زنگ خطر کاهش ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمد/ مسئولان استانی چه راهکاری دارند؟


ساعت: 16:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۰۲
کد خبر: 1919403

انتشار آمار کاهش ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری نشان داد که ازدواج و تشکیل خانواده در استان روند نزولی دارد و مسئولان استانی باید به دنبال چاره اندیشی باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ; فراهم آوردن زمینه برای ازدواج آسان و سالم باعث پویایی و نشاط جامعه و آرامش در زندگی زوجین می شود و از طرفی اصل ساده زیستی در فرهنگ اسلامی ایرانی بسیار مهم و مورد تاکید است، لذا توجه به موازین اسلامی سبک زندگی به ویژه در زمینه ازدواج باعث آسایش و آرامش در زندگی می شود.

علاوه بر ترویج سبک زندگی آسان برای تشکیل خانواده، نقش مهم حمایت های متنوع مسئولان و سیاستمداران در موضوع ازدواج غیرقابل انکار است.

شروع زندگی مشترک در شرایط کنونی که مشکلاتی در زمینه اقتصادی و معیشتی وجود دارد، ممکن است در کاهش میل به ازدواج در بین جوانان تأثیر داشته باشد، اما باعث ارتقای زندگی آسان، حمایت های مالی، ارائه تسهیلات و همچنین پرهیز از ازدواج شود. آداب و رسوم نادرست که باعث آغاز زندگی مشترک می شود می تواند نقش مهمی در افزایش تعداد ازدواج ها داشته باشد.


fd3e9352 e09f 4922 b805 020a30fd80ad خبر خاکستری

در این راستا برای ترویج سبک زندگی و ازدواج آسان در کهگیلویه و بیر احمد، نهادها و سازمان های مختلف از جمله کمیته امداد، سپاه پاسداران و بسیج، بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بانک ها و دولت تلاش کرده اند. برای تامین کمک هزینه جهیزیه و ازدواج. با فراهم آوردن شرایطی برای ایجاد رونق در امر ازدواج و تشکیل خانواده به گونه ای که این تلاش ها باعث شد تا شاهد آمار حدود 4 هزار ازدواج در کهگیلویه و بیر احمد باشیم، هرچند نبود این تلاش ها می توانست کاهش داشته باشد. از نظر تعداد ازدواج در استان

اما همزمان با تلاش های متعدد برای ترویج ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد، آمار و ارقام ازدواج از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است، بنابراین زنگ خطر کاهش ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح است.

نکته قابل تامل این است که در صورت عدم بررسی و پیگیری عوامل و علل کاهش ازدواج در استان شاهد ادامه روند نزولی ازدواج جوانان و سیر نزولی در ایجاد خانواده در استان و انواع مختلف خواهیم بود. آسیب های اجتماعی، فرهنگی و روانی ناشی از شکل گیری. خانواده کم می شود، به دلیل کاهش ازدواج، افزایش می یابد.

در همین راستا داود صادقی مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد درباره تعداد ازدواج در استان از ابتدای امسال تا کنون گفت: از ابتدای امسال تاکنون 3 هزار و 993 واقعه ازدواج به ثبت رسیده است. و تعداد ازدواج ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 مورد بوده است که 5 درصد کاهش داشته است.

794b5935 ec99 4f04 bdfa e4cc0c317cca خبر خاکستری

بررسی اظهارات مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کاهش آمار ازدواج نشان می دهد که مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمدی باید با جدیت بیشتری وارد سیاست های تشویقی برای ایجاد خانواده و ازدواج در استان و موانع پیچیده شوند. و بوروکراسی برای پرداخت تسهیلات ازدواج برای جوانان به منظور تشویق زوج های جوان به ازدواج و افزایش اثرات مثبت اجتماعی و فرهنگی در جامعه در نتیجه افزایش تعداد ازدواج در جامعه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید