پیش بینی بازار سرمایه / نمادها در با ارزش ترین قیمت خود هستند


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903493

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به معنای اکثر نمادهای بازار سرمایه و ثبات قیمت ارز، ثبات را مهمترین عامل رشد و توسعه اقتصادی دانست و گفت: در شرایط فعلی که شرایط اساسی و سودآوری کلان است. بر اساس گزارش ها، صنایع مناسب هستند، احتمال نزول در بازار سرمایه بعید به نظر می رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبر راه دانا; در هفته های اخیر مجموعا بازار سرمایه یک نوسان مثبت کوچک ثبت کرد. اما شاخص کلی تبادل و شاخص هم وزن در یک راستا و به یک اندازه رشد نکرده و همچنان ریسک ها و مشکلات بودجه ای مربوط به مذاکرات و سایر عوامل موثر بر عملکرد بازار روند صعودی دارد. بورس اوراق بهادار وجود دارد.


کمبود نقدینگی نقطه ضعف این روزهای بازار سرمایه است

از طرفی این روزها شاهد کمبود نقدینگی هستیم و به نوعی خریداران به دلیل افزایش ریسک های موجود از میدان خارج شده اند و در بازار امروز شاهد این موضوع هستیم. با ارزش ترین نمادها آنها دیگر صف خرید ندارند که این به دلیل بلاتکلیفی است که در آینده اقتصادی کشور مشاهده می شود با وجود اینکه تورم 40 درصد باقی مانده است. تبادل در حال ایجاد طبقات حمایتی جدید است که نشان می دهد سیاست های کمک مالی دولت تأثیر زیادی نداشته است.

بیشتر بخوانید:
پیش بینی بازار سهام/بازار سهام بر اساس دو متغیر شرایط حاکم و مذاکرات

اقتصاددانان معتقدند که بخشی از خطرات در بازار سرمایه سیستماتیک و مرتبط با تغییر قیمت‌های بازار جهانی و تغییر قیمت فلزات گرانبها و ارز است و اگرچه نوسانات جوهره بازار سرمایه است، اما ادامه روند نزولی فعلی در بازار سهام متفاوت از تغییرات ذاتی در ارزش سهام در بازار

عامل اصلی این روند نزولی، بی اعتمادی مردم است بازار سرمایه این است که با هر خبر منفی وارد صف‌های فروش می‌شوند و از سوی دیگر به عملکرد فعالان بازار و وکلای بازار برمی‌گردد که اخیراً علی‌رغم گزارش‌هایی که نشان می‌دهد سهام در پایین‌ترین قیمت و ارزش ویژه‌ای است. ایجاد سود خوبی برای خریداران؛ اما همچنان خریداران حاضر به خرید نیستند.


ثبات نرخ ارز تعادلی می تواند پتانسیل بالایی برای رشد بازار سرمایه ایجاد کند

امیر تکیهان تجریشی، کارشناس بازار سرمایه و مدیرعامل گروه سرمایه گذاری توسعه ملی به خبرنگار دانا گفت: نرخ تعادلی ارز به عنوان یکی از مهمترین موضوعات تاثیرگذار بر بازار دارایی می تواند پتانسیل بالایی برای رشد ایجاد کند و ثبات یکی از مواردی است که مهمترین عواملی که می تواند اقتصاد یک کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار دهد.

وی ادامه داد: عدم ثبات قطعا باعث رکود می شود. البته نوسانات ارز نیمایی تاثیر واقعی بر وضعیت درآمدی شرکت ها دارد و این نرخ ارز به دلیل نوسانات اندک در سال جاری مانع از آن می شود. نوسانات شدید در بازار سرمایه بوده است

وی تصریح کرد: امسال خوش بینی به احیای مذاکرات تا حد زیادی از کاهش قیمت سهام جلوگیری کرده است و علیرغم اینکه تحریم ها تنها مشکل بین المللی ما نیست، مذاکره به تنهایی نمی تواند هزاران موضوع حاشیه ای در اقتصاد را حل کند. با این حال، پیشرفت در موضوع برجام می تواند منجر به روند آسان تر فروش نفت ایران و آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران شود که خبر خوبی برای اقتصاد است.


ریسک ها و فرصت های بازار سرمایه

این کارشناس بورس گفت: نرخ دلار، قیمت های جهانی، سیاست های داخلی و همچنین موضوع مذاکره از مهم ترین ریسک ها و فرصت هاست. بازار سرمایه هستند.

وی تصریح کرد: با تمام مواردی که امروز ذکر شد، اکثر سهام در بهترین قیمت خود قرار دارند و پیش بینی می شود در نیمه دوم سال در شرایط فعلی که شرایط بنیادی و سودآوری صنایع عمده مناسب است. ، احتمال کاهش وجود دارد.” بازار سرمایه وجود ندارد و با توجه به برنامه های دولت برای مدیریت تراز انرژی کشور و ایجاد اصلاحات ساختاری و توسعه بازار عرضه و تقاضای انرژی، این معضل بدون شک می تواند بر توسعه خارجی بودجه دولت و تولیدات صنعتی تأثیر بگذارد و ارزش نسبی را تغییر دهد. صنایع در بلندمدت..

در نهایت گفت: اگرچه ریسک یک عامل تقسیم ناپذیر است بازار سرمایه به دلایلی مانند مدیریت نرخ ارز و ثابت نگه داشتن آن در محدوده فعلی و دورنمای مورد انتظار تورم نرخ بهره، احتمالاً شاخص عمومی است. بازار سرمایه تا پایان سال در محدوده سقف قبلی خود قرار می گیرد و بسته به سیاست های دولت و با توجه به آستانه قیمتی موجود و ارزش توکن ها، رشدی متغیر اما آرام و منطقی را دنبال خواهد کرد. .

دیدگاهتان را بنویسید