شهرداری ها مجاز به انتشار اوراق قرضه برای توسعه حمل و نقل عمومی بودند


ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810703

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شهرداری ها اجازه انتشار 12 هزار میلیارد تن اوراق مالی اسلامی برای توسعه حمل و نقل عمومی و بازسازی بافت های فرسوده را دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 4 اسفند) خود و در بررسی قسمت درآمدی لایحه بودجه 1401 کل کشور با بند (ج) و (د) تبصره 5 ماده واحده سال 1401 موافقت کردند. لایحه بودجه

در بند (ج) تبصره 5 بودجه آمده است: اوراق بهادار فروش نرفته موضوع بندهای (الف) و (ب) این تبصره با تایید رئیس دستگاه اجرایی و مسئول حسابداری کلیه بستانکاران (شامل پیمانکاران، مشاوران، تامین کنندگان تجهیزات و همچنین سایر هزینه های تعهد شده وام های این قانون از جمله تملک زمین).

همچنین در بند (د) این تبصره آمده است: در راستای توسعه حمل و نقل عمومی و زیرساخت های شهری، مدیریت پسماندها و کارخانه های زباله سوز، بازسازی بافت های فرسوده و ساماندهی حاشیه نشینی و سکونت گاه های غیررسمی به شهرداری ها در کشور اجازه داده است. با تایید وزارت کشور، امکان انتشار تا سقف یکصد و بیست هزار میلیارد (120.000.000.000.000) ریال اوراق مالی اسلامی با ضمانت آن و با بازپرداخت اصل و سود از همان شهرداری ها وجود دارد.

ضمانت بازپرداخت اصل و سود این اوراق برای اجرای پروژه های قطار شهری و حمل و نقل عمومی پنجاه درصد (50%) دولت و پنجاه درصد (50%) شهرداری ها می باشد. اوراق بهادار فروش نرفته این بند در سقف مطالبات معوق پروژه با موافقت شهرداری متبوع قابل واگذاری به طلبکاران پروژه می باشد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید