زنگ خطر برای بستن پنجره برای جمعیت در کشور به صدا درآمد / هر خانواده 3 فرزند دارد. راه برون رفت از بحران

زمان: 17:40
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776167

خلیل علی محمدزاده گفت: برای حل بحران جمعیت ، هر خانواده باید 3 فرزند داشته باشد ، این موضوع جدی است که باید در سیاست های جمعیتی به آن پرداخته و اجرا شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خلیل علی محمدزاده ، کارشناس خانواده به خبرنگار تیتریک گفت: مقام معظم رهبری از سال 1991 بیش از 40 بار بر مسئله جمعیت تأکید کرده اند و این نشان می دهد که توسعه اقتصادی به نیروهای جوان کشور بستگی دارد.

وی ادامه داد: کشور ما در دهه های اخیر در کاهش نرخ زاد و ولد منفی رشد جمعیت شتاب شدیدی داشته است و این موضوع پیامدهای منفی و پیامدهای بسیار بدی را به دنبال دارد.

محمدزاده افزود: جدا از آمار ، کاهش جمعیت ایران به وضوح قابل مشاهده است ، زنگ خطر که مدتهاست به صدا درآمده و کارشناسان می گویند این خطر وجود دارد که پنجره جمعیتی ما تا 30 سال آینده بسته شود و ایران چهارم باشد قدیمی ترین کشورهای جهان

وی گفت: ایران کشوری است که پیشرفت نکرده است ، وارد مرحله پیری شده است و این هزینه های جبران ناپذیری را بر کشور تحمیل می کند و در آینده ممکن است در مراقبت از سالمندانمان با مشکلاتی روبرو شویم.

وی گفت: متأسفانه بیش از 40 درصد خانواده ها بی فرزند یا تنها هستند و این بدان معناست که فرزندان ما در آینده به شدت تنها خواهند بود.

محمدزاده در خاتمه خاطرنشان کرد: برای حل بحران با جمعیت ؛ هر خانواده باید 3 فرزند داشته باشد و این یک مسئله جدی است که باید در سیاست های جمعیتی مورد توجه قرار گیرد و اجرا شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید