دارویی در روستاها است که می تواند به نوعی آشتی طب سنتی با طب جدید باشد.

وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی آمادگی هر نوع حمایت از سوی سرمایه گذاران در حوزه پزشکی و غذایی را دارد تا با این هدف بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم و شاهد تسریع پیشرفت در این زمینه باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید