فروش اوراق دولتی برای بازپرداخت اوراق قبلی/ طرح دولت برای حمایت از سهامداران خرد

زمان: 15:18
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1790024

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امیدواریم در چند روز آینده شاهد اخبار مثبتی در بازار سرمایه باشیم چرا که دولت تصمیمات مناسبی در حوزه بازار سرمایه برای حمایت از سهامداران اتخاذ کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید عشقی درباره برنامه سازمان متعادل‌سازی بازار بورس گفت: در حال حاضر مهمترین برنامه و ماموریت سازمان بورس برای ایجاد تعادل در بازار سرمایه، شفاف‌سازی ابهامات مطرح شده در خصوص احکام بودجه‌ای است. برق رسانی به پالایشگاه.» نسبت به لغو مالیات شرکت های سهامی و سایر موارد با استفاده از نظرات و پیشنهادات فعالان و کارشناسان این حوزه.

عشقی افزود: البته سازمان بورس تمام تلاش خود را برای حمایت از سهامداران و احقاق حقوق آنها به نحوی به کار خواهد گرفت که از اتخاذ و اجرای تصمیماتی که به راحتی می تواند به ضرر شرکت های سهامی و به ضرر آنها تمام شود، جلوگیری کند. . مجروح.

رئیس سازمان بورس ادامه داد: علاوه بر سازمان بورس، دولت سیزدهم نیز عزم جدی برای حمایت از تولید و سودآوری شرکت های سهامی دارد، زیرا دولت نیز می داند که رونق در بازار سرمایه دو اثر جدی خواهد داشت. می تواند از بسیاری از دارایی های دولت محافظت کند و دوم اینکه می تواند سرمایه سهامداران را در آن بازار افزایش دهد.

عشقی گفت: گمانه زنی هایی در بازار سرمایه وجود دارد که صحت ندارد و امیدواریم در چند روز آینده شاهد اخبار مثبتی باشیم چرا که دولت برای حمایت از آنها تصمیمات خوبی در بازار سرمایه گرفته است. برگرفته از سهامداران

وی افزود: دولت در بحث خودرو نیز تصمیمات قابل توجهی گرفته است و امیدواریم این تصمیمات اجرایی شود.

رئیس سازمان بورس گفت: بارها گفته ایم که اوراق دولتی در حد کشش در بازار سرمایه عرضه می شود و لازم به ذکر است که میزان درآمد اوراق فروخته شده در این مدت برای بازپرداخت استفاده شده است. اوراق قرضه قبلی که در حال حاضر هر مقدار پول جمع آوری شده از بازار پول و مالی مجددا بین خریداران توزیع می شود.

عشقی در پایان گفت: مشکل اصلی بازار سرمایه در حال حاضر بحث بلاتکلیفی بودجه و مبالغ سرمایه گذاری در بازار است که بر اساس گزارش ها و مستندات دریافتی سودآوری شرکت ها مناسب و قابل قبول است.

انتهای پیام/


منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید