خود پستی؛ هزینه اضافی در برد هوشمند انجمن/دفتر پست دریافت می شود


ساعت: 12:04
تاریخ انتشار: 1401/05/15
کد خبر: 1888224

حمید آقاجانی گفت: خود پستچی مشکلات زیادی از جمله ترافیک و افزایش هزینه ها را در بخش های مختلف زیرساختی استان سمنان ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید آقاجانی مدیرکل پست استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرات از راه اندازی ستاد اربعین برای اولین بار در سطح شرکت ملی پست با حضور اعضای این اداره کل خبر داد و گفت: ستاد اربعین برای اولین بار در سطح شرکت ملی پست با حضور اعضای این اداره کل راه اندازی می شود. ماموریت اصلی این ستاد در سطح ملی و استانی توزیع به موقع گذرنامه به زائران است.

آقاجانی گفت: سامانه منتشر شده با هدف بازگرداندن اسناد، اشیاء و اوراق کشف شده افراد به صاحبان آنها راه اندازی شد.

وی از آماده سازی و تجهیز لازم مدارک و پرسنل در واحد آنالیز و تبادل خبر داد تا گذرنامه های مفقود شده به سرعت بین مردم توزیع شود.

مدیر کل پست استان سمنان اذعان داشت: در صورت عدم توزیع بسته ها به دلایلی تا رسیدن به دست متقاضیان در باجه های انتظار نگهداری می شود.

آقاجانی به مردم توصیه کرد که مراحل تهیه گذرنامه را به چند روز گذشته موکول نکنند و آدرس را به درستی ثبت کنند زیرا حجم زیاد کالاهای بلامحل می تواند در عملیات تحویل اختلال ایجاد کند و توزیع کنندگان سریعتر کار خود را انجام دهند.

این مسئول با بیان اینکه مجوز ورود به کشور عراق تنها با اخذ گذرنامه امکان پذیر است، گفت: از ابتدای مردادماه تاکنون 3 هزار و 500 گذرنامه توزیع شده و پیش بینی می شود این تعداد به 25 هزار گذرنامه برسد.

مدیرکل پست استان سمنان از افزایش حجم و تردد مرسولات پستی در ایام کرونا خبر داد و بیان کرد: در این سال‌های کرونا جهش زیادی در تردد محصولات ایجاد شد و در مقاطعی به 250 تا 300 درصد رسید.

به گفته آقاجانی، با شیوع ویروس کرونا، حجم محموله‌های پستی تا 3 برابر افزایش یافته و در نتیجه با افزایش حجم و تعداد محموله‌ها، حجم کار کارکنان پست افزایش یافته است.


9500c2dd a9b6 49ac a5ce 99fe8104bf12 خبر خاکستری

این مسئول خاطرنشان کرد: تغییر ماهیت محموله های پستی به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش حجم بسته ها درآمد بیشتری برای شرکت پست به همراه نداشته و تنها به دلیل افزایش حجم مرسولات است. ، برای نامه های پستی مضر بود.

وی بیان کرد: در زمینه خرید و فروش اینترنتی در فضای مجازی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 100 درصد رشد داشته ایم که این نشان از تغییر ذائقه مردم است و باید ارائه دهیم. پلتفرم های مجازی برای خرید و فروش و ویروس کرونا حرکت در این مسیر را تسریع کرده است.

به گفته آقاجانی، در 4 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش حجم و تردد داشته ایم.

این کارمند پستچی را یکی از آفات مناطق برخوردار می داند و اظهار می کند: متأسفانه برخی شرکت ها و مردم این مناطق به جای پستچی از پیک استفاده می کنند و بیشتر کار به سمت مناطق کم برخوردار که آسیب بیشتری دارند می رود.

وی در پایان با اشاره به مشکلات پلاک های شهری نیز اذعان داشت: اداره پست تنها استفاده کننده از پلاک ها است، نصب پلاک بر عهده شهرداری است و البته شهرداری و اداره پست در یک برنامه مشترک هستند. برای نصب پلاک های پستی هوشمند با کد QR.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید