افزایش ۱۳۳ درصدی مرسولات پستی در سیستان و بلوچستان/کرونا طعم خدمات پستی را تغییر داده است


ساعت: 08:15
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902213

هدایت الله کرد، مدیرکل پست سیستان و بلوچستان گفت: ویروس کرونا ذائقه پستی مردم را تغییر داده و مرسولات پستی از نامه و پاکت به بسته های حجیم تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، هدایت الله کرد از افزایش 133 درصدی محموله های پستی در استان به رسانه ها خبر داد و اظهار داشت: در سه سال گذشته با شیوع ویروس کرونا، مردم در حال خرید و فروش بوده اند. علاوه بر خرید در منزل، بمانیم افزایش یافته و پست از نامه و پاکت به بسته های حجیم تغییر شکل داده است.

وی افزود: در دنیا شاخص سرانه مرسولات پستی به ازای هر جمعیت در سال 2018، 58 درصد است که نسبت به 69 درصد فعلی افزایش چشمگیری داشته و پاکت ها کاهش و تعداد بسته ها 177 درصد افزایش یافته است.

این مسئول با بیان اینکه ارائه خدمات یکی از اولویت های اداره کل پست است، تصریح کرد: برای ارائه بهترین خدمات به مردم خط پستی فنوج، کنارک و اسپکه که از شهرستان های مهم استان بودند و دفاتر پست پس از 48 ساعت تاخیر در دست مردم است.

وی با بیان اینکه ارزان ترین سرویس حمل و نقل کشور پست است، گفت: آخرین افزایش نرخ پستی مربوط به سال 1395 بوده و دلیل استقبال مردم از آن ارزان بودن هزینه خدمات پستی بوده است.

مدیرکل پست استان افزود: بزرگترین خدمت به مردم راه اندازی آژانس های فعال روستایی است و خدمات را از شهر به روستاها گسترش داده ایم و هزینه پست 120 درصد افزایش یافته است اما خدمات ارائه می شود. در تمام روستاها

کرد با بیان اینکه شاخص رتبه بندی در رابطه با پیش بینی درآمد و ترافیک سنجیده می شود، خاطرنشان کرد: در سال 1400 15 شهر از خدمات پستی بهره مند شدند و سیستان و بلوچستان از نظر قابلیت رتبه بندی رتبه اول کشور را داشت.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید