بخش استخراج یک بازار خود تنظیم است / کنترل بازار بر اساس بازار سهام است

ساعت: 19:18
تاریخ انتشار: 1400/08/29
کد خبر: 1785854

وزیر صمت گفت: در حوزه معدن باید بازاری خودتنظیم با حداقل مداخله خارجی ایجاد کنیم و این ماموریت جدید تمرکز ویژه ای بر سازوکار بورس و مدیریت کنترل بازار سهام دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وزارت صمت ، سیدرضا فاطمی امین امروز (شنبه 29 آبان) در مراسم تکریم و معارفه روسای جدید وزارت صمت با اشاره به اهمیت معادن و معادن گفت: صنایع معدنی: چهار ماموریت با محوریت مواد مدرن، صنایع بزرگ، فناوری‌ها و بازارهای جدید، ماموریت‌های جدید این معاونت در قالب «جانشین معادن و فرآوری مواد» است.

وزیر صمت با تاکید بر لزوم ارتباط مستمر شرکت های دانش بنیان با صنعت گفت: واحدهای صنعتی می توانند با تعریف پروژه بر اساس نیاز خود و تبدیل بخش معدن به لوکوموتیو فناورانه کشور، تقاضا برای شرکت های دانش بنیان ایجاد کنند.

وی بازار را از دیگر تغییرات پیش بینی شده در این جایگزینی برشمرد و افزود: باید با تعریف قوانین و سازوکارها در این بخش، بازاری خودتنظیم با حداقل مداخله خارجی و این ماموریت جدید با تمرکز ویژه ایجاد کنیم. در مورد مکانیسم بازار سهام و مدیریت کنترل بازار. “این مبتنی بر بورس است.

فاطمی امین با بیان اینکه تنظیم و تسهیل گری از اولویت های اصلی وزارت صمت است که باید با حضور مدیران و کارشناسان کارآمد و توانمند محقق شود، تصریح کرد: این مهم باید در دستور کار قرار گیرد. برای این منظور در دستور کار بر موضوع سرمایه انسانی در قالب پروژه بازسازی این وزارتخانه تمرکز شده است.

گفتنی است، وزیر صمت در احکام جداگانه ای رضا محتشمی پور را به سمت «معاون پردازش معادن و مواد» و محمدرضا زین الدینی را به سمت «مدیرکل منابع انسانی و رفاهی» این وزارتخانه منصوب و با اهدای لوح سپاس قدردانی کرد. از زحمات و خدمات اسدلا کشاورز معاون اسبق وزارت معادن و معدن و هداد بیرانوند مدیرکل سابق منابع انسانی و رفاه اجتماعی این وزارتخانه قدردانی کردند.

گفتنی است قائم مقام مدیر عامل بورس کالای ایران، معاونت عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران، مشاور مرکز همکاری های فناوری و نوآوری، قائم مقام موسسه علمی، مشاور مرکز پژوهش های مجلس مشاور معاون توسعه زنجیره ارزش و معاون پروژه پتروشیمی سلمان نفت از سوابق اجرایی مهندس رضا محتشمی پور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید