اخبار مهم درباره سهام عدالت/ چرا سهام متغیر پرداخت شد؟

اخبار مهم درباره سهام عدالت/ چرا سهام متغیر پرداخت شد؟

روز جدید سود سهام منصفانه متناسب با اندازه سهام ذینفعان با توجه افراد به درصد سهام خود پرداخت می شود.

با پرداخت سود در سال 1378، برخی از سهامداران متعجب شدند که چرا تعداد سپرده ها متفاوت است؟ اخبار مختلفی که این روزها درباره عدالت منتشر کردیم نیز واکنش مردم را با سوالات متفاوتی نشان داد.

آقای مهدی بائی یکی از کارکنان شرکت سرمایه گذاری گفت: در ابتدای توزیع سهام عدالت و آغاز واگذاری سهام عدالت به تمامی مشمولان تا سقف یک میلیون تن سهام ارائه شد.

به هر یک از یک خانواده یک تا دو نفره یک میلیون تن سهام توسط شرکت های قابل واگذاری داده می شود و در نهایت به هر خانواده تا سقف پنج میلیون تن سهام تعلق می گیرد. یعنی اگر تعداد اعضای خانواده بیش از پنج نفر باشد، این تعداد بر تعداد اعضای خانواده تقسیم می شود. بر این اساس، یک تنوع اولیه در سهام عدالت وجود دارد.

سازمان خصوصی سازی در سال 95 برای 49 میلیون نفر از مشمولان عدالت فاکتور صادر کرد و اعلام کرد که به طور متوسط ​​532 هزار تن برای همه مشمولان بدهی یک میلیونی به خزانه واریز شده است.

حالا مردم باید بقیه مابه التفاوت بدهی را می دادند، یعنی. 468 هزار تن در صورت امکان ظرف 7 ماه در خزانه. برخی این مابه التفاوت را واریز کردند و سهام اصلی آنها یک میلیون تن باقی ماند.

دیگران تفاوت را پرداخت نکرده اند. در نتیجه سهام آنها برابر با همان سهم 532000 تن باقی ماند، یعنی. 53 درصد سهام در اختیار آنها قرار گرفت و مابقی به دولت بازگردانده شد. موضوع دیگر نرخ سود سهامداران بود.

معاون مدیر اجرایی CSD در پاسخ به سوالی سوالاتی را مطرح کرد.

آقای گلمرضا ابوترابی گفت: سود سهام عدالت به نسبت حجم سهام مشمولان واریز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید