زنگ خطر در کشور به صدا درآمد / کاهش جمعیت؛ نتیجه یک سبک زندگی مجلل


ساعت: 15:58
تاریخ انتشار: 1401/03/18
کد خبر: 1844556

زهرا کریمی گفت: زنگ خطر بالا بودن آمار تجرد در جامعه به صدا درآمده است و اگر امروز برای جلوگیری از کاهش جمعیت و حفظ بنیان خانواده تلاش نکنیم، در آینده باید هزینه‌های هنگفتی را برای جامعه سالمندان صرف کنیم. کشور.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا کریمی پژوهشگر جمعیت در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: تغییر هسته قدرت در خانواده یکی از آسیب های فرهنگی جامعه است.

وی ادامه داد: مرد در گذشته جایگاه ویژه ای در خانواده داشت اما اکنون با زنی تحصیلکرده مواجه است که برای فعالیت های اجتماعی خود در جامعه برنامه دارد و فرزندآوری یکی از برنامه های آینده اوست.

این مدرس دانشگاه افزود: زمانی که آموزش در خانواده ها اولویت دارد، کیفیت فرزند برای والدین مهمتر از کمیت آن است و ناخودآگاه شکل می گیرد که به جای ده فرزند فقیر، یک یا دو فرزند با کیفیت کافی کافی است. غفلت این مهم در جامعه پرورش داده می شود.

کریمی گفت: در سال های 67 تا 85 تبلیغات بسیار مخربی برای کاهش زاد و ولد در جامعه و عقیم سازی مردان و سقط جنین، بارداری و … انجام شد. وارد گفتمان فرزندآوری شدند.»

وی ادامه داد: ارزش های جامعه نیز معطوف به رفاه و تجمل بود و به یکباره کاهش جمعیت و تولد فرزندان را تحت تاثیر قرار داد، یعنی شعار برای فرزندان کمتر، زندگی بهتر در کشور مورد تاکید قرار گرفت و در خانواده ها نهادینه شد.

این مدرس دانشگاه گفت: دشمن برای پایین آوردن مقام مادری نیز اقداماتی انجام داده و بارداری و زایمان را ظلم به زنان می داند در حالی که بارداری ضامن سلامت زنان است.

کریمی افزود: کاهش نرخ زاد و ولد سلامت زنان جامعه را تهدید کرده است و امروزه سن زنان مبتلا به بیماری به شدت کاهش یافته است زیرا خداوند هورمون های مادر را در دوران بارداری و شیردهی متعادل می کند و اگر این اتفاق در زندگی رخ ندهد، بیماران بدخیم می شوند. جایگزینش کن.

وی گفت: برخی از افراد جامعه برای سعادت بیشتر مجرد شدند و ازدواج را نپذیرفتند و سعادت خود را در مقابل خانه و خانواده می دیدند و به این ترتیب جایگاه خانواده متزلزل شد و این گونه ارزش ها جایگزین شد.

این استاد دانشگاه در خاتمه خاطرنشان کرد: زنگ خطر بالاتر از تجرد است و میل به بچه دار شدن را در جامعه کاهش می دهد. اگر امروز برای جلوگیری از کاهش جمعیت و حمایت از خانواده تلاش نکنیم، در آینده باید هزینه های هنگفتی را برای سالمندان متحمل شویم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید