هیچ یک از معابر بجنورد مجهز به سیستم اعلام و اطفاء حریق نیست / ۷۵ بلوک حفاظتی تاییدیه ایمنی دریافت کردند.


ساعت: 13:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۸
کد خبر: 1876779

جواد منفردی با اشاره به اینکه در مرکز خراسان شمالی هیچ یک از معابر مجهز به سیستم اعلام و اطفاء حریق نیست، گفت: برخی معابر دارای سیستم هستند اما کار نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد منفردی مسئول پیشگیری از آتش سوزی شهرستان بوینور در گفتگو با خبرنگار عصرترک در خصوص ایمنی گردنه بوینور، گفت: مشکل است، ایمن نیست اما ساختمان اصلی مشکل دارد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در برخی از پاساژهای بجنورد سیستم اعلام حریق و اعلام حریق نصب شده بود که سال ها بعد به دلیل عدم عیب یابی از مدار خارج شد. در برخی موارد لوله کشی انجام شده و مخزن آب نیز نصب شده است.«اما آب در مخزن نیست.

منفردی افزود: در ساختمان ها و معابر، مدیر و هیئت مدیره باید امنیت ساختمان را حفظ کنند، برای انجام خدمات لازم ساختمان و ارائه آن به بازرس.

وی خاطرنشان کرد: کارشناس آتش نشانی پس از بازدیدهای خود در صورت رسیدگی به موارد خارج از ایمنی ساختمان، نامه ای جهت پیگیری و عیب یابی به مدیر ساختمان ارسال و رونوشت آن به مراجع قضایی و مقامات شهرداری .

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که چگونه گروهی از اصناف بدون مجوز برای اطفای حریق به فعالیت خود ادامه دادند، توضیح داد: بارها به این اصناف هشدار داده شده است. همچنین در سال 1400 طبق قانون مقرر شد که بدون تاییدیه ایمنی “ساختمان ها تاییدیه صنفی خود را تمدید نمی کنند، اما بدون مجوز به فعالیت خود ادامه می دهند.

منفردی در ادامه با بیان اینکه حدود 1500 فروشگاه در بجنورد وجود دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 33 مورد در فروردین، 24 مورد در اردیبهشت و 18 مورد در خردادماه برای دریافت تاییدیه ایمنی از سازمان ثبت شده است. به آتش نشانی بجنورد رفتند که در مجموع 75 کلاس داشت.

وی گفت: این در حالی است که تعدادی از اصناف تمایلی به اخذ گواهی ایمنی ندارند و این امر خسارات جبران ناپذیری به آنها وارد می کند و زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

منفردی با بیان اینکه دریافت تاییدیه موارد ایمنی به معنای عدم وقوع حادثه نیست، گفت: اگر نکات ایمنی در زمان حادثه رعایت می شد کمترین خسارت وارد می شد.

این کارشناس مسئول با اشاره به اینکه بارها در خصوص استفاده از سیستم اعلام حریق به معابر بوینور تذکر داده شده است، تاکید کرد: متاسفانه اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه بدون استثنا در مرکز خراسان شمالی هیچ یک از معابر مجهز به سیستم اعلام حریق و اطفای حریق نیست، گفت: برخی معابر دارای سیستم هستند اما کار نمی کنند به جز تعداد خروجی ها، عرض خروجی، فرسودگی شیشه، تغییر هدف نیز از جمله مشکلاتی است که در ایمنی ساختمان ها رعایت نشده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید