کرونا مردم را از خدمات پستی آگاه کرد/ افزایش ۵۸ درصدی درآمد پست قزوین

وی با بیان اینکه اداره کل پست استان با بیش از 280 قرارداد با نهادهای دولتی و ادارات مرتبط تعامل دارد، افزود: این اداره با بسیاری از شرکت های خصوصی و صنعتی در شهر صنعتی البرز و تاکستان نیز تعامل دارد. به ویژه توزیع کننده چرخ خیاطی کاچیران در سراسر کشور و شرکت بوش بلبرینگ به عنوان بزرگترین تولید کننده بلبرینگ در خاورمیانه می باشد.

مدیرکل پست قزوین تصریح کرد: خوشبختانه در 6 ماه گذشته توانسته ایم با 58 درصد افزایش درآمد رتبه هفتم کشور از نظر رشد درآمد و رتبه هشتم توزیع بسته های سرانه در کشور را به خود اختصاص دهیم. که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بسیار خوبی داشته است.

مرادی نرگسی گفت: اداره پست استانی اصلی با 288 واحد پستی فعال و 16 خط پیگیری درون استانی سعی در برنامه ریزی و توزیع روزانه فعالیت های خود بر اساس حجم مرسولات در استان دارد.

وی با اشاره به راه اندازی چندین مرکز پستی از مهرماه سال گذشته گفت: خوشبختانه با راه اندازی و استفاده از خط تبریز که امسال به ظرفیت پست اضافه شد، امکان ارسال نامه های روزانه از استان قزوین به زنجان وجود دارد. اردبیل، تبریز و ارومیه حرکت می کنیم و بالعکس.


روزانه بین 5 تا 7500 بسته وارد استان می شود

مدیرکل پست قزوین تصریح کرد: در سال های اخیر پست از اقصی نقاط ایران به تهران ارسال و از آنجا در سراسر کشور توزیع می شد. فرآیند سرویس و توزیع به موقع و سریعتر انجام می شود.

مرادی نرگسی با اشاره به توزیع بیش از 2 میلیون و 800 هزار مرسوله پستی در استان قزوین گفت: اداره کل پست استان قزوین از 26 شهریور سال گذشته تا امسال بیش از 2 میلیون و 52 هزار و 520 پاکت و 757 هزار و 224 پاکت در صندوق توزیع و توزیع کرد. استان .

وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ​​بین 5 هزار تا 7 هزار و 500 مرسوله وارد استان می شود، گفت: بیش از 70 باربر فعال پست در اداره پست داریم که توزیع شهری در سراسر استان را انجام می دهند.

مدیرکل پست قزوین نحوه ارسال مرسولات را با رعایت مقررات ابلاغی به اداره پست دانست. پس از طی دو مرحله بازدید مامور پست درب منزل، پاکت ها و هدایای پیشتاز را باید به مدت 5 روز روی پیشخوان نگه داشت تا فرد برای تحویل گرفتن آنها مراجعه کند.

مردایی نرگسی بیان کرد: دفعات مراجعه مامور پست و مدت زمان نگهداری نامه ها در باجه انتظار برای اسناد مختلف متفاوت است، از جمله نامه های خودرو که شامل کارت خودرو و کارت سوخت است، مقررات متفاوتی دارد و باید در این مدت نگهداری شود. حداقل به مدت سه ماه و در صورت عدم مراجعه گیرنده، پس از انقضای مدت قانونی، بسته به فرستنده بازگردانده می شود.

پست موتور لجستیک شرکت های دیجیتال هوشمند است

وی با بیان اینکه پست موتور لجستیک شرکت‌های دیجیتال هوشمند است، گفت: تجارت الکترونیک و فروشگاه‌های اینترنتی بخش عمده‌ای از ترافیک پستی پست را تشکیل می‌دهند که هر روز به صورت هدفمند به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

مدیرکل پست استان قزوین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های جدید برای ارائه خدمات نیابتی گفت: اکنون پست از شکل نامه و تمبر خارج شده و 281 تفاهم نامه با سازمان ها منعقد کرده است. و شرکت هایی مانند اسناد اداره ثبت اسناد، اشتراک خدمات کنتور آب در روستاها این سازمان مدیریت آب و فاضلاب و توزیع مدارک دانشگاهی را بر عهده دارد.

مرادی نرگسی با بیان اینکه نرخ های پست افزایش چندانی نداشته است، اذعان داشت: در حال حاضر اداره پست با هزینه ای بسیار کمتر از هزینه به مردم خدمات می دهد تا ظرفیت بیشتری برای فروشگاه های اینترنتی و مشاغل خانگی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: کارکنان پست در تمام روزهای سخت کرونا و در روزهایی که سایر سازمان ها تعطیل یا نیمه تعطیل بودند به مردم نزدیکتر بودند و نقش بسیار مهمی در خانه نشینی مردم و کنترل ویروس بدون تعطیلی داشتند. یکی از همکارانمان را در اثر ابتلا به این ویروس وحشتناک از دست دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید