تصمیم جدید سازمان بورس در خصوص توقف نمادها/ میانگین توقف نمادها کمتر از یک روز است.

ساعت: 16:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۴
کد خبر: 1794916

مدیر نظارت بر بورس سازمان بورس به تشریح روند توقف نمادها یا توقف معاملات در نمادها پرداخت و گفت: به طور متوسط ​​مدت توقف نمادها یک روز بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدمهدی پرچینی درباره دستورالعمل جدید بورس در خصوص نوسانات نمادها گفت: تا کنون در صورت نوسان مثبت یا منفی 20 درصدی نمادها دچار اختلال در معاملات می شدند که ناشر یا شرکت بورسی باید در نظر می گرفت. شفافیت. داده های اصلی در سهام این شرکت معامله شد، اما بررسی در 80 درصد موارد ناشر یا شرکت سهامی را مشخص نکرد و حجم معاملات در 60 درصد نمادها تغییری نکرد، بنابراین توقف به دلیل نوسانات 20 درصدی به افزایش کمک می کند. نقدینگی و نقدینگی معامله نمی شود لذا این شرط حذف شده است.

وی همچنین توضیح داد: در حال حاضر اگر سهام یک شرکت 20 درصد نوسان مثبت یا منفی داشته باشد برای این علامت تجاری اتفاقی نمی افتد و سهامداران باید روند شرکت را بررسی کرده و تصمیم به خرید آن بگیرند.

مدیر نظارت بر بورس گفت: در صورت افزایش 50 درصدی قیمت سهم نماد تا 15 روز، نماد این شرکت متوقف می شود.

به گفته پارچینی، در بند 2 دستورالعمل سازمان بورس آمده است که در صورت نوسان مثبت یا منفی 50 درصدی سهام شرکت در مدت 15 روز، باید طبق دستورالعمل قبلی متوقف شود و ناشر باید نشست خبری برگزار کند و به سوالات پاسخ دهد. از سهامداران و کارشناسان. اما در صورت افت، محاسبه بر اساس کاهش است، بنابراین هرگز در 15 روز به منفی 50 درصد نمی رسد و این یک استدلال ریاضی است، بنابراین طبق دستورالعمل های جدید، نماد 30 درصد کاهش می یابد. 15 روز در صورت کاهش یا افزایش 50 درصدی، ناشر باید کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند و شفاف سازی کند. یعنی به شرط افزایش 50 درصدی سهام در 15 روز یا کاهش 30 روزه در مدت 15 روز، کنفرانس خبری برگزار شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره نیاز به نقدینگی در بازارهای سهام گفت: با نگاهی به داده های تاریخی، مدت توقف نمادهای بورس به طور متوسط ​​کمتر از یک روز است. مواردی وجود دارد که ناشر یا شرکت بورسی ابهام دارد و باید مشکل ناشر مشخص شود تا نماد زودتر باز شود یا در مواردی که ناشر اطلاعات مورد نظر را ارائه نکرده باشد، نماد معاملاتی متوقف می شود و اگر اطلاعاتی که زودتر داده شود، متوقف می شود. و این خارج از صلاحیت سازمان است، اما داده های شرکت باید به طور منظم ارائه شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید