احمد خاتمی: دعوا با نایب امام زمان عاقبت خوبی ندارد/ اگر ولی فقیه تصمیمی صادر کند و کسی آن را نپذیرد، دست کم گرفتن تصمیم خداوند است.

احمد خاتمی: دعوا با نایب امام زمان عاقبت خوبی ندارد/ اگر ولی فقیه تصمیمی صادر کند و کسی آن را نپذیرد، دست کم گرفتن تصمیم خداوند است.

احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه «اما اگر فقیهی تصمیمی صادر کند و کسی آن را نپذیرد، به نحوی تصمیم خداوند را کوچک می کند»، گفت: «کسی که دین دارد و به آن معتقد است». قیامت نباید در مجلسی بنشیند که امام عادل جامعه اسلام در آن هلاک شود. یا بسیجی که مصداق مومن است یا حزب اللهی بدنام می شود. حفاظت از ولی فقیه که باید از امام زمان محافظت کند، لازم است.

وی ادامه داد: اگر کسی شعار «چرندی» می‌نویسد، البته حساب‌های مغرضانه جداست. یا عده ای که لباس مشکی اباعبدالله را می پوشند و عزاداری حسین علیه السلام را می پوشانند، باید به آنها فهماند که کاری که می کنند اشتباه است. اما ما می گوییم در افتادن با نایب امام زمان نتیجه خوبی ندارد.

خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، یاد و خاطره شهید مولوی عبدالواحد ریگی را گرامی داشت و اظهار داشت: خواسته متدینین این است که عاملان قتل وی به اشد مجازات برسند.

وی همچنین یاد و خاطره سردار رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی را گرامی داشت.

امام جمعه موقت تهران بر وحدت دانشگاه و دانشگاه و اینکه وحدت دانشگاه و دانشگاه از آرمان های امام و مقام معظم رهبری است تاکید کرد و گفت: دو بازوی کشور دانشگاه و دانشگاه است. دانشگاه. این یک واقعیت است که اکثر طلاب مذهبی و دانشجویان حزب اللهی به ایران اسلامی علاقه مند هستند و ما آنها را جزئی از بدن خود می دانیم. وقتی می گویم اقلیت، منظورم پانصد نفر از چند هزار دانشجوی یک دانشگاه است. قاتلی که می گوید مستحق چندین بار اعدام است، سپس افرادی به نام دانشجو از آن قاتل حمایت می کنند. جوری عمل کردند که آمریکا و رژیم صهیونیستی بگویند برک الله. شما بزرگتر از اینها هستید، کشور در آینده دست شماست.

خاتمی بیان کرد: از دانشجویان گرانقدر خود که در همه دانشگاه ها هستند انتظار داریم به آنها نشان دهند که دانشجوی مؤمن از آسیاب دشمن کینه ای ندارد. این اقلیت دشمن وحدت دانشگاه است. وحدت این دو نهاد، وحدت اندیشه است.

وی با اشاره به مواضع اخیر رئیس جمهور چین در خصوص جزایر سه گانه ایران، به حضور پررنگ نیروهای نظامی در این مناطق اشاره کرد و گفت: این جزایر جزء جدایی ناپذیر و جاودانه ایران اسلامی است.

خاتمی افزود: اخیرا رئیس جمهور چین به عربستان رفت که ترامپ گفت این کشور گاو نقدی است. رئیس جمهور چین سخنان نامناسبی را بیان کرد. ما نباید در تمامیت ارضی با کسی مقابله کنیم و قاطعانه عمل کنیم.

خاتمی در خصوص حذف ایران از کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل تصریح کرد: اولاً قطعنامه ضمانت اجرایی ندارد. دوم اینکه آمریکا 40 روز است که برای تصویب این قطعنامه می جنگد و این هم یکی دیگر از موارد سیاه آمریکا علیه ملت ایران است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: ایران بالاترین ارزش را به زن داده است. اینجا زن، زندگی، آزادی است. آزادی واقعی اینجاست آنچه آمریکا ترویج می کند برده داری است نه آزادی. آمریکا برده ای می خواهد که هویت خود را از دست داده باشد. زنی که تمام فرهنگش فرهنگ برده داری است. فقط در نظام اسلامی است که زندگی زن حیات شریف انسانی است.

وی درباره اقدامات اتحادیه اروپا علیه ایران گفت: آنها در یک دهه اخیر به عنوان مستعمره آمریکا عمل می کنند. آنها در صدر فهرست ناقضان حقوق بشر قرار دارند. چه کسانی غیر از شما دائما از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند؟ شما خط اول ناقضان حقوق بشر هستید. این بنده هم اخیرا ممنوع الکار شد. من مفتخرم که در طول عمرم آنها را تحریم کنم. بار دیگر وحشیگری های شما را برملا می کنم و تا زمانی که زنده هستم عقب نشینی نمی کنم. آیا آنها من را از افتتاح حساب در بانک هایشان منع می کنند؟ به هر حال من در بانک های تحریم کننده شما چه حسابی دارم! یا اینکه به این کشورها سفر نکنیم؟ من یک تکه از خاک کشورم را به دنیا نمی دهم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه توجه به قانون مداری در کشور ضروری است، گفت: نظام اسلامی، نظام قانون است و همه باید ملزم به پذیرش آن باشند، حتی اگر مخالف نظرشان باشد. اولاً به شریعت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله معتقد است. ولی فقیه و همه به قانون احترام می گذارند. هرج و مرج زمینه سازش قانون شکنان است و برای انکار این موضوع باید قانون شکنان را منزوی کرد. شما می خواهید بیانیه بدهید، از مظلومی مثل سید روح الله عجمیان حمایت کنید که 30 نفر دورش را گرفته بودند.

خاتمی ادامه داد: شما در مورد قاتلی که خودش می گوید من مستحق چندین بار اعدام هستم اظهار نظر می کنید. آرمان علیوردی و نیروهای امنیتی ما را زیر شکنجه کشتند. اگر در حمایت از اینها بیانیه ای می دهید، باید بدهید؛ چرا از جنایتکاران حمایت می کنید؟ دفاع از انسان خوب است به شرطی که با شریعت خدا منافات نداشته باشد.

وی با تاکید بر اصل «تساوی در برابر قانون» در کشور، تصریح کرد: رئیس جمهور و زیرمجموعه ها نباید خود را در حصار قانونی ببینند و تخلف کنند و خیالشان راحت باشد که با آنها برخورد نمی کنند.

خاتمی گفت: اگر این سه شرط را نداشته باشیم، دولت مصون نخواهد بود. حال بیایید قانون را بر همه اجرا کنیم و طبق کتاب خدا به نفع و نارضایتی حکومت کنیم و هیچ تبعیض نژادی در حکومت وجود نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید