18 آذر خاطره ای ماندگار و غرورآفرین در تاریخ انقلاب/ دولت باید به معیشت مردم توجه بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: رهبر ما در بیانیه گام دوم فرمودند که انقلاب اسلامی به طرز شگفت انگیزی بینش سیاسی مردم ما را بهبود بخشیده است.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: بسیاری از مردم چشم ظاهری ندارند اما چشمان باطنی روشن و درخشان دارند، اگر کسی چشم ظاهری داشت اما حق و باطل را تشخیص نمی داد و با اینکه چشم ظاهری داشت معاویه را به جای امیرالمومنین(ع) انتخاب می کرد. . اگر کسى چشم مرئى داشته باشد، ولى از یزید پیروى کند و امام حسین (علیه السلام) را تنها بگذارد، اگر چشمى داشته باشد، ولى مشرکان را رها نکند و پیامبر (صلى الله علیه و آله) را رها کند، گرفتار مى شود. اینها تفاوت های بین چشم مرئی است.و در داخل.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: این بینشی است که امروز در اقصی نقاط کشورمان به مناسبت روز بصیر قیام کردند.

وی یادآور شد: در حدیث داریم که رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند که به زودی شورش هایی به وجود می آید که صبح مردم برای ایمان و بعد از ظهر کفر باشند. کسانی که فهم و اساس و محتوا ندارند، کسانی که قرآن را نمی فهمند. و اهل بیت (ع) را الگو قرار نمی دهد، چنین فردی صبح به ایمان می آید و بعد از ظهر تغییر موضع می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: چنین فردی اهل میدان نیست، قدم های محکمی ندارد و آیه 30 سوره فشلت شامل جایگاه او نمی شود. مثلاً وقتی پسرشان باید به جبهه می رفت و می توانست شهید شود، ایستادند، اما برای راه دین ایستادند، قبل از انقلاب ممکن بود شکنجه و تهدید شده باشند، این اتفاق افتاد، اما نشدند. ایمانی که هستی را رها کن

آیت الله عابدینی افزود: این گونه افراد مال، جان، گرفتاری و سختی را می ستانند، اما در راه ترویج کلمه حق و نابودی دشمنان خدا قدمی به عقب برنمی دارند و استقامت می کنند.

فرمود: پابامبر (علیه السلام) در ادامه می فرماید که برخی صبح مؤمن می شوند و بعد از ظهر کافر می شوند، اما همه این گونه نیستند، کسانی هستند که دلشان به علم معنوی، قرآن است. ان و اهل بیت (ع) و دانشی که مبتنی بر صداقت و ایمان باشد، معلوم است که اگر خداوند بخواهد به هر وزیری لطف کند، این علم قلب او را روشن می کند و این علم در آن می جوشد. قلب او.

امام جمعه قزوین ادامه داد: پیامبر(ص) فرمودند تنها کسانی هستند که رنگ نمی گیرند و همیشه پشت سر راه ایمان و دین می ایستند.

حاج قاسم سلیمانی مرد بصیرت و امید ملت های مظلوم بود

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: هفته آینده یک مناسبت بسیار مهم داریم، شهادت سردار دلها، سپهبد حاج قاسم سلیمانی را داریم، حاج قاسم مردی بصیر، دانا، معلم استقامت و استقامت است. امیدبخش به ملل ضعیف جهان و حتی غیر مسلمانان

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: حالا اگر از هر کجای دنیا یکی به ما بگوید شما می گویید اسلام بهترین دین است، ما که پیامبر و امامان شما را ندیده ایم و نمی شناسیم، نتیجه چیست. این دین؟ اگر بخواهیم به چنین افرادی نشان دهیم که پرورش یافته نظام آموزشی دین ماست، می توانیم حاج قاسم سلیمانی را با افتخار و افتخار صدا کنیم.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: خداوند متعال می فرماید کسانی که ایمانشان قوی است و کارهای شایسته و تحسین برانگیزی انجام می دهند و همیشه برای انجام کارهای خیر تلاش می کنند، محبت این گونه افراد در دل همه مردم دنیا حتی غیرمسلمانان است. اتفاق می افتد و همه آنها را دوست دارند.

وی یادآور شد: حاج قاسم چنین شخصیتی بود، از خداوند متعال می خواهیم که روح این مرد بزرگ را با ارواح انبیا، ائمه اطهار، امام راحل (ره) و شهدا محشور کند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: روز جهانی مقاومت را در پیش داریم. زمانی فقط از مقاومت اسلامی صحبت می کردیم. ما واقعاً می خواستیم شاهد تحقق مقاومت باشیم. به یاد دارم اگر در فلسطین عملیاتی علیه صهیونیست ها انجام می شد. چقدر خوشحال می شدیم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در گذشته مدام می شنیدیم که صهیونیست ها بخشی دیگر از سرزمین فلسطین را به نفع خود غصب کرده اند، اما اکنون خدا را شکر می کنیم که مقاومت اسلامی هر روز از نظر جغرافیایی در حال گسترش است و این دشمن است. نگران

آیت الله عابدینی ادامه داد: از نظر کیفی مقاومت اسلامی زمانی یک انتفاضه سنگی بود یعنی در بخشی از مقاومت اسلامی فلسطینی ها فقط با سنگ می توانستند با صهیونیست ها مقابله کنند اما اکنون مقاومت اسلامی مستکبران را تهدید می کند. آنها همچنین تشخیص می دهند که مقاومت اسلامی برای ما خطرناک است.

وی خاطرنشان کرد: با رحلت آیت الله علامه مصباح یزدی مواجه هستیم، این شخصیت بزرگ در روشنگری نسل جوان و جوامع دینی بسیار موثر بود، طرح ولایت توسط ایشان پایه گذاری شد، این طرح در کشور و در بسیاری از مردم اثرگذار بود. دانشگاه ها برخی از جوانان ما با هدایت این طرح راه خود را پیدا کردند.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: ما با اعدام صدام روبرو هستیم، نمی توان گفت که او رئیس جمهور عراق بود، باید بگوییم که او نوکر و دست نشانده بیگانگان در عراق بود.

وی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید به ظالمان تکیه نکنید وگرنه آتش می گیرید، قرآن بصیرت می دهد و همه چیز را خبر می دهد و روشن می کند، چه شخصی این معنا را نمی فهمد؟ حتی بی سوادها و خارج از سیاست هم این را می فهمند، خداوند روشن می کند که اگر به ظالم تکیه کنی می سوزی.

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: به صدام نگاه کنید، صدام به کشورهای پر از ظلم تکیه کرد و مردم ما را تا شهادت مظلوم کرد. کرده بود، کارش تمام شد، این حقیقت قرآن و کلام خداست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: همزمان با جنایت صدام یکی از اقدامات او حمله به کویت بود که قبل از حمله صدام کویت از صدام حمایت می کرد و از یکی از مناطق کویت به دزفول و مناطق دیگر موشک شلیک می کرد. کشور ما این امکان وجود دارد، یعنی صدام جزیره بوبیان را با کمک و حمایت کویت تصرف کرده بود.

وی یادآور شد: همین بلا سر کویت هم آمد، یعنی کویت را صدام هم سوزاند و وعده خدا محقق شد، هر جا به ظالم تکیه کنیم این آیه جلوی چشممان می آید که حیثیت و آبرو و آبروی ما خواهد سوخت. سوخته شود

آیت الله عابدینی گفت: خدا را شکر می کنیم که ظالمی چون صدام را از بین برد و باقی ظالمان نیز مانند صهیونیست ها به زودی به سرنوشت صدام دچار خواهند شد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: مورد دیگری که با آن مواجه هستیم، انتقال پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف ​​است که امام (ره) این پیام را توسط عالمی مانند آیت الله جوادی آملی به گورباچف ​​منتقل کردند که آیت الله جوادی آملی ته. سه برگشت، در جلسات خصوصی و عمومی گفتند: وقتی وارد جلسه ای شدم که قرار بود نامه را به گورباچف ​​ارائه کنم، او فکر کرد به عنوان وزیر خارجه پیامی آورده ام که بخوانم.

وی گفت: آیت الله جوادی فرمودند، به گورباچف ​​گفتم این نامه یک سیاستمدار معمولی نیست، این نامه از طرف یکی جانشین پیامبران خداست، این نامه از یک حکیم، یک عارف و جانشین امام زمان (عج) است. ، این نامه ای است که بوی و بوی سخنان پیامبران را می دهد، پس باید این نامه را برای شما توضیح دهم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: ایشان بند به بند نامه امام خمینی (ره) به آقای گورباچف ​​را توضیح دادند، امام (ره) در این نامه پیش بینی کردند که از این پس کمونیسم در موزه ها بررسی شود. در آن زمان همه از این صحبت تعجب کردند و حتی عده ای از علاقه مندان به امام (ره) نیز نگران شدند و گفتند آنچه امام (ره) فرمودند نباید اتفاق بیفتد! اما محقق شد.

وی تصریح کرد: گورباچف ​​بعدها گفت ای کاش به موقع سخنان آیت الله خمینی را می فهمیدم. آن زمان دنیا دو قطبی بود، آمریکا و شوروی، بعد دنیا سه قطبی شد، اسلام، آمریکا و شوروی و الان دنیا دو قطبی شده است، اسلام و استکبار دو قطبی شده اند.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: یعنی مستکبران یک طرف هستند و همه اسلام در یک طرف هستند و این اسلام است که هر روز قوی تر می شود، قدرتش بیشتر می شود و از مردم بیشتر حمایت می کند خدا را شکر که این همه نعمت

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: یکی دیگر از مناسبت های پیش رو روز جهاد کشاورزی است. حفظ اراضی کشاورزی بسیار مهم است. شرمنده

وی ادامه داد: باید از آب استفاده بهینه کنیم، الان زمان استفاده از روش های سنتی آبیاری نیست، بیاییم تمام تلاشمان را بکنیم، قدر قطره های آب را بدانیم، با بحران بدی تهدید می شویم، اما حساسیت لازم را نسبت به این بحران داریم و ما خطر کمبود آب را نشان نمی دهیم.

آیت الله عابدینی گفت: از خدا می خواهیم به کار ما نگاه نکند، خدایا رحمت خود را از باران دریغ فرما، اما در عین حال مسئولان و مدیران مربوطه باید مراقب شرایط ذخیره آب کشاورزی، شرب و … باشند. صنعت.

خطیب نماز جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مسئولان باید در تمام مراحل یعنی در مراحل کاشت، کاشت و برداشت و سپس در مرحله فروش یا صادرات کالاهای کشاورزی به کشورهای دیگر از کشاورزان حمایت کنند.

وی تاکید کرد: اخیرا اتفاقی افتاد و جلاد نتانیاهو نخست وزیر رژیم وحشی صهیونیستی شد. البته رژیم وحشی صهیونیستی باید مانند نتانیاهو نخست وزیرش شرور باشد، این رژیم سزاوار بهتر از این نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: با تمدید دوره نخست وزیری نتانیاهو اقدامات بیشتری برای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی انجام می شود زیرا نتانیاهو پرونده کامل تمام جنایات رژیم صهیونیستی است اگر این شخص ظالم بود. برای رفتن و چهره جدیدی پدیدار خواهد شد، مقاومت امکان پذیر خواهد بود.کمی شل باشید.

دولت باید به معیشت و سفره مردم توجه بیشتری داشته باشد

وی گفت: ما می گوییم خدا رحمت کند دولت کریمه، دولت سختی های زیادی را پشت سر گذاشته و ماهانه میلیاردها تومان بدهی های گذشته را پرداخت می کند. ما به معیشت و معیشت مردم جدی تر هستیم و به خواست خدا وضعیت دولت و مردم بهتر می شود. ما از تلاش‌های دولت قدردانی می‌کنیم اما مطالبات مردم را نیز مطرح می‌کنیم.

آیت الله عابدینی افزود: یکی از موضوعات دیگر بحث عفاف و حجاب است که به ویژه در ادارات دولتی، فضاهای آموزشی، دانشگاه ها اهمیت زیادی قائل هستیم و آموزش حجاب از اهمیت بیشتری برخوردار است.

آیت الله عابدینی تاکید کرد: از تمام امت اسلامی در جغرافیای استان قزوین و سایر استان ها به خاطر این حضور در محل برای قدردانی از شهدای مظلوم تشکر می کنیم، شهدایی که استخوان هایشان پس از ده ها سال پیدا شد و میهمان استان مال ما شد و به جامعه ما معنویت بخشید، امیدواریم روح این شهدا با ارواح پیامبران محشور شود و از مردم نیز برای این حضور بزرگ قدردانی می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید