فروش 4806 میلیارد تن اوراق قرضه دولتی در بورس

ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798718

هفته گذشته 4806 میلیارد تن اوراق در مناقصات و سفارش خرید اوراق از داوطلبان در سامانه های بازار بین بانکی از طریق بانک مرکزی و عرضه شرکت مدیریت فناوری در بورس به فروش رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خزانه داری وزارت امور اقتصاد و دارایی در اطلاعیه بیست و ششمین هفته از انتشار اوراق بهادار دولتی منتهی به 15 دی ماه سال جاری اعلام کرد: بر اساس تصمیمات تامین مالی بهینه، بیست و ششمین هفته از انتشار اوراق بهادار اسلامی اوراق بهادار تا 15 دی ماه 1393 برگزار شد که طی آن طی مناقصه و دریافت سفارش خرید اوراق بهادار از داوطلبان در سامانه های بازار بین بانکی از طریق بانک مرکزی و سهمیه شرکت مدیریت فناوری بورس اوراق بهادار، مبلغ 4.806 میلیارد تن به ثبت رسید. اوراق بهادار فروخته شد

در پی اقدامات وزارت امور اقتصاد و دارایی برای تامین مالی اقتصاد کشور به منظور کاهش اثرات تورم، وزارت دارایی کل کشور در سال جاری اقدام به انتشار و انتشار اوراق بهادار دولتی به روش های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و انتشار اوراق بهادار دولتی کرد. برگزاری بیست و شش هفته ای انتشار اوراق قرضه بین بانک ها، مؤسسات اعتباری غیربانکی و مؤسسات مالی فعال در بازار سرمایه (مانند صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های مالی) و طی دو مرحله خرید اوراق بهادار از طریق بانک مرکزی و سامانه نرخ گذاری سهام تهران. مدیریت بورس

بر اساس این گزارش، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده برای تامین مالی بهینه، هفته بیست و ششم انتشار اوراق برگزار شد و 4 میلیارد و 806 میلیون تن اوراق به صورت نقدی فروخته شد.

این گزارش می افزاید: با توجه به میزان جدول فوق، تاکنون در مجموع 64 میلیارد و 744 میلیون تومان از طریق انتشار اوراق پولی، حدود 29 درصد از طریق بازار پول و 71 درصد از طریق بازار سرمایه تامین مالی شده است.

در این گزارش آمده است: علاوه بر مبالغ فوق، مبلغ 81 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی منتشر شده و از سوی دستگاه اجرایی به مشمولان تحویل می شود. با احتساب اسناد خزانه اسلامی، کل عملکرد نشریه (چه نقدی و چه بدون پول) تا تاریخ فوق 145.744 میلیارد تن می باشد.

گفتنی است در ازای مبلغ ارائه شده از طریق انتشار اوراق نقدی تاکنون به مبلغ 64.744 میلیارد تن، مبلغ 80.413 میلیارد تن توسط وزارت مالیه در سراسر کشور به شرح جدول زیر پرداخت شده است. تسویه اصل و سود اوراق در سال جاری بر این اساس کل نقدینگی جذب شده توسط دولت از طریق انتشار اوراق نقدی منفی است.

این در حالی است که از ابتدای آذرماه تا پایان سال جاری بر اساس مجوزهای صادره و درخواست سازمان برنامه و بودجه کشور برای مصارف بودجه کل کشور (در صورت نیاز) برای انتشار 10 هزار میلیارد تن مالیه اسلامی. شماره اوراق بهادار).

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید