زنگ خطر مهاجرت پرستاران از یزد به صدا درآمد/ وعده های مسئولان به پرستاران طرح کرونا فراموش شد


ساعت: 15:46
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914725

جرهیری نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: متاسفانه امروز شاهد افزایش مهاجرت پرستاران هستیم و دلیل این امر کم درآمدی، فشار کاری بالا و بی انگیزگی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر جرهیری در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت: پرستاری یکی از سخت ترین و طاقت فرساترین مشاغل جامعه است که به آن توجه کافی نمی شود.


* قوانین مربوط به پرسنل پزشکی به درستی اجرا نمی شود

وی افزود: قوانین و مقررات مربوط به حرفه پرستاری در سطح ملی و استانی به طور کامل اجرا نمی شود و به همین دلیل این قشر از جامعه کمتر دیده می شود.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور با اشاره به سختی کار پرستاری گفت: پرستاران علاوه بر شیفت کاری طولانی و طولانی مدت در معرض انواع بیماری های عفونی، شیمیایی و… هستند. آنها همچنین معوقات خود را به موقع و عملکرد دارند.

وی افزود: از هر دو بعد کمی و کیفی باید مشکلات و مسائل پرستاری را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد تا بخشی از دشواری های این کار کاهش یابد.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری استان یزد با اشاره به دوران کرونا و ایثارگری‌های کادر درمانی به‌ویژه پرستاران، گفت: اگر بخواهیم کمی به مشکلات نظام پرستاری نگاه کنیم، می‌توانیم نگاهی به مشکلات نظام پرستاری داشته باشیم. باید مشکلات و شکاف های موجود در سیستم های اداری را دوباره بررسی کرد.


ef8a71b1 9065 461d bb37 7edacd2b9650 خبر خاکستری


%D8%AC%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%DB%8C خبر خاکستری


* کمبود پرستار در استان بسیار جدی است

وی افزود: نه تنها در کشور، بلکه در استان نیز به اندازه کافی پرستار نداریم و کمبود پرستار بسیار محسوس است.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری در کشور ادامه داد: تعداد مدیران پرستاری با تخت های موجود در بیمارستان سنجیده می شود و برای هر تخت باید 1/8 پرسنل وجود داشته باشد و این در حالی است که در کشوری این رقم وجود دارد. کمتر از یک نفر و در سطح استان 1.1 است.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری استان یزد با اشاره به کمبود پرستار در استان گفت: بر اساس استانداردهای موجود تعداد پرستارانی که بتوانند خدمات خوبی ارائه دهند کافی نیست و تعداد پرستاران کمتر است. هر چه احتمال خطای انسانی بیشتر می شود و باعث نارضایتی می شود تبدیل به مردم می شود.

وی افزود: برای حل این مشکل نیاز به اشتغال بیشتر کارگران است که در این راستا می توان با بکارگیری و یا تغییر وضعیت پرستاران و کارگران شرکتی گام بزرگی برداشت تا بسیاری از مشکلات این قشر در این زمینه حل شود. یک لحظه.


*دانشگاه ها پرستار شایسته تربیت نمی کنند

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور با اشاره به افزایش تحصیلات پرستاری و مکان های پرستاری در دانشگاه ها تصریح کرد: از یک سو مکان های دانشگاهی در حال افزایش است اما از سوی دیگر با کمبود پرستار مواجه هستیم. و این خود نشان می دهد که آموزش و پرورش باید متمرکز و کاربردی شود و دانشکده ها باید قوی تر عمل کنند.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری استان یزد گفت: دانشجویان پرستاری در دانشگاه مهارت های نظری بیشتری کسب می کنند و زمانی که وارد مرحله کارآموزی می شوند آشنایی لازم را با قسمت حرفه ای و عملی کار ندارند.

وی افزود: جذب پرستار، ارتقای عملکرد دانشگاه ها و تقویت آموزش های عملی و ارتقای استاندارد کارکنان بالینی از جمله مواردی است که می تواند در رفع مشکلات پرستاری کمک کننده باشد.


5771abe6 0080 4403 81b3 dac8720ec837 خبر خاکستری


1669352 خبر خاکستری


* مشکل جدی بیمارستان های استان کمبود پرستار است

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری استان یزد ادامه داد: در بخش های مختلف بیمارستان ها مانند اورژانس کمبود پرستار مرد بسیار محسوس است و این در حالی است که جذب پرستار مرد باید باشد. افزایش یافت.

وی افزود: شرایط کار باید به گونه ای باشد که به تناسب سختی این کار جذب پرستار مرد افزایش یابد.


*بیمارستان های خصوصی قانون بهبود عملکرد را به درستی اجرا نمی کنند

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در بعد کیفی برای بهبود شرایط کاری پرستاران گفت: تصویب قانون ارتقای بهره وری سال 86 و اجرای آن یکی از بزرگترین مصوبات است. اقدامات مهم برای کاهش ساعات نوبت متوالی پرستاران، بهبود کار آنها و ارائه خدمات بهتر به بیماران.

وی افزود: متأسفانه این قانون در بیمارستان‌های خصوصی به درستی اجرا نمی‌شود و درخواست ما این است که بیمارستان‌های خصوصی قانون بهبود عملکرد را به طور کامل اجرا کنند و به تمام بندهای آن توجه کنند.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری استان یزد با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص اجرای نرخ های پرستاری گفت: از سال گذشته مقرر شد که بحث نرخ پرستاری به درستی در کشور اجرا شود و در نهایت تصمیم گرفت از ژانویه سال گذشته پرداخت ها اعمال شود.

وی افزود: متأسفانه این قانون تاکنون به درستی اجرا نشده و مقرر شده از روز پرستار امسال معوقات پرداخت شود.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان یزد با اشاره به تعرفه پرستاری تصریح کرد: این تعرفه در استان مقرر شد علی الحساب پرداخت شود و محاسبات این تعرفه بر اساس خدمات انجام شده، عملکرد محاسبه می شود. و بخش کار در بیمارستان

وی افزود: حق الزحمه پرستاران مزایایی از جمله تعیین موقعیت شغلی خاص و شخصیت بخشیدن به جامعه پرستاری، کاهش هزینه های پرداختی بیماران و افزایش درآمد کارکنان است.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور تاخیر در پرداخت حق پرستاری را برشمرد و گفت: پرداخت های بی رویه به کادر پرستاری نزدیک به 6 ماه است که به تعویق افتاده است و امیدواریم با پیگیری مجلس شورای اسلامی و افراد مرتبط، بیمه ها در اسرع وقت پرداخت می شود، اقدامات لازم را انجام دهند تا وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی بتوانند به موقع حق الزحمه کادر درمانی را پرداخت کنند.


*پزشکی شغل فصلی نیست

وی با اشاره به اجرا نشدن قانون پرداخت ویژه گفت: متاسفانه این قانون علیرغم پیگیری های وزارت بهداشت، بر خلاف قوانین قوی و ویژه هنوز برای پرسنل درمانی پرداخت ویژه ای در نظر نگرفته است. حضور نزدیکان در دوران کرونا، این روزها شاهد بی مهری و کم لطفی نسبت به کادر درمانی هستیم.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری استان یزد با اشاره به اینکه کار پرستاران فصلی نیست و باید همیشه آماده باشند، تصریح کرد: در ایام کرونا، پرستاران برای کمک به بهبود شرایط و افزایش وضعیت به کار گرفته شدند. سرعت کار و در این دوره از طرح تمدید شد اما متأسفانه با آرام شدن اوضاع نه تنها پرستاران استخدام نشدند بلکه طرح آنها تمدید نشد.


%D8%A8%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%86 %DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7 %D9%81%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7%D8%B4%DB%8C %D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C %D8%A7%D8%A8%D8%AA%D9%84%D8%A7 %D9%88 %D9%81%D9%88%D8%AA %DA%A9%D8%A7%D8%AF%D8%B1 %D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86 %D8%AF%D8%B1 %DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1 خبر خاکستری

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: درخواست ما این است که حداقل افرادی که در دوران کرونا از خود گذشتگی کرده اند امتیاز بگیرند یا وضعیت شغلی خود را تغییر دهند یا شاغل شوند.

وی افزود: رایزنی هایی با شورای عالی کشور و مسئولان استانی و دانشگاهی انجام شده که امیدواریم این رایزنی ها تکمیل شود.


97228ca9 15e2 4e7f a73f 8ee3cf19b67b خبر خاکستری


* افزایش مهاجرت کارکنان پزشکی

نایب رئیس شورای عالی پرستاری با اشاره به وجود 4500 نیروی پرستاری در استان گفت: متأسفانه امروز شاهد افزایش مهاجرت پرسنل پرستاری هستیم و دلیل این امر درآمد کم، زیاد است. فشار کاری و بی انگیزگی.”

وی افزود: کادر پزشکی باید انگیزه داشته باشد تا این قشر از جامعه متعهد به ارائه خدمات در کشور باشند نه اینکه کشورهای دیگر با فراهم کردن شرایط کاری و اجتماعی بهتر این اقوام را برای خروج از ایران جذب کنند.


* شغل پرستاری باید با دید باز انتخاب شود

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان یزد ادامه داد: تمام مشکلات پرستاری بیان شده است اما فردی که تصمیم می گیرد وارد عرصه پرستاری شود باید از این مشکلات آگاه باشد و با علم وارد این کار شود.

وی با اشاره به افزایش جمعیت سالمند کشور گفت: نیاز جامعه به پرستار در آینده افزایش خواهد یافت و لازم است نظام پزشکی و بهداشتی با نظارت بر مشکلات و مشکلات این کار کاهش یابد و عدالت کار در این سختی برقرار شود. کار.”

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری کشور تاکید کرد: حل مشکلات پرستاری در نهایت به نفع مردم است زیرا کیفیت خدمات پرستاری افزایش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید