در حال حاضر انتشار اوراق قرضه دولتی متوقف شده است

ساعت: 09:49
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782202

نوزدهمین مرحله حراج اوراق بهادار اسلامی دولتی که قرار بود در تاریخ 18 آبان ماه 1400 برگزار شود لغو و تاریخ جدیدی اعلام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بانک مرکزی اعلام کرد: با میانجیگری بانک مرکزی به منظور عرضه تدریجی اوراق مالی اسلامی توسط وزارت امور اقتصاد و دارایی و پس از اطلاعیه منتشر شده در تاریخ 1400/06/30، مقرر شد مرحله نوزدهم مناقصه دولتی اوراق بهادار مالی اسلامی انجام شود. که به بانک ها، موسسات اعتباری غیربانکی، صندوق های سرمایه گذاری، بیمه ها و شرکت های تامین مالی فروخته می شود، در روز سه شنبه مورخ 18 آبان ماه 1400 برگزار می شود ولی بنا به اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی، مزایده در تاریخ تعیین شده انجام نخواهد شد. تاریخ و تاریخ دقیق آن به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

لازم به ذکر است که مدیر کل انتشار و انتشار اوراق قرضه دولتی اسلامی وزارت امور اقتصاد و دارایی است و این وزارتخانه موظف به قبول کلیه پیشنهادات دریافتی و یا فروش کلیه اوراق ارائه شده در مزایده نمی باشد. بانک مرکزی فقط سفارش‌های دریافتی را برای تصمیم‌گیری به این وزارتخانه ارسال می‌کند و سفارش‌های برنده را مشخص می‌کند و در نهایت اوراق به همه برندگان عرضه می‌شود.

بانک مرکزی بر اساس جزء (4) بند (ک) تبصره (5) قانون بودجه سال 1400، حق خرید و فروش اوراق مالی اسلامی دولتی در بازار ثانویه اوراق بهادار را دارد. کارگزاری این بانک به زیرساخت انجام معاملات و انجام مزایده، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی دولت اسلامی فروخته شده ندارد و برای تامین مالی دولت این اوراق را در بازار اولیه خریداری نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید