زنگ خطر کاهش ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمد/ مسئولان بسیج بانک ها را در اولویت قرار دهند.


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: 1401/04/18
کد خبر: 1881861

زنگ کاهش ازدواج و افزایش طلاق مدت هاست در کهگیلویه و بویراحمد به صدا درآمده است، بنابراین مشکلات اقتصادی و عدم کمک بانک ها در پرداخت وام ازدواج جوانان عاملی برای کاهش هزینه هاست. تمایل به ازدواج

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ بر کسی پوشیده نیست که افزایش سن ازدواج موجب بی نظمی و ناهنجاری های اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی در سطح جامعه می شود به طوری که در روزهایی که مشکلات اقتصادی عاملی برای جوانان است. مردم گزینه ازدواج را قبول ندارند بانک های کهگیلویه و بویار احمد نیز بدترین عملکرد را در پرداخت وام ازدواج دارند.

هر چند نسل جوان سرمایه اصلی هر کشوری محسوب می شود و باید به این قشر توجه ویژه ای داشته باشیم، اما متاسفانه در چند سال اخیر زنگ ازدواج و طلاق جوانان کهگیلویه و بویراحمدی به صدا درآمده و تلاش مسئولان برای کاهش ازدواج و کاهش ازدواج افزایش طلاق های قابل توجه در این استان باید چاره ای اندیشید.

مدیرکل ثبت اسناد استان کهگیلویه و بویار احمد پیش از این در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۶ هزار و ۴۸۶ واقعه ازدواج و در سال ۱۳۹۳ نیز ۶ هزار و ۸۷ واقعه ازدواج به ثبت رسیده که کاهش ۶ درصدی داشته است.

زمان خوب گفت: در سه ماهه سال 1400 1927 مورد و در سه ماهه 1401 1836 مورد ازدواج به ثبت رسیده که 5 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به آمار طلاق گفت: در سال 2019، یک هزار و 368 مورد طلاق و در هزار و 632 مورد در هزار و 400 مورد ثبت شده است که 19 درصد افزایش داشته است.

خوب افزود: تعداد طلاق در سه ماهه 1400 380 مورد و در سه ماهه 1401 – 374 مورد بوده است.

به نظر می رسد مسئولان و مدیران بانکی کهگیلویه و بویراحمدی در سال های اخیر خطر کاهش ازدواج را احساس نکرده اند و از عوارض ازدواج نکردن و ایجاد ناهنجاری در جامعه بی خبرند و این کار را انجام داده ایم و بانک ها باید در این زمینه بسیج شوند. نگرش.

علاوه بر ناهنجاری‌های اجتماعی و افسردگی روانی، بحران جمعیتی مهم‌ترین خطری است که کشور و استان را تهدید می‌کند و اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، استان با کمبودهای بیشتری مواجه خواهد شد و ممکن است به یکی از قدیمی‌ترین استان‌های کشور تبدیل شود. در آینده نزدیک تبدیل خواهد شد

البته پرداخت نشدن وام ازدواج به تنهایی نمی تواند دلیلی بر تمایل به ازدواج باشد و مسئولان باید برای رفع موانع و کاهش طلاق در بین جوانان تلاش کنند.

اگر مسکن را اولین متغیر مورد نیاز برای شروع زندگی بدانیم، وضعیت خرید و اجاره خانه در کهگیلویه و بویراحمد به حدی نگران کننده شده است که هر جوانی را به وحشت می اندازد و در مورد هزینه های عروسی باید پیش از عروسی را در نظر گرفت. خریدها و هزینه های آرایشگاه یسبرون، مراسم عقد یا عروسی را محاسبه کرد که همه این موارد نیازمند فرهنگ سازی مناسب و ورود مسئولان به عرصه برای جلوگیری از گرانی است.

با شیوع کرونا، هزینه های ازدواج جوانان تا حد زیادی کاهش یافت، اما با شیوع کووید 19، مسئولان نتوانستند این کاهش هزینه ها را به فرهنگ تبدیل کنند، بنابراین برگزاری مراسم مجلل با هزینه های هنگفت باعث می شود. زندگی جدید و این هزینه ها دلیلی برای ترس از ازدواج است

بر اساس آمار و در ادامه روند کنونی آمار طلاق در استان روز به روز در حال افزایش و در نتیجه کاهش ازدواج است که این اتلاف وقت است و مسئولان باید به دنبال چاره اندیشی باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید