پیش بینی بازار سهام/بازار سهام بر اساس دو متغیر شرایط حاکم و مذاکرات


ساعت: 09:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۲
کد خبر: 1902830

کارشناس بازار پول و مالی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

این کارشناس بازار پول و مالی با اشاره به دو متغیر شرایط حاکم و مذاکرات و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: وابستگی بازار سرمایه به قیمت ارز دیگر اهمیتی ندارد و بازار سهام دیگر به تناسب بالا نمی رود. به افزایش قیمت ارز.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبر راه دانا; بازار سرمایه همچنان روزهای پر نوسانی را سپری می‌کند و ضعف آشکار این روزها همچنان کمبود نقدینگی است و در هفته گذشته تنها شاهد آن بودیم که با تغییر مولفه‌های کلان، بازار انرژی مسیر صعودی را طی کرده است. و روز قبل شاهد افزایش نزدیک به 10000 واحدی شاخص در بازار سرمایه بودیم.


گزارش حرکت بازار سهام در ماه اکتبر


بازار سرمایه او تا امروز در مهرماه روز خوبی را سپری نکرد و هفته گذشته ارزش معاملات در سهام خرد به زیر 2 هزار میلیارد تومان رسید و شاخص کل پشتوانه مهم خط روند صعودی را از دست داد و همه اینها در حالی رخ داد که کارشناسان معتقدند اگر در صورت بازگشت مجدد به روند صعودی خود، می توان امیدوار بود که شاخص در نیمه دوم مهرماه مجددا روزهای خوبی را تجربه کند.

بیشتر بخوانید:
پیش بینی بازار سرمایه / مهاجرت پول از بورس به سایر بازارها



نمادها بیشترین ارزش را دارند

سید رضا اعجازی کارشناس بازار پول و مالی جدیدترین وضعیت بازار سهام و رشد روزهای گذشته به دانا گفت: واقعیت این است که نمادها در با ارزش ترین حالت خود هستند و با این ارزش و بازدهی بالایی که نسبت سرمایه به سود (P/E) دارد، عجیب نیست که با وجود روند نزولی طی هفته ها رخ داد. مشاهده شد که این میزان مبادلات در یک روز قابل انجام است.

وی ادامه داد: این روزها نسبت سرمایه به بازده بورس و بازار فرابورس حتی از بازدهی بازارهای پولی و مالی ارزشمندتر است، خرید مردم عجیب نیست و در برخی از روزهای هفته شاهد روند صعودی با شیب زیاد هستیم.



بازار سرمایه عنصر اصلی دو متغیر شرایط حاکم و مذاکرات است

وی با اشاره به دو متغیر اصلی شرایط حاکم بر کشور و مذاکرات گفت: این دو تغییر اساسی و تاثیر آن بر بازار پول و مالی و وجود ابهام در این شرایط باعث این امر می شود. بازار سرمایه و سایر بازارها هر روز به یک طرف کشیده می شوند.

وی در پاسخ به تاثیرات ارزهای بلوکه شده بر بورس، گفت: به دلیل اینکه این اخبار بارها در اقتصاد کشور منتشر شده است؛ در حال حاضر این خبرها در حال بررسی است. اما اثر عملی ندارد، حتی با آرامش عملی این مقدار نیز بعید است که اثر محسوسی داشته باشد. بازار سرمایه آنها دارند

وی افزود: حتی پیش از این نیز چندین بار خبر معرفی بانکی از سوی بانک مرکزی برای بازیابی 7 میلیارد دلار کره مطرح شده بود و فعالان بازار سرمایه آنها دیگر این خبر را باور نخواهند کرد و افکار عمومی در این زمینه این است که حتی ورود این پول به کشور ممکن است در قیمت دلار موثر نباشد و وارد بازارهای مالی نشود و از این گونه ارزها برای تامین امنیت واردات استفاده شود. واحد پول.



بازار سرمایه دیگر مانند سال های گذشته وابسته به قیمت ارز نیست

اعجازی تصریح کرد: نکته قابل تامل این دیگری است بازار سرمایه مانند سال های گذشته به قیمت ارز وابسته نیست و ارز 33 هزار تومانی ربطی به بورس ندارد و امروز شاهد هستیم که وابستگی بازار ارز و بورس کاهش یافته است. و با افزایش قیمت ارز بازار سهام به همان نسبت رشد نشان نمی دهد.

سرانجام فرمود: واقعاً در چنین شرایطی پیش بینی بازار سرمایه بسیار دشوار و غیرممکن است. زیرا هر تحلیلی تحت تأثیر شرایط خاص کنونی می تواند کاملاً تحریف شود.

دیدگاهتان را بنویسید