برپایی مجالس عزاداری در منازل و محلات شهر قم با همت سازمان بسیج مداگان سپاه قم


ساعت: 11:05
تاریخ ارسال: 06/10/1401
کد خبر: 1894304

مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قم از ایجاد مسابقه نسل جدید مداحی تلویزیونی دهه 80 و 90 خبر داد و گفت: در دو دهه اول محرم 40 برنامه عزاداری در منازل و محلات سرور و سالار شهیدان برگزار شد. با تلاش چهار هیئت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا جده در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به فعالیت های بسیج مداح در ایام محرم و صفر گفت: تلاش کرده ایم مسابقات مداحی را برای ایام محرم و صفر برگزار کنیم.
و ادامه داد: از این رو یکی دو ماه قبل از این روزها مسابقه تحت عنوان مسابقه نسل جدید برگزار شد.
مسئول سازمان بسیج مداگان سپاه قم افزود: در این مسابقات قرار بود نوجوانان دهه هشتاد و نود با ارسال آثار و پس از بررسی به مسابقه دعوت شوند. همچنین قرار بود این مسابقه مختص استان قم باشد اما از 18 استان ورودی دریافت شد.
وی گفت: همانطور که گفته شد قرار بود این مسابقه در ایام محرم و صفر پخش شود اما به دلیل پخش برنامه معالی تصمیم گرفتیم این مسابقه را در آن ایام پخش نکنیم چون امکان نداشت. به گزارش رسانه ملی، به صورت موازی انجام می شود و مسابقه باید در فاطمیه برگزار شود.
جده با اشاره به گردهمایی شاعران آئینی در قالب یادواره شهدای گلزار شهدای قم گفت: امسال در آبان ماه کنگره ملی شهدا را در استان قم خواهیم داشت که بیشتر برنامه های بسیج مداحان با محوریت شهدای مداح است.
وی افزود: در این ارتباط از جانبازان و جانبازان مدا و همچنین خانواده های شهدای مداح در استان تجلیل شد.
مسئول سازمان بسیج مداحان سپاه قم خاطرنشان کرد: در عید غدیر همایش سادات مداح را برگزار کردیم که در آن از خانواده شهدای سادات مداح نیز تجلیل شد.
وی با اشاره به نماز خانه تاکید کرد: در دهه اول محرم نیز مانند سال قبل نماز خانه را برگزار کردیم.
جده افزود: کانون های محله با موضوع محوری محله برای اقامه نماز منزل مفید بود و مجالس عزاداری امام حسین (ع) با اعزام مداحی از بسیج مداحان برگزار شد.
وی تصریح کرد: کمیته های مختلفی زیر نظر گروه بسیج مداگان وجود دارد و طی رایزنی های انجام شده این هیئت ها شروع به برگزاری جلسات دعا در منازل یا محله شهدا کردند.
مسئول سازمان بسیج مداگان سپاه قم با اشاره به اینکه شهرداری و بنیاد شهید نیز در این برنامه همکاری دارند، افزود: در دو دهه اول محرم 40 عزاداری در منازل و محلات سرور و سالار شهیدان برگزار شد. با تلاش چهار هیئت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید