هشتمین زنگ خطر کرونا در مازندران به صدا درآمد/ افزایش 10 درصدی موارد سرپایی بیماران کرونا


ساعت: 11:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۱۰
کد خبر: 1921308

فرهاد غلامی نسبت به به صدا درآوردن زنگ خطر هشتمین کرونا هشدار داد و گفت: مردم هوشیار باشند زیرا سویه جدید بسیار مسری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، فرهاد غلامی صبح امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا با اشاره به افزایش 10 درصدی موارد سرپایی بیماران کرونایی نسبت به هفته گذشته، از ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد. فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

گلمی با اعلام احتمال ورود به قله هشتم، نسبت به به صدا درآوردن زنگ خطر در هشتمین قله کرونا هشدار داد و افزود: مردم مهربان هوشیار باشند زیرا سویه جدید بسیار مسری است.

وی با بیان اینکه تغییری در میزان بستری و فوت بیماران کرونایی در مراکز درمانی استان مشاهده نشد، گفت: بیش از 8 درصد آزمایشات PCR در هفته اول دی ماه مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از آمادگی مراکز درمانی برای شیوع احتمالی این بیماری و تهیه داروهای لازم خبر داد و تصریح کرد: به تمامی مراکز درمانی و بهداشتی اطلاع رسانی شد تا برای پذیرش بیماران و ارائه خدمات درمانی آماده باشند. .

گلمی ادامه داد: تیم سیار واکسیناسیون در ادارات یا مراکزی که 25 نفر متقاضی واکسیناسیون هستند حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شایع ترین علائم کرونای جدید ابتدا گلودرد، سپس تب و در نهایت تعریق شبانه است، ادامه داد: افرادی که سه نوبت واکسن دریافت کرده اند، شدت بیماری کمتری خواهند داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، ماسک را مهم ترین راه پیشگیری از هر نوع ویروس کرونا برشمرد و از مردم خواست از ماسک استفاده کنند.

گلمی تاکید کرد: رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در مکان های بسته و شلوغ به ویژه مدارس و دانشگاه ها بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون باید بیش از 6 ماه پس از آخرین تزریق انجام شود، تصریح کرد: هرگونه تاخیر و زمان کوتاه در تزریق واکسن کرونا مایه تاسف است و بهترین واکسن همچنان مقرون به صرفه ترین واکسن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: واکسیناسیون مجدد برای افراد بالای 18 سال که بیش از 6 ماه واکسینه شده اند توصیه می شود.

گلمی همچنین از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران خواست برای حضور در جلسه آزمون کارت واکسن داشته باشند و از آخرین نوبت تزریق 6 ماه بیشتر نگذشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید