هشدار بزرگ! زنگ خطر آسیا برای پرسپولیس به صدا درآمد

هشدار بزرگ!  زنگ خطر آسیا برای پرسپولیس به صدا درآمد

پرسپولیس باید بخش قابل توجهی از هزینه های جاری خود را صرف پرداخت بدهی کند تا بتواند مدارک خود را به موقع و به طور کامل برای دریافت مجوز حرفه ای بارگذاری کند. شاید همین موضوع باعث شده باشد که این باشگاه برای دریافت مجوز حرفه ای مشکل خاصی نداشته باشد اما مشکل اینجاست که مدیریت پرسپولیس در پرداخت باقیمانده حقوق بازیکنان و مربیان خود و حتی هزینه های جاری باشگاه خود با مشکل جدی مواجه خواهد شد. این در حالی است که حساب این باشگاه به دلیل طلبکار قدیمی (مربوط به سال 1383 و دوره اول مدیریت محمدحسن انصاری فرد) بسته شده است. در واقع این طلبکار حکم یک میلیارد و دویست میلیون تومانی پرسپولیس را گرفته و منتظر است تا این مبلغ به حساب این باشگاه واریز شود تا مسدود شود.

مدیران باشگاه پرسپولیس در روزهای اخیر به دنبال یافتن اسپانسر جدیدی برای باشگاه خود هستند تا با خیال راحت از این چالش بزرگ عبور کنند. در این راستا حتی با چند شرکت نیز جلساتی داشتند. البته طبیعی بود که پرسپولیس در این مقطع از فصل با این بحران مواجه شود زیرا کسب مجوز حرفه ای در اولویت مدیریت این باشگاه بود تا بتواند فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد. قطعا عدم حضور در این رقابت ها هم از نظر مالی و هم از نظر اعتباری ضربه بزرگی به پرسپولیس خواهد زد.

پول رادوشوویچ هنوز تسویه نشده است

هفته گذشته رضا درویش اعلام کرد که موفق شده اند قسط دوم طلب بوژیدار رادوشویچ که 200 هزار دلار است را تامین کنند و مشکل در واریز آن است. اما روز گذشته یکی از کارکنان باشگاه پرسپولیس اعلام کرد: این پول هنوز تسویه نشده است و زمان زیادی برای تسویه آن نداریم. هزینه های زیادی هم داریم که به دلیل بسته شدن حساب باشگاه با آن ها مواجه شده ایم. متأسفانه باشگاه شرایط مالی بسیار سختی را پشت سر می گذارد و ما باید راه حلی پیدا کنیم. لازم به ذکر است عدم پرداخت مطالبات رادوشویچ خطری برای پرسپولیس در اخذ مجوز حرفه ای ایجاد نمی کند، اما تاخیر حتی یک روزه در پرداخت حق رادوشوویچ باعث می شود تا مبلغ 200 هزار دلار به عنوان جریمه به مطالبات وی اضافه شود. این تعهدی است که باشگاه پرسپولیس به رادو و وکیلش داده است تا از پرداخت طلبش راضی باشند.

درخواست یحیی از درویش: پرداخت باید قبل از دربی انجام شود

باشگاه پرسپولیس باید قبل از عید نوروز درآمد بازیکنان را به 65 تا 70 درصد برساند که این اتفاق افتاد. در واقع 56 درصد از افراد با پوست رنگ پریده از این سوال راضی نیستند. البته تا آن زمان باشگاه پرسپولیس حقوق اعضای تیمش را طبق قرارداد پرداخت می کرد اما در پایان سال به دلیل بازپرداخت بدهی ها با مشکل مالی مواجه شد. در همین راستا یحیی گل محمدی پس از پیروزی تیمش مقابل ملوان و با توجه به شرایط حساس برنامه مسابقات از رضا درویش درخواست کرد که قبل از دربی به بازیکنان تیمش پول بدهد تا با کمترین نگرانی و تمرکز کامل در زمین مسابقه به میدان بروند. این مسابقه به همین دلیل یحیی روی این موضوع و بسیاری از مسائل مربوط به تیمش بسیار حساس است. اما با شرایط بد مالی باشگاه از پرسپولیس به راحتی نمی توان به خواسته پالش پوشان جامه عمل پوشاند. مگر اینکه ایرانسل بخواهد قبل از سررسید دوباره به پرسپولیس پرداخت کند. در حال حاضر تنها یک قسط از پرداخت این حامی مالی پرسپولیس باقی مانده است که به پایان فصل گره خورده است. همانطور که در بالا اشاره شد، مدیران و اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس به دنبال اسپانسر جدیدی برای تامین هزینه های کلان باقی مانده هستند. در این مورد باخبر شدیم که مدیریت باشگاه پرسپولیس از سرمربی این تیم خواسته تا به او مهلت بدهد تا قبل از دربی پایتخت پرداخت کند. ناگفته نماند یحیی گل محمدی در نشست خبری قبل و بعد از بازی تیمش در هفته بیست و پنجم لیگ حضور نداشت و این موضوع بی ارتباط با نارضایتی او از وضعیت مالی تیمش نبود.

تلاش برای بازیابی 18 میلیارد مسدود شده است

یکی از بزرگترین بدبختی های باشگاه پرسپولیس در این فصل برداشت 18 میلیارد تومانی از حساب این باشگاه توسط طلبکار با پرونده ای عجیب بود. همین مورد مربوط به قراردادی است که در زمان علی اکبر طاهری با فردی که در آن زمان نماینده لباس ورزشی آل اسپورت بود منعقد شد و این فرد پس از نزدیک به 27 میلیارد تومان موفق به کسب حکم 27 میلیارد تومانی علیه پرسپولیس شد. 6 سال. وی در نهایت با کمک قوه قضائیه مبلغ 18 میلیارد تومان از حساب این باشگاه برداشت کرد. در همین راستا باشگاه پرسپولیس رایزنی های زیادی با رئیس سازمان داوری انجام داده تا بتواند این پول بلوکه شده را برگرداند و به نتیجه رسیده است. با این حال، این پرونده به قدری پیچیده است که رسیدن به نتیجه زمان می برد. حداقل باشگاه پرسپولیس اجازه نداد 9 میلیارد باقیمانده این ادعا از حساب او مسدود شود. البته در این پرونده تعدادی از مسئولان و مدیران سابق پرسپولیس محاکمه شده اند و خواهند بود.

نارضایتی باشگاه پرسپولیس از سازمان لیگ

هفته بیست و ششم لیگ در حالی برگزار می شود که قرمزها قرار است یک روز قبل از استقلال بازی خود را انجام دهند. در مجموع در 5 هفته پایانی لیگ تنها در یک هفته (هفته 24) سرخابی ها در یک روز به میدان رفتند و دیدار استقلال و ذوب آن زودتر از دیدار مسرفسنجان و پرسپولیس برگزار شد. در همین رابطه یحیی گل محمدی با دیدن جدول مسابقات به سازمان لیگ اعتراض کرد و حتی مدعی شد که خودش با سهیل مهدی تماس گرفته است. در همین حال باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که نامه‌های متعددی به سازمان لیگ در اعتراض به این نوع برنامه‌ریزی نوشته است که هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده است. یحیی در شرایط فعلی که رقابت سه تیم بالای جدول بسیار نزدیک است، گلایه دارد که تیمش باید یک روز قبل از استقلال به میدان برود و اگر این بار به نشست خبری بیاید حتما اشاره خواهد کرد. دوباره این موضوع باشگاه پرسپولیس از سازمان لیگ هم ناراحت است که به نامه های آنها توجه نکرده و زمان برگزاری مسابقات را تغییر نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید