Omicron بلندی های وحشتناک جولان در کشور/ زنگ خطر واکسیناسیون برای شهروندان به صدا درآمد


ساعت: 09:48
تاریخ انتشار: 14/11/1400
کد خبر: 1808008

این روزها شاهد حرکت وحشتناک اومیکرون در کشور هستیم به طوری که تعداد شهرهای قرمز رنگ از 120 شهر به 247 شهر رسیده است، وضعیتی که با توجه به آن می توان گفت زنگ خطری برای واکسینه شدن شهروندان به صدا درآمده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نقل قول از زمان ما؛ این روزها کرونا در حال شعله ورتر شدن است، به طوری که طبق جدیدترین رنگ بندی شهرها، با گسترش Omicron تعداد شهرهای قرمز کشور از 120 به 247 شهر از جمله هاش و تفتان در سیستان و بلوچستان افزایش یافت.

بر این اساس، هیچ شهری نه تنها در این استان که ماه هاست آبی را تجربه کرده است، بلکه در کشور نیز حالت آبی ندارد. وضعیت کرونری زاهدان و میرجاوا نیز به نارنجی تغییر یافته و سایر نقاط استان زرد است.

وضعیتی که در صورت نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و اجتناب از واکسن به بحران بزرگ‌تری منجر می‌شود، بنابراین کارشناسان می‌گویند حتی جا برای افزایش تعداد بیماران بدحال و تلفات وجود دارد.

تعداد افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب همچنان در حال افزایش است

مجید سرتیپی، اپیدمیولوژیست در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: وضعیت کنونی در کرونا و در نتیجه سیستان و بلوچستان خوب نیست و تعداد مبتلایان همچنان رو به افزایش است، بنابراین شهری آبی در کشور وجود ندارد. “.

وی افزود: Omircon بسیار مسری است، بنابراین احتمال ابتلای افراد بیشتری وجود دارد، از جمله افرادی که واکسینه نشده اند و کودکانی که در معرض خطر بیشتری هستند، که توصیه می شود برای گروه های سنی واکسینه شوند.

شواهد علمی وجود دارد که نشان می دهد امیکرون ها روی سطوح باقی می مانند

وی گفت: ما همیشه باید بدترین سناریو را در نظر بگیریم و آن را دنبال کنیم، هنوز شواهد علمی برای اینکه بدانیم ویروس برای مدت طولانی روی سطح می‌ماند را نداریم، اما بهتر است آن را تماشا کنیم.

وی ادامه داد: در صورت کثیف شدن سطح، بلافاصله آن را با محلول های حاوی الکل و کلر ضدعفونی کنید. شستن دست‌ها می‌تواند بسیار مؤثر باشد و از آلودگی جلوگیری کند، زیرا دست‌های شما با صورت شما در تماس است.» و می‌تواند ویروس را از سطح منتقل کند.

وی گفت: من تایید نمی‌کنم که گفته می‌شود اومیکرون تا هشت روز روی سطح و پوست باقی می‌ماند، اما تکذیب نمی‌کنم، زیرا هنوز مستندات دقیقی در مورد مدت زمان ماندگاری ویروس روی سطح نداریم. یک سرتیپ

پروتکل ها را رعایت کنید و از سفر خودداری کنید

به گفته وی، موج ششم کشور و موج چهارم سیستان و بلوچستان آغاز شد و همه پروتکل هایی که دنبال کردیم به ویژه موج دلتا باید در این موج رعایت شود و از سفرهای غیرضروری پرهیز کنیم.

سرتیپی گفت: ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، شستن دست ها، تهویه هوا به ویژه واکسن از جمله مهم ترین مواردی است که اگر به آن توجه کنیم قطعا این موج را سالم می گذاریم و مشکل ایجاد می شود. ایجاد نخواهد شد.

اجتناب از واکسن؛ تهدیدی نگران کننده برای سلامت شهروندان

وی پرهیز از واکسیناسیون و ضد واکسیناسیون را تهدیدی نگران کننده برای سلامت شهروندان عنوان کرد و افزود: واکسن کرون وسیله ای موثر، مقرون به صرفه و ارزان برای کاهش بروز، عوارض و مرگ و میر بیماری کرون است. – گروه های واکسن «تبلیغات منفی جان عزیزان ما را تهدید می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید