بر اساس کشش بازار سهام/بازار بدهی، عرضه اوراق دولتی را افزایش می دهیم

ساعت: 15:50
تاریخ انتشار: 1400/08/24
کد خبر: 1784552

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: قصد داریم بازار بدهی را گسترش دهیم تا هم دولت و هم شرکت های خصوصی بتوانند به راحتی آن را تامین کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید عشقی در خصوص فروش اوراق قرضه دولتی در بازار سرمایه گفت: بازار بدهی و بازار سرمایه دو بازار مجزا هستند که در دنیا با هم کار می کنند.

وی ادامه داد: کمتر پیش می آید فردی که اقدام به خرید سهام می کند سهام خود را بفروشد و اوراق مشارکت یا اوراق بخرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در نظر داریم بازار بدهی را گسترش دهیم تا هم دولت و هم شرکت های خصوصی بتوانند به راحتی آن را تامین کنند.

عشقی گفت: موسسات مالی مانند بانک ها، بیمه ها و صندوق های سرمایه گذاری باید بخشی از دارایی های خود را طبق مقررات خریداری کنند و در مواقعی که نیاز به انتشار اوراق باشد، مبلغ آن را پرداخت می کنیم. توانایی آنها را برای خرید اوراق می سنجیم و بر این اساس خریداران اوراق را مشخص می کنیم.

وی با بیان اینکه سهامداران واقعی این اوراق را نمی خرند، ادامه داد: اینطور نیست که اوراق روی میز باشد و به مردم بگوییم سهام بفروشید و اوراق بخرید زیرا 99 درصد این اوراق قبلاً برای فروش گذاشته شده است. “

عشقی افزود: بیشتر منابع حاصل از فروش اوراق صرف خرید مجدد اوراق قبلی می شود و وجوه حاصل از فروش به بانک ها و صندوق ها برمی گردد، بنابراین عدد خالص خروجی از بازار 10 درصد است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: در عرضه های اولیه نیز تنش بازار را در نظر می گیریم و هم اکنون برخی شرکت ها آماده عرضه اولیه هستند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید