زنگ خطر پیری جمعیت در البرز به صدا درآمد


ساعت: 14:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904172

سامیه قنبری گفت: امروز زنگ خطر پیری جمعیت به صدا درآمده است و خانواده ها باید با آموزش خانواده نسبت به خطرات سالخوردگی جامعه آگاه شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سامیه قنبری مدرس دانشگاه و کارشناس حوزه جمعیت و خانواده در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: سبک زندگی غربی با تفکر سرمایه داری به دلیل فعالیت و عدم سازماندهی تا حدودی در کشور گسترش یافته است. شبکه های اجتماعی خارجی

وی ادامه داد: پرورش حیوانات خانگی و کمک به تغذیه حیوانات در کوچه و خیابان توسط شهروندان یکی از فرهنگ های اشتباهی است که در شهرهای بزرگ شکل گرفته و مانند قارچ جوانه زده است.

قنبری افزود: متاسفانه در سایه این فرهنگ غلط شاهد افزایش تعداد سگ، گربه و موش در کوچه و خیابان هستیم در حالی که این حیوانات باید در طبیعت زندگی کنند و غذای خود را تهیه کنند.

این کارشناس بیان کرد: استان البرز نیز درگیر معضل مذکور است تا شهروندان بتوانند سگ های ولگرد را به وفور در کوچه ها و خیابان ها ببینند.

وی با بیان اینکه مهم ترین هدف دشمن دوستی انسان و حیوان با شعار محیط زیست بی توجهی به ولادت است، گفت: برخی خانواده ها ماهانه هزینه های میلیونی را برای پرورش حیوانات خود هزینه می کنند اما به تولد روی نمی آورند.

قنبری ادامه داد: باید با فرهنگ سازی صحیح از این فرهنگ غلط نشات گرفته از سبک زندگی غربی در کشور جلوگیری کرد.

این کارشناس افزود: کودک همدم و یار روزهای تنهایی پدر و مادر است اما حیوان هرگز نمی تواند جایگزین خوبی برای روزهای پیری باشد.

وی گفت: امروز زنگ خطر پیری جمعیت به صدا درآمده و باید خانواده ها را نسبت به خطرات سالخوردگی جامعه آگاه کرد.

قانیری گفت: البرز به دلیل مهاجرت مشکل جمعیتی ندارد اما در آینده تضمینی برای پایدار ماندن این مشکل وجود ندارد.

این کارشناس با بیان اینکه وجود کودکان و نوجوانان در جامعه، جامعه را امیدوار می کند، ادامه داد: امروز باید روی باروری سرمایه گذاری کنیم زیرا تصور جامعه سالمند نیز نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه آمار سقط جنین در کشور بسیار خطرناک و نگران کننده است، افزود: ما با مادرانی مواجه هستیم که فشارهای جانی و هجمه های دشمن و اطرافیان آنها را مجبور به انجام چنین اقداماتی کرده است.

قنبری در پایان خاطرنشان کرد: باید ریشه نفوذ دشمن ناشی از جنگ نرم را در فضای مجازی تقسیم کنیم تا سبک زندگی غربی کودکان بی گناه را از ما نگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید