بیشتر آتش سوزی های مناطق صنعتی در کارخانه های قدیمی است/ رعایت اصول استاندارد ایمنی یکی از الزامات صدور مجوز است.


ساعت: 12:25
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886490

مدیرعامل شرکت شهرهای صنعتی استان قم رعایت اصول استاندارد ایمنی را یکی از الزامات صدور مجوز عنوان کرد و گفت: بیشترین آتش سوزی در شهرک های صنعتی در کارخانه های قدیمی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح الله ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار قم فردا بر اهمیت تولید و حمایت از واحدهای تولیدی تاکید کرد و اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی در دهه اخیر بیانات زیادی در خصوص مسائل اقتصادی داشته اند و در این حوزه مهم شهرستان ها و مناطق صنعتی پیشران قطعا پیشتاز هستند. جبهه اقتصادی و مخاطبان این شعارها مورد توجه است.
وی اهمیت صنایع کوچک را در تحقق شعار سال برشمرد و تصریح کرد: صنایع کوچک نقش مهمی در رشد و شکوفایی اقتصادی دارند و باید در حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی مورد حمایت جدی قرار گیرند.
ابراهیمی به فرصت ها و پتانسیل های استان قم اشاره کرد و گفت: در شهرهای بزرگ صنعتی، واحدها به عنوان صنایع کوچک محسوب می شوند و از این رو حمایت از این ظرفیت ها برای پایداری اشتغال و رشد اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قم گفت: رشد ناخالص ملی در دنیا بیشتر معطوف به صنایع کوچک و متوسط ​​است و در دنیا 60 درصد را شامل می شود، در حالی که در کشور ما حدود 15 درصد است و باید سیاست ها به گونه ای پیش برود. که این مقدار افزایش می یابد و پیش بینی ما این است که حداقل 55 درصد از فاضلاب را بدون تصفیه ثانویه استفاده کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا تعداد آتش سوزی های رخ داده در واحدهای تولیدی و صنعتی استان قم زیاد است، گفت: بیشتر آتش سوزی ها در واحدهای قدیمی رخ داده که به دلایلی موارد ایمنی و پیش بینی در آن لحاظ نشده است.
ابراهیمی تصریح کرد: در مجوزهای جدید صادر شده، شرایط و مقررات استانداری برای رعایت ایمنی در نظر گرفته شده که باید به طور کامل رعایت شود.
وی همچنین آب ویتامینه را برای صنعت مهم دانست و گفت: هدف اصلی ما تامین آب از طریق پساب و چرخه بازیافت است و برنامه ریزی ها و اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است.
ابراهیمی گفت: طرح بزرگی برای احداث تصفیه خانه قم در مجاورت تصفیه خانه شهر قم با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان داریم و این طرح جزو پروژه های اولویت دار ما است و در نیمه دوم سال اجرایی می شود تا بتوانیم آیا می توانیم فاضلاب و آب را هم تصفیه کنیم آن را به شهر ببریم.
وی تصریح کرد: تامین برق نیز یکی از دغدغه هاست و در زمینه تامین برق مشکلات و وقفه هایی داریم و امیدواریم با ایجاد واحدهای کم مصرف و به روز رسانی تجهیزات در این حوزه بتوانیم تغییرات خوبی در کاهش میزان مصرف ایجاد کنیم.
ابراهیمی تصریح کرد: در سال گذشته 400 میلیارد تومان در توسعه نواحی صنعتی هزینه کردیم و امسال نیز 1000 میلیارد تومان هدف گذاری شده است. شهرک‌های صنعتی قطعاً مرجع سرمایه‌گذاران و اولویت سرمایه‌گذاری در قم با صنایع پاک، کم مصرف و سود سریع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید