تمدید «کاهش 50 درصدی هزینه خرید اوراق بانکی مسکونی» تا اسفندماه / رایزنی برون مرزی برای تثبیت بازار اوراق.

ساعت: 12:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801283

یکی از اعضای هیئت مدیره بانک مسکن گفت: در راستای ثبات بازار اوراق بهادار راهکارهایی از جمله رسیدگی به حجم مبنا، محدودسازی تقاضای سرمایه در کنار سایر راهکارهای ساماندهی بازار فرابورس را پیشنهاد کرده ایم. امیدواریم با اجرای آن به ثبات دائمی دست یابیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن علمداری با اشاره به روند عرضه و تقاضای اوراق حق تقدم، گفت: بانک مسکن در فرآیند جستجو و عرضه اوراق حق تقدم ذی نفعی نیست، اما سپرده گذاران در بانک مسکن بسته به 30 تا 35 درصد اوراق مشمول هستند. آنها ممکن است از این اوراق برای دادن به افراد دیگر، استفاده از آنها یا ارائه آنها در بازار خارج از بورس استفاده کنند.

یکی از اعضای هیات مدیره بانک مسکن با ابراز نگرانی از افزایش قیمت ها در بازار اوراق بهادار گفت: بانک مسکن برای ساماندهی بازار اوراق بهادار، کاهش 50 درصدی هزینه تامین مسکن از اوراق بهادار را با جستجوی اوراق در بانک مسکن صادر کرده است. بازار مسکن.

وی با اشاره به تمدید مصوبه کاهش 50 درصدی هزینه تامین مسکن از محل اوراق حق تقدم، گفت: با رایزنی های انجام شده این مصوبه تا پایان بهمن ماه سال جاری لازم الاجرا است.

علمداری با اشاره به سایر اقدامات بانک مسکن برای ساماندهی بازار اوراق گفت: در گام بعدی بانک مسکن با سپرده گذاران بزرگ این بانک برای عرضه اوراق خود در بازار رایزنی کرد که نتیجه این افزایش عرضه بود. بازار اوراق قرضه سازمان یافته است.

این کارمند با بیان اینکه بانک مسکن برای کاهش تقاضا و افزایش عرضه اقدامات ممکن را انجام داده است، گفت: آنها از اوراق بهادار استفاده نمی کنند و با پیش پرداخت برای سود وارد بازار اوراق شده اند.

عضو هیات مدیره بانک مسکن در پاسخ به این سوال که اقدامات بانک مسکن در قالب مسکن عمل می کند و راه حل پایداری محسوب نمی شود، گفت:

علمداری افزود: راهکارهای فرابورسی مشابهی از جمله گزارش حجم پایه، محدودیت ورود تقاضای سرمایه به همراه سایر راهکارهای سازمانی را پیشنهاد کرده ایم که امیدواریم با اجرای آنها به پایداری مستمر دست یابیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید