ساختمان های قدیمی بجنورد هیچ مشکل ایمنی ندارند/ اصناف و دستگاه ها در برابر آموزش آتش سوزی مقاوم هستند


ساعت: 09:47
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878618

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوینور:

محمدحسن صحراگرد با اشاره به اینکه ساختمان های قدیمی زیادی در شهرک بوینورد وجود دارد که مشکل ایمنی در آنها وجود ندارد، گفت: بسیاری از نقاط شهر، چیدمان و کاربری اشتباه است و بار آتش سوزی خطرات زیادی را برای ویل به همراه دارد. همراهی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن صحراگرد، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوینورد در گفتگو با خبرنگار عصرترک در خصوص ایمنی مراکز خرده فروشی اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از خرده فروشی ها و مغازه داران از اقدامات اولیه اطلاع رسانی لازم را ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در اکثر فروشگاه ها شرکت ها کپسول های آتش نشانی نصب کرده اند و بسیاری از آنها نحوه استفاده از آن را نمی دانند که در مواقع بحران و حوادث تا رسیدن امدادگران به محل کار اصلی را انجام دهند.

صحراگرد گفت: زمستان سال گذشته نامه ای به اصناف بجنورد ارسال شد و از آنها خواسته شد در صورت بروز حادثه آموزش های اولیه را ارائه دهند. فروشگاه داران در بجنورد به صورت جداگانه در مکان های مختلف تجمع می کنند تا آتش نشانان آموزش های ابتدایی مقابله با حوادث و آتش سوزی را به صورت رایگان به آنها ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نامه ای به تمامی ادارات و ارگان ها برای ارائه آموزش های پشتیبانی در زمان بحران ارسال شد و آتش نشانی بجنورد اعلام آمادگی کرد و رونوشتی از نامه به دادگستری استان ارسال شد، اما متاسفانه ارسال شد. خیلی خوش آمدید.در این زمینه اصناف و ارگان های دولتی این کار را نکردند.

صحراگرد گفت: نکته مهم این است که برای داشتن شهری امن باید ایمنی ساختمان های مسکونی، تجاری و دولتی را در نظر گرفت. با حضور کارشناسان آتش نشانی و بازرسی در محل، قطعاً مشکلاتی وجود دارد که با یک حادثه کوچک می توان از آنها جلوگیری کرد.«آنها از وقوع یک بحران بزرگ جلوگیری کردند.

این مقام مسئول گفت: برای تمدید پروانه کسب از سال گذشته گواهی ایمنی آتش نشانی الزامی بود اما به بهانه ضعیف بودن کسب و کار و توان پرداخت هزینه ها این موضوع چندان جدی گرفته نشد. از ادامه روند ایمن سازی ساختمان که باعث ایجاد مشکل و به خطر افتادن اموال و جان آنها پس از حوادث می شود جلوگیری شود در حالی که معمولا هزینه گواهی آتش سوزی یک ساله واحد حدود 40 متر کمتر از 100 هزار تن می باشد.

وی ادامه داد: بنا به درخواست مالک، کارشناس آتش نشانی به محل اعزام و بازرسی اعزام می شود. در صورت رفع مشکل تایید می شود اما متاسفانه گاهی پس از مراجعه به فرد اقدام می شود. برای حل این مشکل اتخاذ شده است: «او نه می دهد و نه خیلی دیر اقدام می کند که بستگی به شخص دارد، زیرا در هر بازدید بلافاصله کارشناسان آتش نشانی به محل اعزام می شوند و در صورت تایید نامه را به صاحبان ملک تحویل می دهند.

صحراگرد گفت: به عنوان مثال رئیس بیمارستان های بوینورد در نامه ای به آتش نشانی مبنی بر حضور کارشناسان در بیمارستان خواستار بازدید برای بررسی نکات ایمنی شدند. کارشناسان به سایت اعزام شده و اقدامات لازم برای رفع مشکلات در حال انجام است.»

وی افزود: دو هفته پیش جلسه ای تشکیل شد که در نتیجه آن جلسه ای برای حضور بازرسی ها علاوه بر سازمان آتش نشانی، شهرداری، نظام مهندسی، راه و شهرسازی، نظام مهندسی و هر گروه نظر بدهند در محدوده آن.» بازرسی ها باید به صورت تیمی انجام شود و از مکان های پرخطر بازدید شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه بازرسی از اماکن عمومی در حال انجام است، افزود: بر این اساس امسال 70 اخطار کتبی از سوی سازمان آتش نشانی برای اماکن پرخطر شهرستان بوینورد ارسال و یک نسخه از آنها به دادستانی ارسال شده است. “

صحراگرد گفت: قابل توجه است که قطعا از روند کار اداری رضایت نداریم و در مواردی که مکان خطرناک باشد، پیگیری و تحقیقات ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید