زنگ خطر کرونا در استان یزد به صدا درآمد


ساعت: 15:35
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883596

شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: تغییر رنگ تاج استان یزد در این هفته بسیار هشدار دهنده و زنگ خطر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود شریفی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در جهان و همچنین ایران گفت: میزان ابتلا به این بیماری در استان یزد به نحوی در حال افزایش است که هفته گذشته نسبت به هفته های قبل تعداد مبتلایان به کرونا و تعداد مبتلایان به بیمارستان تقریباً سه برابر شد.

وی افزود: سه برابر شدن آمار در یک هفته عدد بسیار بزرگ و نگران کننده ای است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد آمار فوتی های ناشی از کرونا در دو هفته گذشته را بدون تغییر خواند و توضیح داد: در صورت ادامه روند صعودی بستری ها و مبتلایان به کرونا، تغییر در آمار فوتی ها تغییر خواهد کرد. به دلیل کرونا دور از ذهن نیست.

شریفی تصریح کرد: در مورد فراوانی آمارها، فراوانی افزایش چندانی نداشته است، اما جهش قابل توجه اعداد بسیار نگران کننده است، مبادا در هفته های اخیر تعداد بستری های ناشی از کرونا به شدت افزایش یافته باشد.

وی افزود: با توجه به شاخص ها و ضوابط رنگ آمیزی تاج در استان، دو شهرستان بهاباد و مهریز از سوم تیرماه به دلیل افزایش تعداد موارد بستری در بیمارستان ها نارنجی اعلام شدند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد وضعیت ویروس کرونا در استان یزد را نگران کننده دانست و اظهار داشت: هفته گذشته 4 شهر در استان یزد در وضعیت آبی و 7 شهر در وضعیت زرد قرار گرفتند و این در حالی است که در از ابتدای هفته جاری فقط شهرستان مهریز آبی، دو شهر نارنجی و بقیه شهرستان های استان یزد رنگ زرد دارند که بسیار نگران کننده است.

شریفی بیان کرد: این تغییر رنگ هشداری است که طی هفته های آینده تعداد شهرهای دارای وضعیت نارنجی و حتی قرمز در استان افزایش خواهد یافت.

وی واکسیناسیون را عامل مهمی در جلوگیری از پیشرفت آمار کرونا دانست و افزود: برخی افراد علیرغم توصیه های فراوان، در خصوص اولین تزریق اقدامی نکرده اند و همچنان در اولویت واکسیناسیون قرار دارند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد اولین تزریق برای گروه سنی 5 تا 12 سال را اقدامی مهم دانست و تصریح کرد: والدین هر چه سریعتر نسبت به اولین تزریق واکسن کرونا برای کودکان 5 تا 12 ساله اقدام کنند. سال‌ها تا قبل از بازگشایی از این گروه سنی استفاده شود.

شریفی با تاکید بر اهمیت دوزهای تقویت کننده برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، گفت: همه افراد بالای 18 سال که بیش از 6 ماه از مصرف سومین نوبت واکسن می گذرد باید در اسرع وقت برای دریافت دوز تقویت کننده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. .

وی افزود: رعایت دستورالعمل های اجرایی به ویژه پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از دیگر اقدامات مهمی است که شهروندان باید به آن توجه کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد تصریح کرد: برگزارکنندگان مراسم مذهبی در عید غدیر خم و ماه های محرم و صفر و سالمندان، کودکان و مردم توجه بیشتری به رعایت دستورالعمل های اجرای کرونا داشته باشند. با بیماری های مزمن باید فاصله اجتماعی را رعایت کرد. معاشرت و استفاده از ماسک باید در روزهای آینده بیشتر از گذشته کوشا باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید