پاسخ اداره کل پست سیستان و بلوچستان در خصوص بسته های پستی آسیب دیده


ساعت: 09:12
تاریخ انتشار: 1301/07/18
کد خبر: 1902287

مدیرکل پست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هر مرسوله پستی نزدیک به 10 بار جابه جا می شود تا به مقصد برسد، گفت: استاندارد نبودن بسته بندی توسط شرکت ها به مرسولات در مسیر آسیب می زند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهامون، این روزها با توجه به افزایش سفارش های اینترنتی به دلیل دوران کرونا، تعداد مشتریانی که پست هایشان آسیب دیده است کم نیست. مدیرکل پست سیستان و بلوچستان در این خصوص با بیان اینکه هر بسته پستی تقریباً 10 بار جابه جا می شود تا به مقصد برسد، گفت: استاندارد نبودن بسته بندی توسط شرکت ها به مرسولات بین راهی آسیب می زند.

هزینه پست شامل پاکت و بسته است. در گذشته زمانی که مردم برای یکدیگر نامه می نوشتند، تردد نامه ها بسیار بیشتر از بسته ها و امانت هایی بود که به عنوان هدیه و سوغات ارسال می شد، اما در سال های اخیر حجم پست های پستی کاهش یافته و بسته ها و امانت ها افزایش یافته است.


از سوی دیگر در سه سال اخیر و با شیوع کرونا شاهد افزایش محموله های پستی بوده ایم و با افزایش حجم خرید اینترنتی مردم، دفاتر پستی با حجم زیادی از محموله ها برای توزیع مواجه هستند. و فعالیت های آنها چند برابر شده است و بارگذاری شده دو برابر ارسال شده توسط کارکنان.


تاخیر در حمل و نقل، بسته های گم شده و آسیب دیده از مشکلات رایجی است که شرکت های پست با آن مواجه هستند، مردم انتظار دارند بسته ها در شرایط امن نگهداری شوند و در اسرع وقت به دست شخص مناسب برسند.


اما به نظر می رسد برخی شرکت ها چندان به این انتظار مردم توجهی ندارند و برخورد غیرکارشناسی با اموال مردم همچنان ادامه دارد.


اما در شرایطی که مرسولات پستی روز به روز در حال افزایش است، بارها اتفاق افتاده است که مشتری بسته ای را دریافت می کند که شکسته، پاره یا آسیب دیده است، در حالی که در صورت اعتراض مشتری، ممکن است با این پاسخ متصدی حمل و نقل مواجه شود. پکیج مسئولیتی در قبال خسارت وارده به بسته ندارد.


عدم بسته بندی استاندارد توسط شرکت ها باعث آسیب رساندن به مرسولات پستی می شود

در همین رابطه هدایت الله کرد، مدیرکل پست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با شیوع کرونا، کار پست افزایش یافته و حجم مرسولات ده برابر شده است که قطعا بر فعالیت این پست تاثیر می گذارد. موسسه، نهاد.”


وی افزود: محموله ها شامل سفارشی، پیشرفته، ویژه، عادی و پست الکترونیکی است و در شرایط کرونا طی یک سال گذشته پنج میلیون و 400 هزار بسته (صادرات و واردات) تردد داشته است. در استان ثبت شده است.


این مسئول با اشاره به بسته های پستی آسیب دیده ادامه داد: هر بسته پستی را می توان نزدیک به 10 بار جابجا کرد تا به مقصد برسد و در هنگام تخلیه از خودرو به انبار و جداسازی آن به دلیل تعداد بسته ها زیاد و کیفیت بسته بندی اقلام شرکت ضعیف است، گاهی اوقات آسیب می بیند.


وی با بیان اینکه مشتریان می توانند شکایات خود را در سامانه ثبت کنند، تصریح کرد: یکی از مهم ترین درگاه های ثبت شکایات سامانه eop.post.ir است که مردم شکایت خود را ثبت می کنند و در صورت موجه بودن جبران می شود.


کرد با اشاره به مفقود یا شکسته بودن بسته شهروندان، گفت: باید به نزدیکترین واحد پستی مراجعه و با ثبت شکایت و طی مراحل، در صورت قطعی یا شکستگی، خرابی و یا حتی مفقود شدن بسته، نسبت به ثبت نام اقدام کنند. شکایت ظرف 72 ساعت جبران خسارت و رسیدگی به این شکایات ادامه دارد.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید