پیش بینی بازار سرمایه این هفته/بازار سهام در انتظار بازگشت امید


ساعت: 12:52
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893214

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند نزولی غیرفنی تحت تاثیر اخبار منفی در هفته های اخیر گفت: بر اساس گزارش های حاکی از سود نمادها، بورس در انتظار بازگشت امید و تزریق است. منابع جدید و روند کلی در هفته آینده احتمالاً به دلیل مواجهه بازار با عوامل غیرمنتظره صعودی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبر راه دانا; بازار بورس و فرابورس تابستان سال جاری شاهد رفتار متفاوت فعالان بورس در خرید و فروش سهام بود که خریداران و فروشندگان در بازار سرمایه تحت تاثیر اخبار مختلف بازارهای جهانی از جمله اخبار مربوط به جنگ اوکراین، احیای سهام قرار گرفتند. برجام و ریسک های سیستمی که در نهایت باعث رکود و کاهش اثربخشی نمادها شد.



در چند روز اخیر شاهد این موضوع بودیم بورس اوراق بهادار دوباره زنده شد و چند روز متوالی شاخص کل بازار و شاخص هم وزن به روند صعودی بازگشت که بخشی از این روند صعودی به دلیل اخبار مثبت برجام و بخشی دیگر به دلیل مثبت بودن نشریه دوره ای بود. گزارش های شرکت های سهامی .

بیشتر بخوانید:

بازار سرمایه پتانسیل خوبی برای رشد در ماه های آینده دارد


پیش بینی تداوم روند صعودی قیمت برخی نمادها در هفته جاری




فردین آقابزوری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با راه عاقلانه; وی با اشاره به دلایل این روند نزولی عربستان و ارزش گذاری آتی این بازار خاطرنشان کرد: این وضعیت که سهامداران آن را دوره فرسایش همراه با ناملایمات می نامند، عملکرد بازار سرمایه در مقایسه با سایر بازارهای دارایی و عملکرد بازارهای مشابه نیز بر اساس اطلاعات آماری این مشکل را برجسته می کند.



وی ادامه داد: همزمان با دریافت برخی اخبار مبنی بر پیشرفت مذاکرات هسته ای در وین، معامله گران سهام نیز هفته گذشته تا حدودی رویکرد محتاطانه را کنار گذاشتند و سهل انگارانه تر از گذشته به معاملات سهام پرداختند. در هفته گذشته اگرچه بازار دو چهره معاملاتی متفاوت را نشان داد، اما احتمال ادامه روند صعودی احتمالی قیمت برخی نمادها در هفته جاری نیز وجود دارد.



آقا بوجورگی توضیح داد: همانطور که از روند قیمت سهام پیداست، قیمت ها در بازار سرمایه بیش از حد انتظار رکود داشته است و بازگشت با این روند صعودی به پله بعدی بیشتر طول می کشد، سرمایه گذاران از این روند دلسرد شدند و کاهش مداوم قیمت سهام در چند هفته گذشته خارج از محدوده فنی بود و بیشتر به فضای خبری بازگشت. .


بازار سرمایه در انتظار بازگشت امید و تزریق منابع جدید است



این کارشناس بازار سرمایه گفت: بر این اساس انتظار می رود بازار سرمایه بر اساس اخبار منتشر شده حول محور مذاکرات هسته ای کشور، با نیم نگاهی به قیمت دلار تحت تاثیر برخی متغیرهای تاثیرگذار خارجی، شاهد بازگشت امید و تزریق منابع جدید و در نهایت زورگویی به بورس خواهد بود. برای انجام حرکات مثبت



گفت: دیروز بورس اوراق بهادار نشان داد که تحت تاثیر عوامل خارجی وارد فاز جدیدی شده است و طرفداری از برخی گروه‌های واقعی و گروه‌های بزرگ می‌تواند سیگنال مثبتی برای سرمایه‌گذاران باشد، بنابراین قیمت اکثر سهام سایر صنایع جایی برای کاهش ندارد، احتمالاً روند کلی. در هفته آینده وضعیت بازار با عوامل غیرمنتظره افزایش خواهد یافت.


جبران زیان سال گذشته با 70 درصد سود / پیش نیاز ارتقاء. این اصلاح سیاست بورس است



وی خاطرنشان کرد: گزارش های 6 ماهه 70 درصد سود و زیان سال قبل را پوشش می دهد. بازار سرمایه خبر میده گفت: این گزارش ها نشان می دهد بورس نیازمند مرحله ای از ثبات و رشد است و لازمه این روند صعودی اصلاح برخی رفتارها از سوی سیاستمداران بورس و اقتصاد کلان کشور خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید